Závery ohľadne Abú Zabí ešte nepoznáme. FIA mení bodovanie po skúsenosti z VC Belgicka | Magazín F1 - F1online.sk

Dnes sa uskutočnilo veľmi dôležité zasadnutie Komisie F1, ktorej sa zúčastnili zástupcovia FIA, F1 a jednotlivých tímov. Horúcou témou mali byť udalosti z Veľkej ceny Abú Zabí. FIA mala na stretnutí odprezentovať závery vyšetrovacej komisie. Žiaľ, po dnešku nie sme oveľa múdrejší. Medzinárodná automobilová federácia sa k tomu vyjadrila len veľmi stroho. Schválila však zmeny bodovacieho systému po „pretekoch, ktoré sa nestali“, teda Veľkej cene Belgicka 2021.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/54861/zavery-ohladne-abu-zabi-este-nepozname-fia-meni-bodovanie-po-skusenosti-z-vc-belgicka

Ad SPA - ano, ale… Problém nebyl sám o sobě v tom, že jezdci brali body za tři kola za SC, ale v tom, že ředitelství závodu prostě nechtělo za žádnou cenu připustit, že by se závod oficiálně neuskutečnil. Doufám, že změny nepovedou k tomu, že ředitel pustí dvě kola za jakýchkoli okolností a někdo se kvůli tomu rozbije. Takže - pokud se nebudou rozdávat body, znamená to, že se závod neuskutečnil a že se budou divákům, TV společnostem atd. vracet peníze :-)?

1 Like

nechapem ako prisli na take body. tak ked je raz 10 bodovanych pozicii tak nech ich zostane 10. bud nech boduju vsetci desiati aleob nikto. co to je za hovadina ze niekto an 6tom mieste body nedostane a ten na 5tom ano? celkom nespravne voci timom stredu pola. to uz radsej body nerozdavat vobec ak sa neodjazdi polovica preteku.

12 kol z 50 je za 6.
13 kol z 50 je za 13.

Slušný rozdíl.

Čo riešiš blbosť…niekde sa hranica musí spraviť…
Akurát mi príde že sme chceli zjednodušenie pravidiel a aha…to sa ešte ani nebavíme o Abú Dhabi a už 3 rôzne bodovacie systémy :smiley:

Přesně tak. Když je ti 14 let a 264 dní a spácháš trestný čin, nejsi trestně zodpovědný. Je ti o den víc a můžeš jít sedět.

Dá se to snad udělat jinak?

Souhlasím i s tím, že pravidla se spíše komplikují - ale bral bych to v tom smyslu, že za a) pokrývají určitou mezeru (v tomto případě ji odkrylo Spa), za b) zvyšuje se tím jejich rozlišovací schopnost.

Od závodu uplynuly dva měsíce a od FIA stále nemáme k dané kontroverzi doslova nic! Neschopnost či neochota se k tomu nějak postavit a vypořádat se s tím je velmi frustrující.

Vy se tu furt chcete hádat. Jen hledat záminku a vyprovokovat hádku.
Já jsem jen napsal, že je to slušný rozdíl. Nic víc nic míň.

OK. Hádat se nechceme.

Posílám smajlíky, abychom to deeskalovali. :slightly_smiling_face: :upside_down_face:

1 Like

Je vidět že se FIA v uvažování nikam neposunulo, na světě je další chuchvalec, tentokrát bodový, vůbec se nebudu divit když Masi obhájí post.

Děkuji. Tady jedna valentýnská :kissing_heart:

1 Like

Akože neviem ako zvyšku ale pre mňa je tam očividné to, že je to pokus aby boli okrem polovičných bodov aj štvrtinové ak sa odjazdí menej ako štvrťka a trojštvrťové keď menej ako trojštvrťka, s tým že desatinné body sa dali preč.

Celkom rozumné a nechápem prečo to tak nebolo už predtým.

V Abú Dhabí řekl Wolff Masimu, aby zavolal proti Safety Caru, když Alfa Romeo Antonia Giovinazziho zastavila na kraji trati, což byl incident, který místo toho řešil virtuální Safety Car. Wolff tvrdil, že SC by v tom okamžiku zasahoval do závodu.

Wolff také říkal, že není dobré závod restartovat pro poslední kolo závodu.

Řekl: „Michaeli! Ne, Michaeli! Ne! Ne, Michaeli! To nebylo tak správné!“. Masi na to odpověděl, že takové je závodění.

Mas pravdu. Boh pomyslel boh stvoril. Vies na koho mas nadavat

o akej kontroverzii je reč? :thinking: :thinking:

Možná do té doby nikoho nenapadlo, že je možné “vyřešit” samotné konání závodu tak, jak se to stalo. To ale tyhle změny neřeší, problém zůstává, aby měl ředitel odvahu závod v podobných podmínkách zrušit.

On pise o niecom inom a ty mas zase mokre sny o Wolfovi. mal by si uz navstivit odborneho doktora.

1 Like

Ta analýza sama o sobě musí být jednoduchá, ale zákulisní lobbing asi pořád jede na plný céres :-).

Nic ve zlém, ale jednoduchá opravdu není. Navíc kdo lobuje za co? Právně je Abú Zabí uzavřená kapitola a ať už se pravidla upraví jakkoli, předvídat, komu bude vyhovovat nějaký zvrat daný havárií v posledních kolech závodu, je nemožné. Tudíž mi není jasné, co si má kdo vylobovat. Masi možná skončí, ale paradoxně i proto, že by nemusel posuzovat případné budoucí hříchy Mercedesu dostatečně tvrdě, v obavě, že ho budou obviňovat z nějaké předpojatosti (což není můj poukaz, ale poukaz Martina Brundla).

Navíc bylo předem řečeno, že vše bude oznámeno v březnu.

Vyřešit klíčový oříšek, a to restart závodu v posledních kolech (protože závodění se prostě bude obnovovat, na tom panuje všeobecná shoda všech stran), není lehké. Převzetí režimu z amerických sérií by bylo ideální, ale tady se F1 chytila do pasti vlastního pravidla se zákazem tankování.

Jedna věc je něco sdělit týmům, druhá věc je ta, že týmy na tom možná budou chtít něco změnit (takže oznamovat totéž veřejnosti by prostě bylo předčasné). Protože jako v případě Spa (kde už je to asi definitivní, takže to sdělili i médiím) nejde ani tak o to vynést nad někým verdikt, ale stanovit, jak takové situace řešit do budoucna. Což stále některým uniká, tady si stále někteří myslíte, že se tu koná nějaký neformální soudní proces v rámci FIA, v němž figuruje Mercedes jako oběť a Masi jako obžalovaný.

1 Like

Presne tak. A prečo chcú stanoviť riešenie do budúcna? Pretože Masi to pos.al…a tým je verdikt jasný. Po právnej stránke je jasné len to, že Masiho de facto podriadení odmietli odvolanie Mercedesu s tým, že za všetko môže Masi a jeho svojvolný výklad článku 15.3. A to je nezmysel, lebo ak by ten výklad bol správny, tak sa môže pretekať aj v protismere a prvá polovička roštu bude štartovať inak, ako tá druhá. Nuž a nenech sa zmýliť, Mercedes je obeť a Masiho súdi kde-kto, inak by sa to všetko neriešilo na najvyššej úrovni a ty by si tu nemusel nonstop nastajlovane slintať ako je tá čierna šmuha vlastne dúhou a všetko je OK. Nuž, nie je…

1 Like