Wolff na Abú Zabí neprestáva myslieť: Nebola v tom žiadna športová férovosť | Magazín F1 - F1online.sk

Rozhodne jeden z najpamätnejších momentov pre tento šport. Môžeme však povedať, že aj jeden z najťažších? Po športovej stránke určite, ale na svete by ste asi ťažko hľadali šport, ktorý by bol svedkom toľkých osobných utrpení, bolesti, zranení a smrti. Fanúšikov Red Bullu, Mercedesu a vlastne celej Formuly 1 však spája jedno, na 12. december 2021 nikdy nezabudnú.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/86593/wolff-na-abu-zabi-neprestava-mysliet-nebola-v-tom-ziadna-sportova-ferovost

Dojazd za safetycarom by sa urcite zapisal do dejin …
Preco vlcik neporozprava ze uprostred sezony si spinavymi politickymi tahmi vydupali drasticku zmenu pravidiel pre meranie zadneho kridla a legalne kridlo RB zrazu na pokyn Mercedesu bolo nelegalne ?

1 Like

Všetci to už dáko strávili a tuto vlcik to stále vyťahuje a vyťahuje, komu tým pomôže?

1 Like

Wolf by mal len dakovat FIA,ze vdaka tomu,ze rozhodla ,aby monoposty presli na turba,tak 7 rokov vyhraval Mercedes,kedze cela koncepcia motorovych pravidiel,vychadzala od motora Mercedes,ktory ho mal vyvinuty pred konkurentami…

“Horner je mnou posadnutý, bývam v jeho hlave zadarmo”

7 Likes

2021 se Red Bullu a Masimu podarilo propichnout obrovsky vred, bylo to vsude, proslo to celym motoristickym sportem, ale nejen tam. Snad to pomuze s vyhledem do budoucna, tohle byl limit, dal uz to neslo. Uz se to nesmi nikdy stat, fuj.

Chytrost nejsou žádné čáry.
A to že Mercedes získal šňůru titulů zaslouženě potvrzuje, že všichni ostatní výrobci motorů přešli na koncept Mercedesu.

Prechod na turba by bol tak ci tak, to nie je zasluhou Merglu. Atmosfera je dnes vo svete pohonu nieco ako konsky zaprah. Aby si vyzmykal ten isty vykon, co pri preplnovani, tak potrebujes tahat cisternu s benzinom.

Mohlo se na sezonu 2021 vzpomínat jako na velmi dobrou a zajímavou sezonu. Žel akt Masiho a pak i nestoudné krytí od komisařů to poslalo do věčných lovišť. Znehodnocená fraška. A není to o tom kdo vyhrál, vůbec, ale jak to proběhlo mimo pravidla. Snažím se na to nemyslet, ale když si to připomenu je mi vždy hůř. Velká, jedna z největších kaňek F1.

1 Like

Vnímám to úplně stejně. A to už jsem viděl v F1 hromadu špíny.
Kam se na Masiho svinstvo hrabe Balestre, který v Monaku zastavil závod dříve, aby ho nevyhrál Senna.

Ale ved turbo motor tu uz bol od 70 tych rokoch az po rok 1989,ked bol zakazany s argumentom,ze to nie je buducnost…Inak,toto obdobie bolo najlepsie v historii F1,ked sutazili spolu atmosfericke aj turbo motory.

1 Like

Problem bol,ze Mercedes mal ten koncept ovela skor vyvinuty ako ine teamy…FIA v podtate darovala Mercedesu niekolko titulov.

1 Like

Původně měly být čtyřválce. To se ale nelíbilo Ferrari a proto se na poslední chvíli změnily pravidla a Mercedes plánovaný motor překopat.
Takže náskok mělo Ferrari a né Mercedes a přesto Ferrari postavilo slabý motor na úrovni Renaultu.

2 Likes

Dojazd v monze za sc myslim ukazal, ze to bolo v abu dabi velmi sportove riesenie.

Tak si nastuduj ako Montezemolo hovoril o rozhovoroch s Laudom, ako Mercedes vyvyijal tu koncepciu od 2007 a mal 5 rocny naskok.
Ze ferrari o tom vedelo, mohli pouzit pravo veta a zablokovat to ale podla Lucu : “Ferrari nie je stajna poseroutkov ale prijali sme vyzvu a verili sme si, ze sa Mercedesu napriek neskorsiemu vyvoju dokazeme vyrovnat”
V podstate ano ale az v r.2018 … zhodou okolnosti na 5 rok …
Renault sa z toho doteraz nespamatal a Honda prakticky az v 2021 …

Ten Wolf toho Masiho fakt nemusi. Jednou se Masi zachova presne podle pravidel a uz je zle. Pak maj merglisti umet cist, kdyz jejich guru to taky neumi. Ale zase se musi nechat, ze je to lidska emoce, kdo by to do Tota rekl.

Pánko sa fakt “vyzná”. :smile: Takže atmosféra ja ako konský záprah? Atmosféra je to najdokonalejšie čo existuje. To čo si napísal s tou spotrebou je číry nezmysel. Pozri sa napríklad na japonských výrobcov. Samá atmosféra s variabilným časovaním ventilov. Downsizeované turbami ovešané kolobežky s polovičnou životnosťou oproti atmosfére je fakt výhra.

3 Likes

Každý výrobce má svůj neustály vývoj. A jestli Ferrari spalo na vavřínech jak tvrdíš, tak si žádný úspěch nezasloužilo. A když Ferrari nedokázalo uspět ani když postavila pravidla podle jejích přání, tak je jasné, že Ferrari pořádně zaspalo dobu, když přišlo se stejně výkonným motorem jako Renault, který taky musel na poslední chvíli přejít na vývoj ze čtyřválce na šestiválec.

1 Like

Keď už tak to najdokonalejšie je elektromotor. Spaľovací motor je ako kúriť kachlami :rofl:. Vidím že žiješ v minulom storočí, tam sa ozaj vyznáš, tak si tam aj zostaň :wink:

1 Like

Turbá boli zakázané kvôli výkonu, na ktorý bol zvyšok vtedajších monopostov až moc pozadu. Písal o tom aj Brawn vo svojej knihe a ten hádam nekecá. Ja netvrdím, že turbomotor je to najlepšie, ale určite je to z pohľadu efektivity lepšie než bola atmosféra. Ajtak to speje k elektromotorom, problém je iba zdroj energie, ale inak by už spaľováky boli mŕtve.