Formula 1 vo svojej histórii zažila množstvo období dominancie, no žiadne z nich sa nevyrovná súčasnému kraľovaniu Maxa Verstappena a Red Bullu. Toto Wolff i napriek tomu odmieta lobovať u FIA za zmenu pravidiel tak, ako to podľa jeho slov v minulosti robil samotný Christian Horner.
Tady je videt pripraveny team. Komu cest tomu cest. Ani nahodou to nevypada, na nejake zakulisni tahy. Tomu se rika meritokracie, tady se to ukazalo.
Na a jeste pohled druhe strany na lobing.
Musim rict ze ta scenka v Drive to survive, z roku 2022 se mi musela asi zdat, jak tam Wolf sedi a chce zmenu pravidel a navazi se do ostatnich jak po nich pujde pokud se neco stane. Ale slo mu preci primarne o zdravi jezdce. Sice mu nikdo nebranil, zvednout auto a jezdit pomalu, ale co uz.
Abych byl fer, myslim ze ty zmeny F1 prospely, protoze na poskakujici formule pekny pohled nebyl a bezpecnost to urcite zlepsilo. Ale zase aby Wolf tvrdil, ze on na zmeny pravidel netlaci. No kdyz si vezmu zmenu metriky v roce 2021, kterou bych urcite nazval zmenou pravidel ( i kdyz slo jen o upravu zpusobu mereni), tak je Wolf taky podezrelej cislo 1.
Ano ted na zmenu netlaci, jenze podle me je to spis ze strachu, ze by to mohlo opet vzdalit vykon ostatnich od RBR, jako tomu mohly napomoct upravy pravidel na rok 2023.
Ale hubu Wolf ma to zase jo. Tam bude Maxovi dobre, Toto ten se vykeca ze vseho.
Wolf už to asi vzdal, protože několik změn co bylo na jejich přání jim nepomohlo , jinak ta scéna s Drive to survive tam mi Wolfik připomínal nějakou naivní školačku co když není po jejím tak všechny hned obviňuje
Ve skutečnosti se zase tak moc pravidla neměnila, zásadnější změna byla v 2017 a pak 2021. Mezi tím se buď měnily malé dílčí věci a nebo věci, které už stihla konkurence okopírovat (spalování oleje, motorové mody,…)
Nehledě na to, že mezi 2022-23 se pravidla měnila taky.
Chápu že jsi naštvaný a frustrovaný, já byl při dominanci Mercedesu taky, ale chce to zachovat trochu odstup.
Právě, bez Honzy ani na nic nepřijdete. Při tom zezačátku alespoň donutit tým který překročil rozpočtový strop ať o tolik utratí příště méně, to neeee Už je to jedno, maj to do konce 2025 ložený
Však já to myslím normálně. Určitě si pamatuješ jak Horner pořád nadával.
FIA před 2022 sama řekla, že se už nebude opakovat 2014, 2015 atd. Že mají na to páky a jestli bude potřeba, tak budou měnit pravidla.
Co se stalo za posledních 1,5 roku? Nic. Absolutně nic.
Takže buďto nevědí, co mají udělat…O čemž teda pochybuji, když mají výkresy…
Nebo jim tento stav nevadí a nedělají nic.
To je pohled z odstupu.
Ty to hodnotíš tak, že RB nefandim, tak na ně útočím.
Zkus se na to podívat neutrálně a pak mi řekni na co jsi přišel.
Tak už alespoň z principu pomoci týmům za RedBullem navýšením pro ně rozpočtovým stropem, to by nebylo vůbec na škodu. Třeba každým závodem pro tým bez podia = milion navíc v rozpočtovým stropu + 10hodin aerotunel. IZI.
Len za posledne 2 roky Wolff podla vlastnych slov spadol do rovnakej pasce niekolkokrat:
prve lanko na vyslovene pre ich monopost doslova par hodin pred kvalifikaciou, lebo ako jediny by bez neho mozno ani preteky nedokoncili
druhe lanko, ktore mechanici Mercedesu stihli zazracne implementovat pocas letu v lietadle
zmeny v oblasti podlahy v polovici 2022, ktore zarezali Ferrari
mozme sa pozriet aj tristvrte roka naspat do prebiehajucej 2021, kedy si Wolff u FIA vyplakal zmenu pravidiel testovania legalnych zadnych kridel
Navyse Hornerov tlak na zmenu pravidiel (kludne to oznacme ako plac, ked to tak robime aj pri Wolffovi) sa ako tak dal chapat - Mercedes mal motor o svetelne roky vpredu a bolo to nedostihnutelne pre vsetky ostatne timy. V Bahrajne 2014 si jazdci Mercedesu spravili naskok cca 4 sekundy na treti monopost za sebou za jedno kolo, a pritom cele kolo spolu bojovali. Mercedes vyhraval aj kazdu kvalifikaciu rozdielom triedy, niektore pomaly o sekundu. Red Bull je v kvalifikacii porazitelny a v pretekoch nie je jedina vec, v ktorej vyrazne vynika, ale vo vsetkych tak trochu, co robi ten celkovy rozdiel. Red Bull sa da dobehnut, Mercedes sa vtedy nedal. A hlavne Red Bull sa neda spomalit nejakou jednou zmenou pravidiel.
V skratke - Wolff si opat nas.ral do ust, lebo to co hovori o Hornerovi sam robil. A dokonca v blizkej minulosti to Horner nerobil vobec (kedze vyhrava) a robil to najviac Wolff.
To je good point s tím prohlášením FIA o tom, že budou ostřeji postupovat proti velkým dominancím, na to jsem úplně zapomněl.
Pak je ale otázka jak srazit RB, FIA má data ale my ne. Dost možná by se musela měnit podstata ground efektu. Nevíme. FIA si očividně nas rala do vlastního hnízda tímhle prohlášením. Nebo možná nečekali, že někdo ustřelí až tak moc.
Já se držím základní myšlenky kdy jakákoliv dominance škodí F1 a FIA tak nemá zájem udržovat. Podle mě FIA neudržovala jakoukoliv dominanci ať už to bylo Ferrari, RB a nebo Mercedes.