Wolff sa vrátil k svojmu tvrdeniu o maximálke 400 km/h: Teoreticky to možné je | Magazín F1 - F1online.sk

Aké rýchle budú nové monoposty? V tejto chvíli môžeme takmer s istotou povedať, že budú mať menej prítlaku a mali by byť o niekoľko sekúnd na kolo pomalšie než ich predchodcovia. Mali by však byť rýchlejšie na rovinkách. Toto Wolff sa v tomto roku nechal počuť, že by mohol padnúť aj rýchlostný rekord, na čo odborníci reagovali s veľkým skepticizmom.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/223611/wolff-sa-vratil-k-svojmu-tvrdeniu-o-maximalke-400-km-h-teoreticky-to-mozne-je

Mercedes je obrovsky favorit,kedze jeho motor je podla zakulisnych informacii daleko pred konkurenciou,nyvse podla pravidiel ten najlepsi motor si moze ponechat tovarensky tim a uz nemusi davat presne take iste motory aj zakaznickym timom…Jediny konkurent bude vdaka Neweymu Aston a o titul sa pobiju Russell a Alonso.

opäť len mamažovanie a obmedzovanie výkonu,fuj…kedy sa konečne F1 vráti k autám,ktoré bude možné tlačiť po celé preteky ako dakedy a nebude potrebné kalkulovať s tým,že ak na jednej rovinke predbehnem súpera,tak na druhej mi dôjde šťava a súper poľahky predbehne mňa…

A to bolo kedy, to dakedy?

1 Like

to podľa akých informácií? To sa nesmie robiť. Doslova v pravidlách je, že musia dostať istý motor.

1 Like

ako dakedy, ked siesty v poradi dostal kolo? To bolo to tvoje vysnivane obdobie?

to bolo za ery dotankovania,ked monoposty mohli ist cele preteky naplno…

Pravidla sa menia,uz nie je od buduceho roka znrazemie vyvoja motorov,cize tovarenske timy budu mat opat vyhodu ako pred rokom 2021.

Vtedy určite tiež nešli naplno, keďže v kvali móde motor vydržal ledva 3 ostré kolá a aj v pretekoch sme mali veľa DNFs.

Súhlasím však, že najväčšou slabinou dnešnej F1 je absencia tankovania a taktiež pneumatiky. V kvalifikácii ideme aj o 6 sekúnd na kolo rýchlejšie ako v pretekoch, WTF? Manažovanie má záveň za následok, že jazda na 80% alebo menej je jednoduchá a tak len zriedka vidíme hodiny alebo výlet mimo trate.

Tankovanie a 2-3 zastávky by umožnili jazdu na plný plyn, navyše aj rôzne stratégie, takže na trati by spolu bojovali autá s novými a starými plenu a autá s minimom paliva s +50 kg váhy, čo ny prinieslo viac predbiehania.

Ako argument slúži už len to, že žiadna iná seriózna séria nejazdí na jednu nádrž, a manažuje naopak len Formula E, vďaka čomu sú tie preteky ako etapa na Tour de France, keď nikto nechce viesť celý vláčik a umelo sa striedajú vo vedení.

Vy ste strašne spomienkovo optimistický. Však za dôb tankovania sa obiehalo minimálne… všetko cez boxy. A navyše príliš veľké riziko a veľká cena.

1 Like

A nemôžeš porovnávať WEC/F1. Ani WRC netankuje počas stage.

Zopakujem co som pisal vcera.
NIK nemôze vediet ci ma Mercedes silnejsi motor ako Honda.
Je to nemozne.
Zakulisne informacie chapem politicky, to znamena na vyvolanie vykalkulovanych efektov.

Ani Newey nie je kuzelnik, ak bude Honda vyraznejsie zaostavat. Sponem si ako bol bezmocny v Red Bulle ked mali slaby Renault. Vela nechybalo aby z temau uplne odisiel.

Preco by mala Honda zaostavat ?
Poslednych 5 rokov je rovnako dobra ako Mercedes …
Napis mi dôvod, staci jeden.

v ére,keď sa tankovalo,vtedy šli všetci blízko maxima…teraz dostane bez sc polka pretekárov,tak to až taký rozdiel nie je…

problémy pri vývoji motora priznávajú a zástupcovia hondy s tým,že na prvé testv barcelone nemusí byť motor pripravený…honda sa na mercedes dotiahla len zásahmi fia,inak by nestíhala…

Tak to si dobre mimo. Setrilo sa tiez, gumy, motor, palivo. Vtedy sa nedavali tolko vysielacky a necital si na internetoch kazde slovo co pilot po preteku povie, ale ubezpecujem ta aj pepka, ze sa setrilo. Vtedy mali znacne primitivnejsie nastroje, takze to setrenie nebolo take precizne ako dnes, ale bud si isty, ze keby mali taku komunikaciu s autom ako dnes, tiez by setrili este viac.

Ono totizto zakladom je dojst do ciela, nie pol preteku valit ako blazon na to, aby ti dosiel benzin, strelili gumy ci upiekol sa motor.

palivo nešetrili a napr. pneu s drážkami vydržali naozaj veľa,podstatne viac ako nepodarky od pirelli…tempo pretekárov oproti terajšku bolo podstatne vyššie…stačí si prečítať vyjadrenia pilotov,ktorí vtedy jazdili napr. schumachera…f1 pozerám od r. 1976,tak veľmi dobre viem ako sa jazdilo…počet motorov nebol obmedzený a na kvali sa používal motor s poriadne vytočeným výkonom,ktorý po kvali vymenili…keď mal tím rozpočet 350mil. € mohol si to dovoliť…

A presne o tom hovorim. Na kvaldu vytocili motor na 1500 koni, lebo mal spravit 3 kola a vyhodili ho. Ale na pretek ho podtocili, cize ho SETRILI, lebo by vydrzal prd. A setrilo sa aj palivo, ked nevydal stint. Ze sa predtym jazdilo naplno je blud. Len to setrenie nebolo tak precizne, setrilo sa v ramci toho, co vedeli a mohli si dovolit

2 Likes

Mozno nebude. Napisal som keby. Myslel som to tak, ze musi vyjst kazda cast auta, nemozeme cakat od Neweyho zazraky