Waché naďalej pení pre zadné krídlo McLarenu: Pohár konštruktérov by vyzeral inak | Magazín F1 - F1online.sk

Sezóna 2024 bola plná noviniek, incidentov a kontroverzií. Formula 1 ležala dobré dva roky v pokojnom spánku a čakala na prebudenie v podobe titulových bojov, prestupov a sporov. V tomto roku sme sa toho dočkali a zvlášť počínanie McLarenu nevoňalo technickému riaditeľovi Red Bullu Pierrovi Wachému.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/182367/wache-nadalej-peni-pre-zadne-kridlo-mclarenu-pohar-konstrukterov-by-vyzeral-inak

A uz ked autor clanku spomina to zariadenie na nastavenie svetlej vysky v time RBR. Mnohi RBR obvinovali z podvadzania a pouzivania pocas parc ferme a samozrejme bez dokazov. Tak odkedy FIA zabezpecila, ze to urcite nebude mozne pouzit, tak vyhral Verstappen 2 preteky a ani na ostatnych pretekoch si nepocinal zle, pridal aj dalsie 2 podia. Celkom slusne na to, ze uz nemohli pouzivat zariadenie, ktore im prinieslo tolko uspechov.

14 Likes

Je to tak.
Za Baku mala prist diskvalifikacia pre MCL.
Dufam a prajem Ferrari aby nakoniec ziskali PK napriek tomu co sa udialo s MCL.
Na druhej strane Leclerc v Baku sa vôbec nebranil, normalne otvoril vráta, tu mas predbehni ma …

Ano to sa robí, keď vieš že máš rýchlostnú výhodu a pneumatikovú výdrž. Keby nebolo DRS mal XY útokov, ale vždy mu chýbala tá 1-2 desatiny, ktoré mu zabraňovali útočiť.

2 Likes

A Leclerc sa nebránil lebo mal studené pneu po pite a sám povedal, že by tak neskoro nedokázal na studenej bielej sade zabrzdiť.

Pan Pavlik, zasa zamerne klamete.

" FIA v tomto roku stúpla na „kurie oko“ hneď niekoľkým tímom. McLarenu zakázala flexibilné krídla, Red Bullu nástroj na nastavovanie svetlej výšky a Ferrari a Mercedes mali byť hlavnými podozrivými v kauze titánových plôšok. Tak či onak, zdá sa, že Waché považuje zadné krídlo McLarenu za príliš veľký prehrešok."

Red Bullu nikto nic nezakazal. To zariadenie tam maju stale a v takej istej podobe ako ho mali predtym. Dali im tam plombu, ktoru tam mali dat uz davno, ale RBR nic nezakazali.

A mimo to, myslim, ze sa pise “FIA stupila”, nie “stupla”. Stupnut podla mna moze akurat tak nespokojnost s vasim sirenim dezinformacii. Ale mozno sa mylim.

Inak Wache keca, im by to v sampionate podla mna moc nepomohlo. Ako moc nelegalne bolo kridlo McLarenu je skoda preberat. Ale ked tu pol fora nariekalo, ze RBR treba diskvalifikovat za nedokazane pouzivanie legalneho systemu pod PF, tak si myslim, ze ked kridlo McLarenu kazdy jasne na tom aute pocas VC videl tak to malo byt asi aj s banom na tri preteky.

12 Likes

U toho RB mám silný pocit, že šlo o vyložené odvádění pozornosti vyvolané McL (případně i dalšími)…
Ono totiž především vůbec nešlo u to, že by jim někdo našel něco skrytého, šlo o komponent, který spadá do části, kterou týmy publikují jako “opensource”, kde se na to může podívat kdokoli, naopak to tedy bylo vyloženě veřejné. Holt někdo přišel s teorií, že by se toto dalo i zneužít, tak FIA celkem správně nařídila úpravu (zaplombování), aby pochybnosti zmizely. A dění ve zbytku sezóny nevedlo k žádným prohloubením podezření, že by to RB nějak uškodilo. Za mne je zrovna toto spíše pozitivní příklad, jak by to mělo fungovat.
Bohužel to Zack začal rozmazávat do extrému (div ne s požadavkem výslechu na detektoru lži), zcela jistě nebude náhoda, že to bylo zrovna v momentu, kdy měl pořádné máslo na hlavě sám.

Za mne McL letos jede v “šedých zónách” hodně výrazně, ale zatímco u předních křídel je to spíš hodno obdivu (vše konzultovali s FIA a spíš chytře využili možnosti na maximum), tak to zadní křídlo bylo už opravdu přes čáru a nejspíš by nebylo přehnané minimálně v Baku uvažovat i o DSQ a nespokojit se jen se zákazem do dalších závodů :frowning:

13 Likes

Zak je nafrneny koli zadnym kridlam. Odvtedy ako to FIA zarazila tak McLaren stratil rozbeh.

6 Likes

Samozrejme suhlasim. Ja som to chcel iba tak pripomenut a poukazat na to, a to pre tych ktori tu dost “kricali” ze RBR urcite podvadzal a samozrejme bez dokazov, co ma vtedy dost hnevalo, pretoze prezumpcia neviny sa akosi vytraca z verejneho zivota a diskusie. A potom to casto skonci tak, ze niekomu staci povedat, ze ON urobil toto a spolocnost to hned berie, ze ano je to pravda, ON to fakt urobil. A potom ON musi dokazovat svoju nevinu ale mnohi tomu uz potom ani neveria.

6 Likes

Ta presumpce neviny neexistovala ani v pripade Hornera. Toho hned vsichni libtardi osocovali za neco, co neudelal, podobne jako se to deje v americe se slavnyma lidma. Je to hnus. Kvuli tomu jsem extra rad, ze Max ten titul ziskal navzdory vsem tem hnusum.

2 Likes

V principe ak McLaren ziska titul, bude to v podstate navzdy smrdiet podvodom alebo jemnejšie povedane tmavošedou zónou so zadnym kridlom … Kazdopadne Landovi som titul prial ale s takym mnozstvom chýb …

1 Like

Sky Italia plagát

4 Likes

Zajímavé je, jak ten “Lecrris” jde docela dobře k sobě :smile: .

3 Likes

Lecriss ma bude strasit v snoch hahah

4 Likes

Koniec dominancie a potom ptepad formy RB prisiel po zakaze (passive) assymetric braking + zlepsenie formy superov. Po TD o svetlej vyske (zablombovani) forma nepadla. Teraz sa upgradmi vratili spat

Však to zaplombovali na 1 VC. Už to zaplombované dávno není.

Este si zabudol zakaz passive asymetric brzdenia (RB)

1 Like

Newey sa zase precenuje

1 Like

A to ti kto povedal.? Mas zdroj ze to neplombuju? :wink: rad si pozriem ze im to zaplombovali na 1vc a potom ich nechali tak :flushed: co z toho ale vyplynie teda, stale neviem

1 Like