Závery ohľadne Abú Zabí ešte nepoznáme. FIA mení bodovanie po skúsenosti z VC Belgicka | Magazín F1 - F1online.sk

Akože neviem ako zvyšku ale pre mňa je tam očividné to, že je to pokus aby boli okrem polovičných bodov aj štvrtinové ak sa odjazdí menej ako štvrťka a trojštvrťové keď menej ako trojštvrťka, s tým že desatinné body sa dali preč.

Celkom rozumné a nechápem prečo to tak nebolo už predtým.

V Abú Dhabí řekl Wolff Masimu, aby zavolal proti Safety Caru, když Alfa Romeo Antonia Giovinazziho zastavila na kraji trati, což byl incident, který místo toho řešil virtuální Safety Car. Wolff tvrdil, že SC by v tom okamžiku zasahoval do závodu.

Wolff také říkal, že není dobré závod restartovat pro poslední kolo závodu.

Řekl: „Michaeli! Ne, Michaeli! Ne! Ne, Michaeli! To nebylo tak správné!“. Masi na to odpověděl, že takové je závodění.

Mas pravdu. Boh pomyslel boh stvoril. Vies na koho mas nadavat

o akej kontroverzii je reč? :thinking: :thinking:

Možná do té doby nikoho nenapadlo, že je možné “vyřešit” samotné konání závodu tak, jak se to stalo. To ale tyhle změny neřeší, problém zůstává, aby měl ředitel odvahu závod v podobných podmínkách zrušit.

On pise o niecom inom a ty mas zase mokre sny o Wolfovi. mal by si uz navstivit odborneho doktora.

1 Like

Ta analýza sama o sobě musí být jednoduchá, ale zákulisní lobbing asi pořád jede na plný céres :-).

Nic ve zlém, ale jednoduchá opravdu není. Navíc kdo lobuje za co? Právně je Abú Zabí uzavřená kapitola a ať už se pravidla upraví jakkoli, předvídat, komu bude vyhovovat nějaký zvrat daný havárií v posledních kolech závodu, je nemožné. Tudíž mi není jasné, co si má kdo vylobovat. Masi možná skončí, ale paradoxně i proto, že by nemusel posuzovat případné budoucí hříchy Mercedesu dostatečně tvrdě, v obavě, že ho budou obviňovat z nějaké předpojatosti (což není můj poukaz, ale poukaz Martina Brundla).

Navíc bylo předem řečeno, že vše bude oznámeno v březnu.

Vyřešit klíčový oříšek, a to restart závodu v posledních kolech (protože závodění se prostě bude obnovovat, na tom panuje všeobecná shoda všech stran), není lehké. Převzetí režimu z amerických sérií by bylo ideální, ale tady se F1 chytila do pasti vlastního pravidla se zákazem tankování.

Jedna věc je něco sdělit týmům, druhá věc je ta, že týmy na tom možná budou chtít něco změnit (takže oznamovat totéž veřejnosti by prostě bylo předčasné). Protože jako v případě Spa (kde už je to asi definitivní, takže to sdělili i médiím) nejde ani tak o to vynést nad někým verdikt, ale stanovit, jak takové situace řešit do budoucna. Což stále některým uniká, tady si stále někteří myslíte, že se tu koná nějaký neformální soudní proces v rámci FIA, v němž figuruje Mercedes jako oběť a Masi jako obžalovaný.

1 Like

Presne tak. A prečo chcú stanoviť riešenie do budúcna? Pretože Masi to pos.al…a tým je verdikt jasný. Po právnej stránke je jasné len to, že Masiho de facto podriadení odmietli odvolanie Mercedesu s tým, že za všetko môže Masi a jeho svojvolný výklad článku 15.3. A to je nezmysel, lebo ak by ten výklad bol správny, tak sa môže pretekať aj v protismere a prvá polovička roštu bude štartovať inak, ako tá druhá. Nuž a nenech sa zmýliť, Mercedes je obeť a Masiho súdi kde-kto, inak by sa to všetko neriešilo na najvyššej úrovni a ty by si tu nemusel nonstop nastajlovane slintať ako je tá čierna šmuha vlastne dúhou a všetko je OK. Nuž, nie je…

1 Like

Nekoná se soud, ale vyšetřování FIA, to snad je jejich termín, nebo ne? Co vyšetřují, jestli je AD uzavřená kapitola, to snad vědí sami, jinak by tu komisi neustavovali. I když se výsledek šampionátu měnit nebude, samotné vyznění konečného závěru vyšetřovací komise je určitě pod drobnohledem Mercedesu a RB. Tady by lobbing určitě probíhat mohl, ale možná je nespravedlivě podezírám a ve snu by je to nenapadlo :-). A jestli teď FIA bude mít problém najít řešení posledních kol závodů tak, aby se nekončilo pod SC, tak je to právě výsledek toho, že si údajně týmy něco domluvily mimo pravidel, souvislosti nikdo neřešil a ředitel, místo aby je s tím vyhodil, to povýšil nad pravidla. Možnost dojet pod SC pravidla připouštějí z dobrých důvodů, nejde jen o tankování, ale i o nebezpečí účelových havárií dvojek, popř. spřátelených týmů v závěru závodu a smazání rozdílů. Ale já vím, to by se v F1 stát nemohlo :-). Tak uvidíme, čím nás oblaží…

1 Like

Takže to jen vyladili aby se body rozdávali úměrně odjetým kolům.

U FIA nikdy nevíš, možná se obsah z vyšetřování dané komise nikdy nedozvíme a FIA danou zprávu zařadí do kolonky tajné. Nechce se mi věřit že by na to Mercedes přistoupil ale co zmůže? Být stále v opozici proti FIA si vybere svou daň :angry:

1 Like

no vsak riesenie uz jedno je. Skratit proceduru SC a prepustit iba tych backmarkerov co to stihnu…:slight_smile: Funguje to vcelku dobre.
Alternativne by mohli zvysit minimalne palivo na konci standardnych pretkov tak aby tam vedeli vopchat este jedno - dve kola navyse ked to budu potrebovat.

1 Like

Za SC palia auta mozno 20-30% paliva oproti plnemu pretekovenu tempu a to som mozno este prehnal. Urcite by nebol problem za kazdych 10 kol za SC/VSC pridat dalsich 7 kol. Problemom su vsak televízie a zavazky f1 voci nim. Nemozeme predsa cakat, ze televizie budu kazdy druhy pretek menit program pretoze preteky sa predlzia o 20-30 minut( pomale kola za SC+extra kola).

predlzit prenos je uplne bezna vec. pri vsetkych mokrych pretekoch sa to deje.

3 Likes

Dostudovat pravidla. Pri vsetkych mokrych pretekoch sa musia zmesti do 2 hodin. Iba v pripade cervenej vlajky su to 3 hodiny… Teraz si skusme predstavit nejake safetycary plus cervena a mame SPA, do tmy.

hrasko, neries problem, ktory nie je tvoj a nie je problem.

a preco nie? nabuduce to moze pomoct niekomu inemu, aj Hamiltonovi.

Na verejnom fore si mozem riesit co len chcem. Hlavne tvoje hluposti, aby si pochopil kam patris.

Stale dookola tie iste plačuce komentare jak nedokazete prehryznut ze karma zauradovala a hamilton dostal facku a skryva sa jak male decko pred svetom…a ne a ne to prekusnut :slight_smile: stale sa bavim…