Z tohto auta sme zatiaľ nevyťažili maximum, povedal Vasseur | Magazín F1 - F1online.sk

Ferrari má za sebou vydarený štart do sezóny. Na úvodných štyroch podujatiach si vypracovalo náskok na prenasledovateľov a aj s prispením technických problémov nie je Red Bull príliš ďaleko. Faktom však zostáva, že po výkonnostnej stránke monopost SF-24 nestačí na RB20. Aj piloti avizujú, že Ferrari potrebuje vylepšenia, ale podľa Frédérica Vasseura sa tímu zatiaľ nepodarilo vyťažiť plný potenciál zo súčasného auta.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/150023/z-tohto-auta-sme-zatial-nevytazili-maximum-povedal-vasseur

Urcite vyzeraju lepsie ako minuly rok na zaciatku. Vidno, ze sa im ohladne pozierania gum podarilo urobit progres, uz len v tom pokracovat a nepokazit to nejakym updatom. Aj keby prednu radu na starte nechaju Red Bullom, v preteku mozu do nich dobiedzat ak budu startovat z druheho radu. Astony a Mercedesy nejako odpadli a McLareny sa tiez rozbiehaju pomalsie, takze priestor tam urcite je a Ferrari aktualne vyzera ako najpravdepodobnejsi lovec prilezitosti v pripade zavahania RBR.

3 Likes

Ferrari robí totálnu evolúciu v Imole. Nové inlety na štýl RB a stíhačiek

1 Like

F-15 inlet (má inak nastavitelné smerovanie vzduchu, nešlo by dačo také využiť v F1? Či to je zakázané?)
image

RB Intlet
image
image

update Ferrari Imola (podľa leakov a dostupný informácií)


2 Likes

No ano, F-15tka ma variabilnu rampu. Taka F-14tka to mala vyriesene este zlozitejsie pre optimalne nasavanie vzduchu do motora, ma pevny nasavaci kanal, ale vnutri bola sustava ramp ale na to v aute F1 nie je miesto.

Je otazne, ci je take nieco v F1 zakazane, teoreticky to nie je pohyblivy aerodynamicky prvok, ale pohyblivy prvok chladenia a neviem, ci je aj toto osetrene v pravidlach. Napriklad RB mal obmedzeny cas v tuneli ohladne aero, ale na chladeni pracoval mohli(a aj na nom riadne zapracovali), na to sa to nevztahovalo. Mozno sa nieco taketo dostane do novych pravidiel.

Je to narocna veda, riesenie RB/F-15(obratene ako to ma teraz Ferrari) vyzaduje dobre riesene bleedovanie vzduchu, pri dajme tomu 200km/h moze byt to chladenie super efektivne s malym odporom, ale pri narastajucej rychlosti stupajuci objem nasavaneho vzduchu nemusi cely prechadzat chladiacim systemom a bude sa virit v inlete a sposobovat turbulencie okolo celych bocnic, co moze mat nepriaznivy vplyv na zadnu cast auta.

Kazdopadne som zvedavy, co predstavia a dufam, ze im to bude fungovat

1 Like

Mercedes byl taky F35B. :smiley:

1 Like

Teraz ktory? :blush: Tie co fungovali, ci ten zero sidepods?

vpodstate v Imole Ferrari prevráti kompletne nasávanie a chladenie? takže to môže byť veľmi úspešné aj veľký fail? Ale RB to funguje. No uvidíme. reálne takáto inovácia môže dostať Ferko na dostrel RB, nie?

Ferrari by taky melo výrazně upravy zavěšení a jeho rozložení

Z toho vykresu co si sem dal to vyzera, ze otacaju nasavanie chladenia. A za mna to urcite moze zohrat velku rolu ak to urobili dobre. Originalna verzia usmernuje vzduch popod sanie chladenia na spodnu cast bocnic, co je sice dobre pre aerodynamiku, ale do chladenia ide turbulentnejsi vzduch, lebo zhora ho nic neusmernuje, jeho prudenie urcuje len predne kridlo ktore je daleko, zavesenie ktore sa hybe a pneumatika. A taky isty vychadza aj vytokmi chladenia. Nova obratena verzia usmernuje vzduch aj do chladenia aj pod bocnice, cize aj v chladeni je objem a tlak nasavaneho vzduchu stabilnejsi a inzinieri si vedia lepsie spocitat, co sa deje v chladeni a za nim. Pocitam, ze toto je hotova alchymia, lebo aj ten horky vzduch, co ide z chladicov niekam musi ist a mozno sa da (aj to niekto mozno tak robi alebo chce robit ) vyuzit na zahriatie zadnych pneumatik a tym padom sa moze zvolnit z pritlaku na zadnu napravu = lepsia hra s balansom a maximalka. A na to treba stabilny a nie turbulentny airflow. Hlavne netreba zabudat, ze podstatna je korelacia dat veterneho tunela a trate. Vidime, ze v pripade Mercedesu to nefunguje a tunel im hovori nieco ine ako zavodna trat. Mozeme vsak predpokladat, ze kedze Ferrari auto funguje, oni tunel citaju spravne, aspon do znacnej miery.

Tu by som sa pristavil pri nedavnych slovach Wolffa, ze im nekoresponduju vysledky z tunela s tratou, ale chyba nie je v interpretacii inzinierov. Neviem povedat, kolko on ako vrcholovy manazer do toho vidi, ale ja si dovolim povedat, ze zrovna tam tam chyba je. Tunel totiz moze simulovat len urcitu rychlost a je tam len zmenseny model. Zvysok si inzinieri musia “domysliet” a presne tam je problem a ich nasledne CFD simulacie vyssich rychlosti a auta v mierke 1:1 su nespravne, lebo to krmia zlymi premennymi a potom tapaju. Mozno sa do toho prihodia aj zle data zo simulacie spravania sa tlmicov a potom nemaju tucha, co im auto robi.

Hlavne, bavim sa teoreticky a mozno som na mile od pravdy, som fanda do aeronautiky ale odborne to s nikym neriesim :smirk:

11 Likes

Dobrý a prehľadne napísaný príspevok :+1:. Domnievam sa, že by Ťa zaňho pochválil aj Triper, keby tu bol.

2 Likes

Charles je nervózny a bojí sa Hamultona podľa fóra. Medzitým Charles

1 Like

Pekné. Dvaja influenceri sa dohodli na vzájomnej spolupráci. Nakoniec budú BFF :slight_smile:

Roscoe príde na skateboarde a pomlsá si na zmrzline :icecream:. :slightly_smiling_face:

3 Likes

Už má Leclerc aj svojho pesaka


20240412_093514

4 Likes

Keď vyrastie, bude fanda Ferrari. :slightly_smiling_face:

4 Likes

Ahaaaaa už chápem tú zmrzlinu využije na odstavenie Maxa

4 Likes

To je slaďátko! Podle nožiček to vypadá na jezevčíka, je to tak? To jsou nejlepší psi na světě, Charles asi ví, jak si získat moje srdce :smile: !

1 Like

Já jsem měl psa a ten měl tak velké blechy. :grin:

1 Like