Wolff by príliš pomalú jazdu v Monaku zakázal | Magazín F1 - F1online.sk

Dokáže Formula 1 predísť tomu, aby sa opakovalo nedeľné úmyselné zdržovanie v strede poľa? Podľa Tota Wolffa by sa to dalo veľmi jednoducho. Príliš pomalú jazdu by v Monaku jednoducho zakázal.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/201589/wolff-by-prilis-pomalu-jazdu-v-monaku-zakazal

A proč jenom v Monaku, proč ne i jinde? Předjíždění je obecně náročné a na některých tratích obzvlášť. Takže pomalejší jezdec, který se snaží ubránit pozici, na to nemá nárok? Netuším, v čem by ten sportovní přínos měl být.
Spíš to začíná vypadat jako soutěž o největší blbost, sorry…

4 Likes

treba radikalnu zmenu formatu pre monako.
3x kvalda. jedna v sobotu, dve v nedelu poobede.
kazda na inej specifikacii gum. 2 najrychlejsie casy spocitat, a podla poradia udelit body.

prave tu by som inak daval napr. sprintove preteky, ale 2…

ziadny trening trening trening kvalifikacia race…

ale trening kval1 sprint1 kval 2 sprint 2

napr.

ale to je zbytocne, na toto timy nepristupia :smiley:

Tohle je prostě absurdní debata, která se vyhýbá hlavní věci a to je to, že Monako není regulérní trať pro závod.
Nejlepší varianta je se konečně Monaka zbavit ale to asi není reálné.
Další možnost jsou úpravy tratě. Za prvé je to výrazně nepravděpodobné a zároveň by to stejně nepomohlo.
Další možnost je úprava aut. Ale podle mě asi F1 nedegraduje na FE, které v Monaku jakžtakž závodí.

Za mě nejlepší možnost je zásadní úprava formátu víkendu a upozadění samotného závodu.
Všechno ostatní jsou kecy v kleci.

ja by som zase nemenil nic napriklad, mne sa monako paci take ake je… proste ta show je hlavne v sobotu a v nedelu tak trochu ratame s tym ako to bude… a dava to priestor aj pilotom na nie najrychlejsich autach preniknut na dobre pozicie a udrzat to aj v zavode, lebo keby ideme na nejakom letisku tak ich predbehnu jak nic, ved si vezmime ze kde inde sme mali moznost vidat a podiu force indiu alpine, neskor aston, mclaren v casoch ked patril do stredu pola atd

4 Likes

Ale vsak prave Toto Wolf - Mercedes natahovali rázvor v 2018 a dalej auta do nezmyslenych rozmerov. Prave Mercedes je spoluzodpovedny za to, ze dnesne auta su nezmyselne velke autobusy s ktorymi sa v Monaku neda nic. Toto je klasicke Wolfove pokrytectvo. Preco nevykrikoval v 2016, ze auta nesmu zvacsovat a mal vetovat zmeny na 2017 ? Poculi sme ci s autami na 2026 suhlasi alebo by chcel dalsie zmensovanie razvoru a auta ?

1 Like
  1. Nadhoďte im už niekto ten nápad s Joker lap. Monako je ideálne na skúšanie takýchto nápadov, lebo ti nikto nebude ľutovať, keďže horšie to byť nemôže.
  2. Prečo sa nikto nesústredí na zmenšenie áut?

V zasade suhlasim :slight_smile:
Ten plac a krik je tak trochu zvlastny.
Ano, bola a byva to tu nuda. Ale to uz dekady.
Mam pocit, ze dnes vseobecne ludia na vsetko frflu a riesia, co sa dakedy az tak neriesilo…

Mame rekordnych 24VC, ja v pohode “prezijem” jednu takuto, kde je zase vzdy zaujimava a klucova sobotna Q, ktora je vynimocna.
Ten kto sa v tych ulickach prechadzal a uvedomuje si, ake sialene je, akou rychlostou sa tam tie monstra prehanaju, plus obrovska historia a marketingovy/fin. prinos pre F1, ma na to asi iny pohlad, ako ti co chcu len ostatne trate (kde sa zial tiez niekedy vobec nepredbieha a nic nedeje, riziko SC minimalne atd.).
Ale tych je 23, tu extremnu nudu sa da aj nepozerat…

Osobne neverim, ze uprava trate pomoze (mozno ako combo zmensenia monopostov a zasadna uprava trate, co asi nenastane), ale suhlasim, ze nejaka zmena formatu, kde by sa zvyraznila kvalifikacia ci naj. kola, by mohla byt zaujimava :slight_smile:

1 Like

dobry napad, v kvalde kedysi byvalo, ze musis mat 107 percent casu prveho (nie ze by to teraz nebyvalo, ale teraz to uz nie je dolezite), mohli by spravit, ze aj v zavode musis mat minimalne x percent najrychlejsieho casu z toho kola, inak drivethrough, aby si uhol ostatnym.

ale vsetko toto by vyriesilo spravenie jedneho poriadne sirokeho miesta na predbiehanie.

Predbiehanie bude mozne iba v pripade rozsirenia trate do novopostavenej casti mesta. Na youtube su na to animacie - ma to hlavu aj patu.

Predbiehanie bude mozne,aj ked sa monoposty vratia do mensich rozmerov,pamatam si ,ze este pred 12-15 rokmi sa v Monaku dalo predbiehat,dnes ked su z monopostov velke tanky tak uz nie…

No je to fraška, velká, ale nařizovat není cesta, musí se řešit trať. Ale jako jsem překvapen jak je tato praktika plně akceptovaná.

Musí se řešit monoposty, jejich ovladatelnost a jízda ve špinavém vzduchu. 2012 byla parádní sezóna. Máš 13 let na to a co se stalo z F1? Monstra, které mají problém předjíždět i na tratích, kde se dřív dobře předjíždělo

No, s Monakem by museli na ty auta pořádně sáhnout :smile: Tam v současné době bez změny tratě podle mě není cesta.

Co se týče Monaka, tak to se všichni probudili včera? Kde byli posledních 25 let? Ať mi někdo vypočítá předjetí v Monaku od 2000 (nepočítáme předjetí skrze týmovou režii nebo skrze boxy). Vždyť se v tomhle nic nezměnilo. Ale já ukazuju na to, že dřív Rakousko, Belgie, Monza nebo Kanada byly tratě na předjíždění, dnes máš problém i tam

1 Like

Změnilo se to že ostudné zpomalování se stalo standardem a týmy ani už nic netají. Tahle praktika prostě bobtná a není to ok. Nemělo by jim to být umožněno samotnou tratí, pochopitelně. Ale i ta praktika je prostě nemotoristická, jak řekl Sainz, duch této manipulace je uplně stejný jak Singapur 08 :man_shrugging:

No, ale právě máš problém, že pokud nepředjedeš ani ve SPA, tak je zásadní problém v monopostech

To bezesporu, Monako jen umocňuje ten problém na druhou.

1 Like

Ve Spa ale nepředjedeš když soupeř jede naplno. V Monaku nepřejedeš auto pomalejší i přes 5 sekund od jeho maxima…docela rozdíl :sweat_smile:

1 Like