Zmeny DRS či dve kvalifikácie? F1 zvažuje niekoľko nápadov na zlepšenie šou | Magazín F1 - F1online.sk

Nebudeme si klamať, napriek rastúcej popularite a mnohým pozitívnym signálom má Formula 1 stále na čom pracovať. Len si spomeňte na Veľkú cenu Talianska, najprv sme boli všetci zmätení z toho, kde má kto vlastne po všetkých penalizáciách štartovať a potom sa v nedeľu preteky dokončili za bezpečnostným vozidlom. Nehovoriac o tom, že táto téma na verejnosti trvá už od osudovej Veľkej ceny Abú Zabí 2021.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/77215/zmeny-drs-ci-dve-kvalifikacie-f1-zvazuje-niekolko-napadov-na-zlepsenie-sou

Když bude rozestup mezi prvním a druhým více než 10 vteřin, tak zamávat čevenou vlajkou a pak ještě poslat prvního na poslední místo.

1 Like

A když bude dominovať sezónu, tak mu zakázať na rok jazdiť

1 Like

To by se Emilovi moc nelíbilo.

1 Like

Mne pride VSC ako dobre riesenie, ktore netreba menit, ale ok, oni tu pise o tom co a ako prospieva sou, ale v F1 by mala byt hlavne o sporte a nie o sou. Malo by sa skor pozerat, aby mali vsetci co najvyrovnanejsie podmienky. Uz ked chcu menit pravidla, nech sa radsej pozru na vymenu pneumatik/opravu vozu pocas cervenych vlajok.

1 Like

Ziadne konce pretekov pod zltou, vzdy aspon 3 kola overtime, pod zltou si vsetci mozu ist dotankovat na zaver ak nemaju benzin, ah sorry to je formula 1 :smiley:

casovy limit je najlepsi. pripadne by som to dal, ze vzdy ked sa pilot priblizi na povedzme 0.7s tak ma DRS k dispozicii.

Myslíš tým mať k dispozícii DRS pod 0,7s na celej trati?

VSC je hlúposť používa sa zo prakticky stále keď niekto zástavy napríklad talinsko vettel zastavil na bezpečnom mieste ale stejné VSC prečo tak zasahovať do závodu najme keď je to s celá zbytočne pak sa čudujú že jazdci doslova čakajú na VSC a ted DRS myslím že tam je problém najme v umiestnenie DRS zón niekde su až príliš dlhé a tak skratka su to už iba obiehanie a niekde je DRS je neefektívne a šprinty hrajeme sa na F2 voľne tréningu su dvolezite veď nastavujete auto na Q nebo na závod zisťujete ako fungujú gumy a ďalšie veci a že šprintu niesu zaujímavé je vina FIA ktorá vám da 6 motory na sezónu určití počet prevodoviek dokonca obmedzujú gumy dal Die hlúposti

Vo WTCR sa za kolo stravee za Safety Car-om prida jedno kolo navyse k celkovej vzdialenosti pretekov. Cize ak stravia 3 kola za safery car-om tak budu preteky o 3 kola dlhsie. Tymto by sa mohlo aj v F1 zabranit situaciam, kedy sa preteky skoncia za SC. Samozrejme, je tam max pocet kol, ktore sa takto dokazu priratat kedze ani vo WTCR sa netankuje a musia mat na to rezervu v nadrzi. FIA riesenia ma, len ma problem ich aplikovat konzistentne :slight_smile:

VSC není žádná hloupost. Právě naopak je hloupost klasický SC, který vyjíždí třeba i kvůli odklizení kousku karbonu který se válí na trati, nebo odklízení vozu, který stojí v bezpečné zóně mimo trať.

Dle mě vymýšlí samé hlouposti a přitom by stačilo VSC správně používat. Jednak v mnoha případech je VSC v mnoha případech vyhlášen zcela zbytečně, když vyvěšení dvojitých žlutých je zcela dostačující.
Ale když už tyhle technické možností máme, tak proč nevyhlásit VSC jen v místě kde omezení má skutečně smysl a na zbytku trati by se mohlo závodit bez omezení.

V F1 je problém v tom, že je omezené množství paliva. Určitě by došlo k protestům, že někdo kvůli nedostatku paliva nedojel, nebo musel jet s omezeným výkonem.

No tak ak VSC je nespravodlive a umozni zastavku v boxoch, tak safetycar asi vyjde vzdy ked budu vsetci pred boxami a nespravodlivu zastavku neumozni… HAHA. Toto zas vymyslel nejaky b*lb, co nema ponatia o tom, co pise.

VSC je ovela lepsie ako SC, ktore zrusi cely priebeh pretekov. Namiesto SC by v klude mohli byt red flags a zacinat od znovu, malo by to rovnaky efekt.

1 Like

… když F1 jako sport nestačí :face_with_diagonal_mouth: Ono VSC se zavádělo právě proto aby pokaždé nemusel vyjíždět na trať SC a neměl tak takový dopad na dosud vyježděné rozestupy a pozice, jenže teď jsou tyto kompletní restarty přesně žádoucí. Těžce je prosazována ta šou a obrácený rošt je jen otázkou času.

1 Like

Taký nápad, povoliť DRS na ľuboľnom mieste okruhu po dobu 5sekúnd na kolo

A to sme dlho citali ze tieto nove kary umoznia dobre predbiehanie bez drs.
Ze drs casom zrusia … tak zas je to opacne.

Jak chceš zlepšit předjíždění, když se se váha vozů neustále zvyšuje? Dyť nechybí moc a tyhle kdysi sportovní vozy dosáhnou jedné tuny.

Jednoznačne sme sa vybrali zlou cestou. Kto zbiera modely napríklad minichamps si vie porovnať ľahko. Postaviť vedľa seba model z roku 2004/2005 a model z roku 2021/22

Z tohto dôvodu sa uvažuje o dvoch samostatných kvalifikáciách. Prvá v piatok po prvom tréningu určí poradie pre sobotný šprint, druhá v sobotu ráno určí poradie na štarte nedeľných pretekov,“ uvádza AMuS. Aspon toto nech urobia :man_shrugging:

Mi nieco hovor, dnesne 1:24 su rovnako dlhe ako stare 1:18.
Ked si prilozim k sebe Laudovo a Leclercovo ferrari, je to des.