Milujem tie predné krídla, uťahuje si Zak Brown po španielskom double | Magazín F1 - F1online.sk

Už po piatkových tréningoch sa začali ozývať prvé hodnotenia, podľa ktorých nová technická direktíva takmer vôbec nezmenila rozloženie síl v padoku. Tieto dojmy sa začali potvrdzovať v sobotu a napokon v nedeľu. McLaren si zo Španielska odniesol pretekové double a Zak Brown si opäť uťahoval z toho, ako sa súperi snažili klepnúť jeho tímu po prstoch.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/202858/milujem-tie-predne-kridla-utahuje-si-zak-brown-po-spanielskom-double

Pri pozornom pozorovaní je jasné,že tie predné krídla sa na McLarenoch a Red Bulle prehýnajú ako predtým…Jedine u Ferrari držia pevne,čo je už až komické,že Ferrari 2 roky nedokáže priniesť flexi krídlo.Vcera išlo Hamiltona poraziť,keď to videl,vo Ferrari mu povedali,že Ferrari nepotrebuje flexi krídla,keďže po GP Španielska ich už nikto nebude mať,ale v skutočnosti sa nič nezmenilo a Ferrari je opäť na smiech…Inak,ja som bol až šokovaný,ako po safety care,sa začali ešte viac prehybat predné krídla McLarenov, pravdepodobne to ovládajú na diaľku,alebo z kokpitu a vo vhodných momentoch to používajú…Sa čudujem ,že to komisári nevidia.

Ja som zil v tom, ze na dialku dokaze len RBR ovladat auta

2 Likes

Pri podrobnom zahliadnutí zistíš že to nie je na diaľku, ale že v kokpite leží mechanik a cez otvory tie krídla ohýba rukami ale len vtedy, keď ho jazdec kopne do zadku.
Naozaj už som tu čítal veľa kravin, ale toto je na Nobelovku za cenu: Sprostosť storočia.

7 Likes

a este vplyv plochej zeme🤓

2 Likes

Napisal som pravdepodobne,kedze inak ma nenapada,ako by zaistili v Mclarene,ze ak potrebuju zvysit tempo,tak sa zacne predne ,ale aj zadne kridlo viac prehybat.Prehybanie kridiel nemyslim tak,ze je tam zabudovane nejake aktivne zavesenie ako na zaicatku 90 tych rokoch vo Williamse,ale stara sa o to pravdepodobne tok vzduchu,takto ma trik Mclaren aj s pneumatikami,ked ich dokaze viac chladit,myslim,ze to robi aj s kridlami,dokonca som si tym isty.

No vidíš a ešte aj to máš popletené, lebo na diaľku ovláda len Marko a vždy len druhého jazdca RB.

7 Likes

Akože po SC sa začali ich krídla prehýbať viac ako pred SC? Dobre tomu rozumiem? :thinking:

1 Like

tak ono si myslim ze cim bolo menej paliva v aute tym islo na rovine rychlejsie a preto sa na konci prehybalo viac ako na zaciatku

Tých pár km/h na top speede vplyvom ľahšieho auta až taký rozdiel neurobí, aby to mohlo krídlo viditeľne viac.

Ja som sa seriózne pýtal, či tam tento jav spozoroval, lebo nikde som o tom nečítal a príde mi to nemožné, tak rád by som videl screenshoty alebo video - porovnanie záberu na front wing v prvom stinte a po SC. :smiley:

Haha, Zak klasicky shit talkuje ale během závodu měl pr del staženou :grin:

RB byl blíž než se čekalo.

3 Likes

Najväčší nechuťák spomedzi šéfov tímov široko ďaleko. Takto nafúkaný nebol ani Horner s Wolffom a to ich dominance vyzerali úplne inak. :slight_smile:

3 Likes

No když myslíš…

Za mě to tedy vapadalo tak, že McLaren si jel svoje a když se najednou Verstappen přiblížil na mnohem čerstějších pneu před SC fází na dosah 4s za Norrisem, tak Oscar i Lando přidali.

Zak si mezitím užíval v USA Indy.

1 Like

Z čeho měl mít staženou p.del?

Nevím, jestli jsme se dívali na stejnej závod, ale McLaren měl závod v pohodě pod kontrolou.

3 Likes

Ano,vsimol som si,ze Mclarenom na zaciatku pretekov sa ich predne kridlo prehynalo menej ako pocas sprintu po SC…Moj nazor je taky,ze maju nejaky mechanizmus,ktory im odkloni viac tok vzduchu na predne a zadne kridla,kedy to potrebuju.Uz je verejne zname ,ze nieco podobne robia v oblasti kolies,ktore chladia viac ako superi.Nikto vsak nevie ako.Ja si myslim,ze to robia aj s kridlami.

Tak nejdřív tu píšeš, že McL je dominatní a pak napíšeš, že byl RBR blízko a Brown měl staženou prdel. Jak to teda je?

4 Likes

V průměru je jednoznačně lepší McLaren, a i v neděli byl lepší ale rozhodně měl mnohem menší náskok než v jiných závodech. Dalo se na to koukat, škoda SC a chyby RB na konci :slightly_smiling_face:

1 Like

Tak já nevím Puffe, nějak v tom plaveš. :stuck_out_tongue:

Než v jiných závodech? Třeba v Saúdské?:thinking:

2 Likes

Zak je jediná prekážka, prečo neviem momentálne fandiť McLarenu. Ja si ale myslím, že sa mu tieto silné vtípky karmicky vrátia v závere ročníku. Čo sa týka krídiel tak sa skôr vysmieva FIA než konkurencii, že nie sú schopní podchytiť triviálnu vec, takže predpokladám, že tu sme ešte neskončili.