Vowles ospevuje Mercedes, ktorý k vývoju pohonnej jednotky pristúpil “veľmi šikovne” | Magazín F1 - F1online.sk

Podarí sa Mercedesu v roku 2026 rovnaký husársky kúsok, aký predviedol na začiatku súčasnej motorovej éry? Vo Williamse tomu úprimne veria. Šéf stajne James Vowles avizuje, že Mercedesu by sa opäť mohlo podariť uzurpovať pozíciu motorového lídra, keďže s investíciami začal skôr ako konkurencia.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/174110/vowles-ospevuje-mercedes-ktory-k-vyvoju-pohonnej-jednotky-pristupil-velmi-sikovne

A jéje tu to bude vypadať. Toto si pozriem :flushed:

2 Likes

Už se těšíme. 2026 Kimi šampión. :trophy:

2 Likes

No tady to zas bude vypadat :eyes:

Po tejto správe už v RB spolu s Fordom uvažuju aku kontru vymyslia. Aky podvod by im prešiel. :upside_down_face:

1 Like

Tym sede zony nastupuje.

1 Like

Myslím že v F1 sa nepodvádza je to tam čisté ako v EU !

Jen snůška nic neříkajících keců. Kdokoliv může přijít s nějakým nápadem který je posune před ostatní.

Jakou kontru ? CEO fordu se jel do Ciny ucit, jak se maji EV delat… Tohle bude propadak ve spolupraci s fordem. Fordu ujel EV vlak stejne jako VW group.

1 Like

Ano ano, zacina to pripominat rok 2007-2014.
Mercedes mozno začal v zákulisí s vývojom už v 2022.
Ked sa chcelo urobit zmeny, boli ostro proti lebo motor je uz hotovy s naskokom pred supermi.

A Ferrari najviac mlčí. A ten motor má isté podobnosti s motorom 2019 FERRARI

Fakt ?
Odkial mas toto info ?

No o tom sa dlho špekulovalo. Že tými pravidlami čo ostanú, vlastne princíp shady motoru Ferrari z roku 2019 je dosť podobný a kto vie čo v 2019 Ferrari testovalo.

A co myslis, ze robia v RBPT od 2022? Zalozili to na zaciatku 2021 s tym, ze od 2022 do 2025 budu stavat motory na baze know-how Hondy kedze japonci odchadzali. Japonci sa rozhodli inak a v RBPT urcite nesedeli so zalozenymi rukami.

Každý vyvíja už od 2022. Boli by blbý. Ferrari si dedikovalo dva tými. Jeden na súčasné motory a druhý na 2026. A ono síce RBPT sa nemusí starať o súčasné motory atd, takže viac budget. Ale zas Ferrari tiež nemusí moc riešiť súčasne a oni ten F1 motor používajú aj vo WEC a zopár road car ho má v upravenej podobe.

F250ka ho ma mat ci sa mylim?

Samozrejme, ze vsetci vyvijaju vo vacsej ci mensej miere uz niekolko rokov. Ferrari ma vyhodu, ze ma velke portfolio motorov a aut. Mercedes ma zabehane struktury a utlm z poslednych rokov mohli vyuzit na sustredenie sa na 2026. RBPT sa nemuseli zase sustredit na nic ine, len na nove motory. Audi bolo pozadu, to je jasne, inak by nevykopli cele vedenie, ale teraz to tam diriguje jeden z najlepsich a naskusenejsich odbornikov na motory. Uz sice povedal, ze su pozadu a ze budu pozadu, ale zrejme si len robi manevrovaci priestor.

Jakože bude nelegální?

to sa zasa tesime, vpredu bude jeden, obcas dva timy, ostatni bez naroku na vyhru. snad sa to potom cim skor opat vyrovna.

Myslím, že všichni vědí naprosto přesně, kde a jak Ferrari kouzlilo a s motory 2026 to nemůže mít žádnou souvislost.

Vypadá to, že jestli bude mít někdo nějaký zásadní náskok, tak to bude v rámci elektrické části, nebo syntetického paliva, možná spolehlivosti.

Jsi elektrotechnik, tak jistě víš, že fígl byl v 1kHz snímači měření průtoku paliva, kdy řídící jednotka snímala měřící sinusoidu a podle toho dávkovala…

1 Like