Waché prirovnal Verstappena k Rogerovi Federerovi či Michaelovi Jordanovi | Magazín F1 - F1online.sk

Ako bude história hodnotiť kariéru Maxa Verstappena? Minimálne z pohľadu na čísla sa už zaradil medzi najväčších velikánov histórie Formuly 1. Bude však jedného dňa považovaný za jedného z najlepších športovcov všetkých čias? Podľa technického riaditeľa Red Bullu Pierra Wachého na to má všetky predpoklady.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/167491/wache-prirovnal-verstappena-k-rogerovi-federerovi-ci-michaelovi-jordanovi

Zatim nic nepredvedl.

Pekne receno. Nepochybuji o tom ze Max bude v historii hodnocen jako jeden z nej pilotu vsech dob. Jestli ne nejvetsi.

A myslim ze i era Red Bullu bude hodnocena velmi vysoko.

1 Like

Ak bude mať chuť jazdiť ešte pár rokov pravdepodobne sa dorovná na Lewisa

Ja hodnotim Lewisa vyššie ako Maxa, tak ako Wache Maxa prirovnáva k Jordanovi či Federerovi, Lewisa možno prirovnať k Lebronovi a Djokovičovi … vyhoda Maxa je konzistentnost, ak to vsak ma Lewis správne nadstavené v hlave, je veľmi ťažké ho zastaviť … či však Max prekoná rekordy nezáleží i na jeho schopnostiach, tie na to má, ale i motivácii a samozrejme sedieť v tom správnom aute … ak sa však na to pozrieme vždy príde generácia, ktorá rekordy, ktoré sa zdajú nedosiahnuteľné prekoná, teraz je to Djokovic, ktorý sa stal vďaku zlatu na olympiáde nesmrteľný a tak isto to bude mat Hamilton ak by ziskal ôsmi titul z Ferrari … napriek tomu je tu Alcaraz a Verstappen, ktorí tieto rekordy môžu prelomiť … a teda kto je GOAT, je len otázka osobných preferencii … ja súhlasím s Vettelom, že v rámci F1 je ním Lewis :goat::yellow_heart::green_heart::purple_heart:

1 Like

Lewisa už zastavil aj Max (2021), aj Rosberg (2016), aj Button, aj Russell (vtedy to ale nemal správne nastavené v hlave). :slight_smile:

Ale v podstate je to tvoj názor a celkom pekne si si ho opísal a zdôvodnil. Najmä ten príklad na tenise. :+1:

1 Like

Určitě bude, až vyhraje titul v Haasu.

1 Like

Hamitlon je kazdopadne schopny ziskat osmy titul, ja ale neverim, ze to je schopny Vasseur. Maju prakticky rok nato aby dokoncil auto na 2026 a Fred stale riesi riadiacu strukturu. To bolo fajn na zaciatku 2023, ale v polovici 2024 to uz dviha obocie.
Nejak si matne pamatam, ze hned ako prisiel do Sauberu prve co spravil bolo, ze zrusil rodiacu sa dohodu s Hondou. Tym urcite pomohol Honde a Redbullu, ale pomohol tym Sauberu? Nakolko Sauber uz o rok prestava existovat to nie je pre Freda velmi dobra vizitka.

1 Like

A to nemají ostatní? Protože vývoj monpostu na 2026 je povolenej až od 1.1.2025, pokud teda Ferrari nebude mít vyjimku, jak RBR od FIA překračovat pravidla :grinning:

tak si to este raz pozri, pretoze co viam tak maju zakazane testovat aero (CFD, tunel), nie vyvijat.

Je nejaky dovod tvojho skepticizmu voci fredovi?
Ono totiz ferrari neni standardna situacia, tam je to skostnatene cele roky a potrva to dlho

dovody som uviedol vyssie. Mozem ich zosumarizovat:
Z renaultu odisiel pretoze sa s Cyrilom nevedel dohodnut
Po prichode do Sauberu zrusil dohodu s Hondou (vyrokovana predchodkynou), ktora by spravila zo zakaznikov tovarensku stajnu.
Po prichode do Ferrari uz rok a pol prekovava domnelu skostnatelu strukturu. Ale v podstate moze ist len o maskovanie toho, ze sa jednoducho s ludmi nevie dohodnut a odchadzaju.

A vývoj je teda co, když ne tunel a CFD?

Ti ludia pod fredom ale skor prichadzaju

1 Like

Od 1.1. 2025 se to může začít testovat.
Teď to kreslí, potažmo vyrábí.

Vývoj je v tunelu a CFD, teď si Adrian udělal nakresy a přinese to do AM :slightly_smiling_face:

vyuzivanie CFD pracoviska a tunelu su prisne regulovane, takze tam nemozu testovat pravidla pre 2026 do konca tohto roku. R&D robit mozu. Mozu kreslit, modelovat, testovat zjednodusene CFD na PC, stavat prototypy, navrhovat podvozok, narazove struktury, testovat materialy… do CFD a tunelu uz donesu na 95% hotove auto.

Jakože v hlavním nástroji na vyvoj a modelaci monopostu už bude hotovej monopost? To slyším poprvé :slightly_smiling_face:

Honzi, Honzi…
:pensive:

Bavíme se o vývoji ne? Ten je primárně v CFD a tunelu. Že si dělají výkresy a základní modelace je jasné, ale to není z 95% hotový monopost, proč myslíš, že se za umístění uděluje povolenej čas v tunelu a CFD a ostatní se neřeší? Protože se regulují hlavní nastroje :roll_eyes: