Zamestnanci Renaultu chystajú protest. Demonštrovať sa bude vo Viry aj v Monze | Magazín F1 - F1online.sk

Zdá sa, že o budúcnosti motorového projektu Renaultu je už rozhodnuté, no zamestnanci vo Viry sa s ukončením vývoja pohonných jednotiek pre Formulu 1 odmietajú zmieriť. Počas leta s vedením stajne nenašli spoločnú reč, a tak postupne pritvrdzujú. Priamo v Monze plánujú zorganizovať protest.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/169251/zamestnanci-renaultu-chystaju-protest-demonstrovat-sa-bude-vo-viry-aj-v-monze

Nevim jestli to pomuze, kdyz financni graf na zdi v zasedaci mistnosti spolecnosti zrejme vypovida pribeh o tom vsem.

1 Like

Zrovna u Renaultu bych si vůbec nebyl jistý tím, že postupují takto promyšleně…
Ano, motory je něco stojí, ale když si na druhou misku vah dáš ztrátu reklamního potenciálu pro Renault, tak to taky nebude málo. Navíc tohle je i v rovině vyložené antireklamy - “Renault nedokáže vyrobit motor, tak ho vezme u Mercedesu”, tady docela končí legrace.

Za mne buď chtějí tým úplně prodat (byť to zatím popírají) - pak má zbavení se nákladů na motory smysl. Pokud ale tým prodat nechtějí a má to být pořád Renault (Alpine), tak pak mám o ekonomickém přínosu fakt velké pochybnosti a spíš tipuji, že to je nějak více promyšlená akce.

Jasne ze ho chteji prodat, ale do te doby ho budou zrejme provozovat. Pouziti motoru Mercedes nebylo potvrzeno, ale i kdyby, nebylo by to poprve kdy Renault pouzil motor jine znacky, pod nazvem Lotus uz Renault jednou Mercedes motory mel, rok 2015.

Urcite se ridi financni situaci, emocne se zadna spolecnost vest neda.

2 Likes

Jak pises vse se da pochopit jinak. Vzhledem k tomu, ze nase firma s Renaultem spolupracuje tak muzu namitat, ze to je ten nejlepsi trik. Chapej nasledovne : My Renault jsme se rozhodli naplno vyuzivat potencial nasich uzitkovych vozu abychom vyslechli vetsinu nasich platicich zakazniku a proto koncime s “konickem” F1 a vse smerujeme do vyvoje a vyroby uzitkovych , seriovych aut.
Dale myslime na vsechny nase akcionare a davame jim tim najevo, ze nase narodni hrdist nezaslepi to o co v podnikani jde - zisk

Jinymi slovy verim, ze vetsina tech zamnestnancu by se zachovala uplne stejne kdyby oni byli majitele a prichazeli by o zisk.

Neni nad to, kdyz zamestnanec diktuje zamestnavateli svoje podminky. Viva la liberte🙈

Já se Renaultu vůbec nedivím. Vyrábět předražené kyselinové zvěrstvo pouze pro jeden tým je hloupost. I kdyby bral Renault motory od Mercedesu, tak by si některé díly mohl vyrábět sám a třeba používat svůj název. Nebylo by to poprvé. RB taky používal motory Renault pod značením Infiniti.

Jenže ten motor pouze pojmenovali Tag Heuer u RBR, ale žádný vlastní díly si tam nedávali. Tohle by jim Mercedes, Ferrari nebo Honda určitě nedovolili

Tag Heuer byl jiný případ.

Adrian Newey, technický ředitel Red Bull Racing, ™uvedl: “Formule 1 představuje obrovské konstrukční a inženýrské výzvy na denní bázi. Mít angažovaného technického partnera, jako je Infiniti, nám poskytuje skvělou platformu pro spolupráci na technických projektech, jako jsou systémy rekuperace energie pro sezónu 2014.”

Ano, ale v dobách Infinity se furt motor Renault u RBR jmenoval Renault, přejmenovali si ho až s Tag Heuer. Btw Infinity nikdy na tom vývoji nepracovalo, asi proto to sponzorstvi i rychle skončilo

Šéf týmu Red Bull Racing ™Christian Horner dodal: "Red Bull Racing a Infiniti pracují od začátku naší spolupráce v roce 2011 na řadě iniciativ. Během této doby Infiniti prokázalo významnou technickou zdatnost a já ™jsem byl ohromen hloubkou širších inženýrských schopností společnosti Nissan Motor Company. Pokud jde o marketing, Infiniti využilo své zapojení do Red Bull Racing a Formule 1 mimořádně efektivně, aby se v krátké době stalo mnohem známějším. Tyto dva atributy dělají z Infiniti ideálního titulu a technického partnera pro Red

A ta část vývoje Infinity u Renaultu?

Game-set-match - Ferda

FgJzDDMWAAAdyif

4 Likes

https://www.motor1.com/news/289735/infiniti-renault-sport-f1-partnership/
našel jsem jen tohle, o vývoji motoru nic

Renault přece spolupracoval s Nissanem. Tímpádem i s Infiniti a Mitsubischi.

To o jejich alianci vím, ale ptal jsem se na ten vývoj motoru Renaultu v F1, co si výše zmiňoval, protože jsem ani nic nemohl najít. Jinak vím, že aliance používá technologie Renaultu pro silniční auta

Copak já sedím někde ve výrobě Renaultu, Nissanu a dalších spojených automobilkách najednou? Jen samotný tým má včetně motorárny možná 1 500 zaměstnanců a další zaměstnanci pomáhají i v samotných automobilkách. A všude pracují nadšenci, kteří přidají ruku k dílu, třeba i zadarmo. Motoristický sport je hodně o fanatismu.

Já už jsem páprda a ti dětem buď pomáhají, nebo na ně berou hůl. Zatím ještě žádnou hůl nemám, proto musím pomáhat. :grin:

2 Likes

si dáváš vtipnou kaši na večeři? :smiley:

Tu já jím pořád.

2 Likes

Křídlo Alpine.
Asi ho tam dali pouze proto, aby dodrželi pravidla. :grin: