Vývojový program Haasu stroskotal: Staré auto porazilo nové | Magazín F1 - F1online.sk

Tohtoročný vývojový program Haasu akoby pochádzal zo seriálu Pat a Mat. Americký tím najskôr úplne zabudol na to, že vo Formule 1 treba vyvíjať aj počas roka, a keď si to uvedomil, horúčkovito pripravil obrovský balík vylepšení. Ten však po vzore spomínaného detského seriálu stroskotal.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/134518/vyvojovy-program-haasu-stroskotal-stare-auto-porazilo-nove

Prínos HAAS-u v F1 je doslova 0 a mohli by sme ho zhodnotiť ako zbytočný ba priam až nežiadúci.

Ich development je nulový, ich výkonnosť je smiešna. Kým iné teamy dokážu prinášať zaujímavé riešenia, snažia sa inovovať, investujú do infraštruktúry/budúcnosti (AM = ich zadné krídlo, výstavba, pozícia na začiatku roka, angažovanie rôznych šp1čkových inžinierov zo zvyšku gridu), alebo dokážu viac či menej občas prekvapiť vzhľadom na ich veľkosť a priniesť zaujímavý výsledok (Williams/Albon), prípadne aspoň slúžia “aspoň” ako “development program” pre mladých (AT, Williams) tak tu sa nedá rozprávať naozaj o ničom.

Áno, máme tu továrenský Alpine ktorý sa tiež moce a výsledky nič moc, máme tu AT ktoré je tesne pred transformáciou a teda som zvedavý ako dopadne ich prerod z “vychovávame jazdcov pre RB” na kvázi plnohodnotnú stajňu (a preto zatiaľ trpím angažovanie Ricciho, ale veľmi ľahko sa možu dostať do rovnakej pozície ako HAAS), resp. Sauber kde zase čakáme na prerod pod Audi ale je to aspoň niečo.

Nikto nečaká, že bude bojovať 10 teamov o vítazstvá, ale ako som uviedol na príkladoch vyššie, zvyšné teamy ktoré nemajú taký budget/zázemie a pod. aspoň prinášajú inú pridanú hodnotu do F1. Nevravím, že obrovskú ale aspoň niečo.

Možno som príliš kritický ale naozaj takú hodnotu (=nulovú, priam až negatívnu) akú má HAAS na gride nemá nikto iný ani omylom. Kým mali v teame aspoň potencionálne mladé talenty tak to bolo akceptovateľné ale aktuálne sa to nedá inak ohodnotiť…

3 Likes

Treba pockat na pretek, myslim si ze toto je z marketingu idealna kombinacia, raz sa jeden monopost dobre umiestni v kvalifikacii a ten odlisny zase v preteku takze to bol dost dobry tah od Haasu… A hlavne vdaka odlisnym monopostom je mensia sanca stretu na trati (a ked aj tak mozu pilotom do vysielacky povedat ze ten druhy ma odlisnu strategiu) ja v tom vidim mudry tah :+1:t3:

Myslím, že tohle je důsledek toho, že je povoleno kupovat až moc dílů od jiných týmů a na to Haas od začátku spoléhal. Tam není snad ani vůle něco pořádně dělat a čeká se co Ferrari přinese, aby mohli nakoupit a použít.
Při debatě o Andrettiho týmů jsou výkony Haasu jasnou ukázkou, že problém není další tým, ale tým, který by mohl ohrozit ty současné v F1

Haas je přímo krystalická ukázka škodlivosti zakonzervování startovního pole. Pokud by jim hrozilo, že se přes ně budou dostávat další týmy, tak by dříve či později přestali utrácet za F1, protože by přestali kohokoli zajímat a ani z reklamního hlediska by taková účast nepřinášela žádný profit. Takhle mají neotřesitelnou vstupenku do výlučného klubu, ze kterého je nikdo nedostane a pohoršit si taky nemůžou - prostě jsou jedni z deseti nejlepších na světě a zjevně jim to stačí.

5 Likes

Haas nám nějak zamrzl.

Souhlas se vším, ale je třeba si uvědomit že i Aston letos vyvíjel tak, že staré auto je lepší než nové.

Koukáte někdo na F2? Sice nám to neukazují, ale Roman si tam vzadu hezky závodí mezi 13. a 16. místě, momentálně je třináctka jeho :slight_smile: .

1 Like

Máš pravdu, ale Aston má úplně jiný tah na bránu včetně investic do týmu, to se nedá srovnat. Chybu ve vývoji může udělat každý tým, a tě jich letos i vloni bylo! Vlastně všechny kromě jednoho :smile: .

2 Likes

Ano, sleduji. Gumy tam dostávají dost zabrat. V F1 možná i tři zastávky.

Aspoň bude vzrůšo :smile: . Ale Staněk se zlepšil, teď se nedá říct, že by neuměl ukázat rychlost s tím, co má. Vlastně si nepamatuju, že by kdy takhle vyšel z několikanásobného souboje vítězně. Tak snad se ještě ten rok udrží.

Otázkou je, jestli to jediné povedené byl vývoj :wink:.

Tak či onak, někdo to asi vyvinout musel, a kdo jiný než Newey, ne?

Staněk jezdí pěkně. Není divu, že se f F2 udržel. :+1:

On přežil na další sezónu?

Mně se dřív nelíbil, neukazoval rychlost a v závodech spíš bránil a ztrácel. Tohle už je o něčem, i když by to samozřejmě chtělo lepší auto. Ale to už bychom asi chtěli moc…

Ano, Staněk zustává. :muscle:

1 Like

Těžko říct, možná náhoda :grinning:

Co sponzor zaplatí to Staněk dostane.
A když je sponzor hodně movitý, tak není problém dohnat jezdce až k titulu. Přitom se říká, že všichni mají stejné vozy.
Staněk 12.

1 Like

Na jednu stranu bezva, že tam někoho budeme mít, na druhou je to přesně ten případ, proč je taková personální krize mezi jezdci…
Nedávno jsem o tom psal.