Wolff nežiada o zmenu pravidiel, nechce “spadnúť do rovnakej pasce” ako Horner | Magazín F1 - F1online.sk

Formula 1 vo svojej histórii zažila množstvo období dominancie, no žiadne z nich sa nevyrovná súčasnému kraľovaniu Maxa Verstappena a Red Bullu. Toto Wolff i napriek tomu odmieta lobovať u FIA za zmenu pravidiel tak, ako to podľa jeho slov v minulosti robil samotný Christian Horner.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/146790/wolff-neziada-o-zmenu-pravidiel-nechce-spadnut-do-rovnakej-pasce-ako-horner

Je dobrej Wolf.

Tady je videt pripraveny team. Komu cest tomu cest. Ani nahodou to nevypada, na nejake zakulisni tahy. Tomu se rika meritokracie, tady se to ukazalo.

Na a jeste pohled druhe strany na lobing.

Musim rict ze ta scenka v Drive to survive, z roku 2022 se mi musela asi zdat, jak tam Wolf sedi a chce zmenu pravidel a navazi se do ostatnich jak po nich pujde pokud se neco stane. Ale slo mu preci primarne o zdravi jezdce. Sice mu nikdo nebranil, zvednout auto a jezdit pomalu, ale co uz.

Abych byl fer, myslim ze ty zmeny F1 prospely, protoze na poskakujici formule pekny pohled nebyl a bezpecnost to urcite zlepsilo. Ale zase aby Wolf tvrdil, ze on na zmeny pravidel netlaci. No kdyz si vezmu zmenu metriky v roce 2021, kterou bych urcite nazval zmenou pravidel ( i kdyz slo jen o upravu zpusobu mereni), tak je Wolf taky podezrelej cislo 1.

Ano ted na zmenu netlaci, jenze podle me je to spis ze strachu, ze by to mohlo opet vzdalit vykon ostatnich od RBR, jako tomu mohly napomoct upravy pravidel na rok 2023.

Ale hubu Wolf ma to zase jo. Tam bude Maxovi dobre, Toto ten se vykeca ze vseho. :grin:

7 Likes

Asi by to Mercedesu ani nepomohlo :smiley:

1 Like

Wolf už to asi vzdal, protože několik změn co bylo na jejich přání jim nepomohlo :laughing: :laughing:, jinak ta scéna s Drive to survive tam mi Wolfik připomínal nějakou naivní školačku co když není po jejím tak všechny hned obviňuje :rofl:

1 Like

To je pravda. Jak Horner každé 2 měsíce brečel, že to ničí sport, a že pokud nezmění pravidla, tak odejdou z F1, bylo kouzelné.

Bohužel mu je ve FIA měnili několikrát ročně.

A dnes? Řízená dominance od FIA ve prospěch jednoho týmu.

Řízená dominance od FIA? Jsem tě měl jako jednoho z mála, který dokáže být i objektivní, akorát že ono vůbec, tak škoda :smiling_face_with_tear:

Ve skutečnosti se zase tak moc pravidla neměnila, zásadnější změna byla v 2017 a pak 2021. Mezi tím se buď měnily malé dílčí věci a nebo věci, které už stihla konkurence okopírovat (spalování oleje, motorové mody,…)

Nehledě na to, že mezi 2022-23 se pravidla měnila taky.

Chápu že jsi naštvaný a frustrovaný, já byl při dominanci Mercedesu taky, ale chce to zachovat trochu odstup.

4 Likes

Ano, ten odstup od RedBullu je třeba zachovat :grin:

Haha, váš odstup od RB končí při prvním článku o třenicích v RB :stuck_out_tongue:

4 Likes

Nejde o ten náš, ale týmů :smiley:

Já jsem si říkal jakej myslíš odstup.

No potom vytáhnu legendární Honzovo vyjádření o Crying postu :stuck_out_tongue:

5 Likes

Právě, bez Honzy ani na nic nepřijdete. Při tom zezačátku alespoň donutit tým který překročil rozpočtový strop ať o tolik utratí příště méně, to neeee :smile: Už je to jedno, maj to do konce 2025 ložený :+1:

Však já to myslím normálně. Určitě si pamatuješ jak Horner pořád nadával.

FIA před 2022 sama řekla, že se už nebude opakovat 2014, 2015 atd. Že mají na to páky a jestli bude potřeba, tak budou měnit pravidla.
Co se stalo za posledních 1,5 roku? Nic. Absolutně nic.

Takže buďto nevědí, co mají udělat…O čemž teda pochybuji, když mají výkresy…
Nebo jim tento stav nevadí a nedělají nic.

To je pohled z odstupu.

Ty to hodnotíš tak, že RB nefandim, tak na ně útočím.
Zkus se na to podívat neutrálně a pak mi řekni na co jsi přišel.

No tak jako sorry ale Puff vyplodil seriózní příspěvek, já jsem mu seriózně odpověděl a ty přijdeš s takovým příspěvkem.
Co ti mám na to napsat :stuck_out_tongue:

Tak už alespoň z principu pomoci týmům za RedBullem navýšením pro ně rozpočtovým stropem, to by nebylo vůbec na škodu. Třeba každým závodem pro tým bez podia = milion navíc v rozpočtovým stropu + 10hodin aerotunel. IZI.

Máš pravdu, budu teda psát stejně :smiley: Řízená dominance od FIA ve prospěch jednoho týmu.

Len za posledne 2 roky Wolff podla vlastnych slov spadol do rovnakej pasce niekolkokrat:

  • prve lanko na vyslovene pre ich monopost doslova par hodin pred kvalifikaciou, lebo ako jediny by bez neho mozno ani preteky nedokoncili
  • druhe lanko, ktore mechanici Mercedesu stihli zazracne implementovat pocas letu v lietadle
  • zmeny v oblasti podlahy v polovici 2022, ktore zarezali Ferrari
  • mozme sa pozriet aj tristvrte roka naspat do prebiehajucej 2021, kedy si Wolff u FIA vyplakal zmenu pravidiel testovania legalnych zadnych kridel

Navyse Hornerov tlak na zmenu pravidiel (kludne to oznacme ako plac, ked to tak robime aj pri Wolffovi) sa ako tak dal chapat - Mercedes mal motor o svetelne roky vpredu a bolo to nedostihnutelne pre vsetky ostatne timy. V Bahrajne 2014 si jazdci Mercedesu spravili naskok cca 4 sekundy na treti monopost za sebou za jedno kolo, a pritom cele kolo spolu bojovali. Mercedes vyhraval aj kazdu kvalifikaciu rozdielom triedy, niektore pomaly o sekundu. Red Bull je v kvalifikacii porazitelny a v pretekoch nie je jedina vec, v ktorej vyrazne vynika, ale vo vsetkych tak trochu, co robi ten celkovy rozdiel. Red Bull sa da dobehnut, Mercedes sa vtedy nedal. A hlavne Red Bull sa neda spomalit nejakou jednou zmenou pravidiel.

V skratke - Wolff si opat nas.ral do ust, lebo to co hovori o Hornerovi sam robil. A dokonca v blizkej minulosti to Horner nerobil vobec (kedze vyhrava) a robil to najviac Wolff. :slight_smile:

2 Likes

To si ho ako preco mal za niekoho objektivneho? Ved on je tu jeden z najvacsich hejterov RB a zaroven najvacsi Lui fanboy. :smiley:

1 Like

Vím, že je to se mnou těžký, ale dokáže mi někdo prosím napsat alespoň jeden důvod, proč by se měla teď měnit pravidla?

To je good point s tím prohlášením FIA o tom, že budou ostřeji postupovat proti velkým dominancím, na to jsem úplně zapomněl. :+1:

Pak je ale otázka jak srazit RB, FIA má data ale my ne. Dost možná by se musela měnit podstata ground efektu. Nevíme. FIA si očividně nas rala do vlastního hnízda tímhle prohlášením. Nebo možná nečekali, že někdo ustřelí až tak moc.

Já se držím základní myšlenky kdy jakákoliv dominance škodí F1 a FIA tak nemá zájem udržovat. Podle mě FIA neudržovala jakoukoliv dominanci ať už to bylo Ferrari, RB a nebo Mercedes.

2 Likes