Villeneuve varuje Verstappena, že s Aston Martinom nevyhrá | Magazín F1 - F1online.sk

Uhorková sezóna F1 je v plnom prúde. Na konci minulého týždňa sa tak najviac pozornosti dostalo neuveriteľným informáciám britského bulváru o tom, že Max Verstappen by mal prestúpiť do Aston Martinu za astronomickú sumu. Ak by to bola pravda, oplatilo by sa mu zmeniť kombinézu? Jacques Villeneuve ho varuje, že ak chce vyhrávať, mal by sa držať v iných top tímoch.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/185470/villeneuve-varuje-verstappena-ze-s-aston-martinom-nevyhra

Za 5 let může být situace úplně jiná ale v současnosti by to Astonu přestoupil jen hlupák :slightly_smiling_face:

Tos říkal i o Hamovi do Mercedesu. 2 rok v Mercedesu slavil titul, ty tvoje prognózy známé Dejve😛

Tehdá všichni podcenili spekulace o tom, že má Mercedes obrovskej náskok v novém motoru.
O čem se v případě Astonu spekuluje dneska? :stuck_out_tongue:

Jaký spekulace o náskoku Mercedesu? :stuck_out_tongue: tak dneska se spekuluje o tom, že má Honda nejsilnější elektrickou část motoru, která bude od 26 nejdůležitější

Už si nepamatuješ? Před 2014 se hodně spekulovalo o masivním náskoku Mercedesu v motoru. Většina lidi to ignorovala a pak přišlo období temna :grin:
Honda bude ráda když nezopakuje fail z 2015 :stuck_out_tongue:

S tym Mercedesom suhlasim, ale spekulacie/teoretizovanie ze AM pojde hore su podla mna na mieste, cize to ma pravdu aj Hellhogr.

Stary Stroll to zatial mysli vazne, je tam kapital, uz aj technologie, zvucne mena, hlavne Newey a ta Honda neviem posudit, ale urcite im verim viac nez nateraz RBPT…

Ale inak suhlas, ze teraz by to bol risk prestupit a Max by zrejme pohorel, no mozno netreba cakat 5 rokov, ale 2-3 :slight_smile:

2 Likes

Vie Villeneuve, ze od 2026 sa menia pravidla a motory a ze Aston bude mat Hondu a Neweyho? Nikto nevie ake bude rozlozenie sil a Aston kludne moze bojovat o titul.

Toto su take vyjadrenia ako ked niekto o niekom trepne nahodny tip a jedenkrat zo sto ked mu vyjde, tak vsetkym hovori “ja som to vedel a vravel som to”. :smiley:

V případě Mercedesu prý Hamiltonovi ukázali některá data (aby ho nalákali). Jinými slovy, on se nerozhodoval na základě ad hoc spokojenosti/nespokojenosti, ale dostal dílčí vhled do budoucího rozložení sil. Rozhodoval se tedy na základě interních informací.

Nakolik bude silný AM počínaje rokem 2026, těžko říci. Tady se dá jen spekulovat a klást otázku, nakolik bude Newey úspěšný hned zkraje v novém ekosystému. Trochu se zapomíná, že Red Bull pomáhal budovat prakticky od začátku, ten ekosystém se vyvíjel spolu s ním, byla tam Adrianova DNA, což v případě Astonu platit nebude, to už je relativně zaběhnutý tým, kde se v něčem bude muset přizpůsobovat i Newey. Navíc v případě Red Bullu projekt nebyl v počátcích definován mistrovskými očekáváními = nebyl tam takový tlak, zatímco tady je očekávání enormní.

V neposlední řadě Mercedes měl před rokem 2014 obrovský vývojový náskok v oblasti motoru, který úspěšně tajil před zbytkem světa, to už je, jak píšeš, známá historie. Dneska žádný tým takový náskok (několik let vývoje + silná lobby: Mercedes vytěžil očekávání, že hybridy jsou budoucnost silničních automobilů a z F1 protečou technologie do celého automotive) nemá.

Nic nebrání tomu, aby Aston postavil výborné auto podporované motorem, ale místo teorie zázraku bych předpokládal několik let postupného vývoje jako realističtější variantu. Ono ani ten Mercedes nebyl “zázrak”, ale výsledek onoho utajovaného náskoku ve vývoji motoru. Jistě precizní a důsledné práce, ale ta práce si vyžádala několik let a v úhrnu více let než u soupeřů.

2 Likes

Jinak Villeneuve má na základě své osobní zkušenosti právo na určitou skepsi. Tou zkušeností byl jeho přestup do BAR.

Pokud jde o Hamiltonův přestup do Mercedesu, Mercedes měl v roce 2012 alespoň některé záblesky výkonu: Rosberg vyhrál VC Číny, byl druhý v Monaku, Schumacher v Monaku fakticky vyhrál Q, ale dostal penalizace pěti míst. Aston byl oproti tomu loni čistý zmar.

Verstappenovci možná na to nevypadají, ale uvažují pragmaticky a analyticky. Příští rok udělají všechno pro zisk titulu, to je samozřejmé i když je to otázné, protože technický náskok je dávno pryč, ale faktor Max může zafungovat. A samozřejmě i to, že v dalších š■■■■■■■■■ týmech bude fungovat i nějaká vnitřní konkurence, kdežto v Redbullu bude Max pořád Bohem a nelze reálně očekávat, že mu bude Lawson brát vítězství a body. Důležitý bude rok 2026, kdy si nikdo netroufne odhadnout rozložení sil. Tento rok dle mně rozhodne, kam odejde Max, protože jeho jeho tržní i jezdecká hodnota bude tak žádoucí, že kam bude chtít, tam se i dostane! Takže já tipuji rok 2027.

toto je v pravidlach:

, Additionally, the electrical DC power of the ERS-K used to propel the car may not exceed:
• P(kW)=1850-5* car speed (kph) when the car speed is below 340kph
• 150kW when the car speed is equal to or above 340kph

Navyse budu moct rekuperovat (a tym aj vyuzit) maximalne 9MJ na kolo.
takze maximalny vykon elektrickej casti nie je velmi relevantny. Veliciny, ktore budu relevantne bude ucinnost a hmotnost. A samozrejme charakteristiky ICE.

1 Like

Three times the electrical power

The current 1.6-litre, V6 turbocharged internal combustion engine will evolve to include a far more powerful electrical component. The MGU-K (or Kinetic Motor Generator Unit) will almost triple the amount of electrical power produced by the current hybrid components.

More braking energy – that would otherwise be wasted – will be collected and as a result, the aim is for the MGU-K to produce around 350kW in 2026 – a massive increase on the 120kW of energy currently deployed by the MGU-K and MGU-H.

Nevím, jak tobě, ale tahle oblast za mě bude klíčová. Že tam budou "omezení " na použití je logické, to jsou už dávno i teď s ERS. Ale to neznamená, že vyvoj právě elektrické části nebude hrát větší roli, za mě větší roli, než ICE. Samozřejmě můžeš polemizovat na maximálním vykonem elektrické části, no vyvoj se netýká jen maximálního výkonu, ale i sběru energie a spolehlivosti

…podľa mňa zbytočne debaty,Aston tento rok nič moc a 2026…nikto nevie…:racing_car::racing_car::racing_car:

…to že sa mení motor a bude mať, úspešného konštruktéra…NEVEYHO…,nič neznamená aj tento konštruktér sa v minulosti ,nepresadil,:racing_car::racing_car:

ja o nicom nepolemizujem, odcitoval som pravidla a vzhladom na to ako zneju tak sudim, ze vyska maximalneho vykony elektrickej casti nie je ten najpodstatnejsi udaj kedze je limitovany na 350kW. Spekulacie naopak riesis ty:

  1. su to spekulacie
  2. vzhladom na pravidla je jasne ze maximalny vykon el casti nebude urcujucim faktorom.

Mne je to jasne, ze to nemusi znamenat uspech. Ale kludne aj moze. Presne si to vystihol:

Len som reagoval na Villeneuva, ktory uz v tom ma zjavne jasno a Aston odpisal. :smiley:

Maxov pripadny prestup od 2026 bude asi zavisiet od toho ako bude vyzerat vyvoj RBPT a od toho, co mu bude prezentovat konkurencia ako su na tom. Kazdopadne to bude loteria.

Ak to bude chciet hrat na istotu, tak na 2026 ostane v RB (za predpokladu, ze vyvoj pojde dobre) a v 2027 si bude vyberat.

Však já ti to neberu, ale jestli sis od teď myslel, že u hybridů bylo nejdůležitější ICE, tak chápu, proč tvrdíš tohle. Kažodpádně jsem ti výše psal, že elektrická část motoru bude důležitější, než ICE a vývoj není jen o max výkonu. Asi sám víš, že už dávno piloti nevyužívají max výkon celého motoru během závodu na delší dobu, takže to rovnou můžeš tvridt, že max výkon není důležitý :smiley:

Pro Maxe by to mohl být dobrý tah. S RedBullem to nevypadá všeobecně dobře.