Wolff vystríha pred úpravou motorových pravidiel a “posúvaním bránky” | Magazín F1 - F1online.sk

V uplynulých týždňoch sa opäť začalo hovoriť o motorových pravidlách pre rok 2026 a rizikách, ktoré sú s nimi spojené. Boss Mercedesu Toto Wolff nemá rovnaké obavy ako šéfovia niektorých iných tímov, ktorým však odkazuje, že v takto neskorom štádiu príprav by sa nemali meniť pravidlá.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/198537/wolff-vystriha-pred-upravou-motorovych-pravidiel-a-posuvanim-branky

No RB uz o tom hovori rok a pol. Rok a pol sa vsetci len navazaju do Hornera a dnes uz je to fakt v neskorom stadiu.

Kde pisali o tych pozitivnych reakciach?

5 Likes

Kdyz jsem to cetl, tak jsem se sam sebe ptal na to samy… Stejne jako na to, kde je teda to porsche, ktery ma zajem o f1? (:

Ono ani to Audi tam este tak uplne nie je…

1 Like

Red Bull ho poslal k šípku, keďže chceli kúpiť 50% v Red Bull Technology (údajne Mateschitz bol za). Sami si na komplet F1 motor netrúfli.

1 Like

To že RB chce být samostatná jednotka je zcela v pořádku, ale obávám se, že se s Fordem dostává do velkých problémů.
Ale co naděláš, když RB nevoněl Renault, Ferrari, Porsche, Honda a časem dojde i na Ford.

Tak ak by Honda necúvla z F1, tak by zrejme zostali spolu, ale akonáhle začal RB budovať infraštruktúru vlastného motora, tak mohli Honde ponúknuť len obdobnú dohodu akú nakoniec akceptoval Ford – spaľovací motor Red Bull a elektrická časť Honda. A to Honda nechcela – problémy so zladením dvoch celkov a aj potenciálne nezavinené zlé PR (motorová časť nebude stíhať a Honda s tým nič nespraví). Tieto problémy budú čakať Ford.

Kažopádne byť skutočne továrenský tím (ako Ferrari a Mercedes) je ešte väčšia výhoda, než exkluzívny zákazník (ako je teraz Red Bull a bude Aston) a to práve z politického hľadiska – že sa im už nestane to, čo v roku 2020, keď im motorár jednostranne oznámil, že končí, príp. keď predtým nedokázali dotlačiť Renault k posunu. A možno to bude mať výhody ako využívať šedé zóny rozpočtového stropu…

Jenže Honda couvla a tím RB zachránila, protože si už pár roků měli vyrábět motory sami. A to měl RBPT všechno. Plány na motor od Hondy, jejích inženýry a dokonce i funkční motory včetně dat, protože s nimi jezdili.
Kdyby Honda splnila co slíbila a nezůstala, tak by Emil zůstal s pouhým jedním darovaným titulem.

Ja som mal na mysli ten ohlásený odchod z F1, ktorý následne v 2 krokoch zvrátili. Ak by vôbec neodchádzali, tak žiadny RBPT neexistuje a Honda pokračuje s RBR aj pre rok 2026.

Ale áno, ak by sa Honda držala pôvodného plánu na odchod, tak má RBR veľký problém (ten šok je dôvod, prečo chcú vlastné motory). Ale klobúk dole, že dojednali predĺženie spolupráce s Hodnou do konca 2025 (aj keď ten pôvodne zamýšľaný transfer know how tam vôbec nenastal, príp. bol veľmi obmedzený – potom, čo sa Honda rozhodla zotrvať aj po 2025).

klasika, opat si vymyslas. Honda sa rozhodla stiahnut z F1 a povodne sa malo IP aj s nejakymi vyrobnymi kapacitami presunut pod Redbull. Neskor Honda cuvla a namiesto posunutiu IP Redbullu sa rozhodla tie motory dodavat. Plany od motorov Honda RB nikdy nemal. Tie chodili do Milton Keynes zapecatene. Specialne po tom ako sa Honda rozhodla pokracovat aj po skonceni spoluprace s RB.

1 Like

@major
V čem si vymýšlím?
Honda couvla protože samotný RB by výrobu vlastními silami nezvládl.
Kdyby RB výrobu zvládal, tak proč by obnovoval smlouvu s RB?

Tak RB měl pokračovat ve výrobě motorů od Hondy, ale plány nikdy neměl?

A jak by měl RB ty motory sám vyrábět? To se jako měl dívat na zapečené obálky?

napriklad hned tu:

Dovody Hondy sice nepoznam, ale nie som naivny aby som toto videl ako hlavnu pricinu, ze sa v Honde rozhodlo motory dodavat RB az do konca 2025.

Ano presne tak, Honda sa radsej rozhodla motory dodavat az do konca 2025 ako by mala posunut IP Redbullu. Svoju rolu zohral aj uspech v 2021 a nasledujuce roky ci potencialna spolupraca s konkurenciou.

RB měl od Hondy nejen podporu ve výrobě včetně bývalých zaměstnanců. Výroba ale už podle prohlášení RB úspěšně běžela, ale podle Tebe ještě stále měla od Hondy k dispozici pouze zapečetěné obálky.

Pak se Honda sama od sebe rozhodla porušit s RB dávno podepsanou smlouvu a nějakým záhadným způsobem RB přinutit a dál dodávat motory i když je RB soběstačným výrobcem?

Tohle můžeš tvrdit dětem na písečku, ale pravdou je, že RB by s vlastní výrobou totálně pohořel a pokračování další spolupráce mohlo pokračovat pouze vzájemnou dohodou.

Pravdou je, že by výrobou motorů Red Bullem utrpěl nejen RB, ale i Honda, která nakonec dokázala udělat vynikající motor a aušusy RB by poškodily i jméno Hondy.

2021 sa v Honde rozhodlo, ze koncia a RB musel reagovat. Rozhodli sa zalozit RBPT. RB chcel prebrat IP od Hondy spolu s ludmi a vyrabat to vo vlastnej rezii k comu ale nedoslo. RB nasledne vyjednal zmrazenie motorov a ich vyrobu v Sakure v japonskej rezii, s ktorou Honda vdaka znizenym nakladom, suhlasila.

RBPT nemal nikdy pristup k vyvojovym datam a nikdy nemal ambiciu vyrabat sucasny cyklus PU.

Nakoniec sa v priebehu 2022 dohodli, ze spolupraca bude pokracovat do konca 2025. V 2022 Honda motory dodavala, ale nemala na kapote ani logo (cely spas platil RB), ktore sa znova objavilo v 2023.

RB si na 90% zachoval status noveho dodavatela a tych 10% stratil koli tomu, ze v anglicku montoval batterypack pre sucasne hybridy. Vyvoj tam ale neprebiehal a vyvojove data RBPT nikdy nemal k dispozicii. To si v Sakure strazia velmi dokladne.

2 Likes

Jenže už od začátku roku 2022 měl RB jezdit s vlastními motory.
Proč už si je RB sám nevyráběl?

pretoze si to myslis ty?

1 Like

Chceš popřít, že smlouva mezi RB a Hondou na dodávky motorů byla do konce roku 2021?

Všechno si to tady čtu a hlavně pamatuju, kluci :grinning:.

Jednoho dne po vás budu vyžadovat seppuku, pokud jste tedy chlapi…
:love_you_gesture:

1 Like

zase mas problem rozlisit medzi nasledkami a dosledkami?

Na liposukci se opravdu nechystám. :rofl: