Villeneuve: McLaren ukazuje svoju slabosť, bojí sa ísť proti Piastrimu | Magazín F1 - F1online.sk

Ano zpetne to tak bylo. SC by na tom zasadne nic moc nezmenil. Oscar by asi dojel druhy, mozna, Lando vypadal ze ma lepsi tempo, ale ztrata Oscara rostla a Max by mel vyrazne mladsi gumy, bez opotrebeni v traficu. Nebo by Oscar musel jeste jednou do boxu a to by byla katastrofa.

Je to tak.

Na to mam jinej nazor, viz. Vyse. Ale asi budu zase osamocen.

Ani bych neřekl, že ho zařízli. Mysleli to dobře a v tu dobu to bylo dobré rozhodnutí.

Však Leclerc udělal undercut asi na 5 lidí. Do boxů šel Mercedes i Astony. Tak McLaren zkusil taky undercut.

To, že nakonec směs C5 vydrží 26 kol od startu závodu je zas a znovu tragická pneumatika od Pirelli.

Kdyby Oscara na konci přezuli, musel by bojovat s Landem. Takhle se dostal před něj a při delším SC mohl to místo vydělat. Takže to nebylo úplně nesprávné rozhodnutí.

1 Like

Ale podle mě Leclerc a Piastri byli v jiné situaci. Leclerc útočil ze zadu, on potřeboval udělat něco jinak . Piastri se v pohodě vozil na topu. Nevím, podle mě by jim to nevyšlo ani kdyby neměli smůlu na timing VSC/SC

Ještě delším SC? Však SC snad trval od 46 kola až do 53 - na to, že měli odklidit jen odstavené auto to bylo až nějak moc dlouhé, ok museli na to vzít jeřáb, ale podle mě by to mělo být teda rychleji…

No před SC byl Lando druhý a Oscar třetí. Lando šel přezout a tím se prohodili, ale Oscar měl horší gumy. Pokud by SC trval dýl, mohl se před Landem možná udržet. Takhle to nevyšlo, ale neprodělal, byl třetí jako předtím. Kdyby přezuli oba, bojovali by spolu a možná by se před Landa dostal, ale před Maxe už na 99 % ne, určitě by je souboj zdržel.

Mě právě zarazilo, jak byl SC dlouhý, 7 kol je strašně moc na tohle, nenapadlo mě že by mohl být ještě delší. Piastri neměl prakticky šanci na těch sjetých pneu, ale zase kdyby ho zastavili, tak si myslím, že by se propadl za další dvě tři auta? To byl podle mě duvod proč tam zustal…
Ale tak s Piastrim se to vezlo od VSC, tam by byl zázrak, kdyby s tím dokazal dojet 2., imho…

Preco by mal McLaren ist proti Piastrimu? Vsak by to mal byt ich jednotkovy pilot.

1 Like

Reagovala jsem na příspěvek, že měli Oscara na konci přezout. Nic by tím nezískal, takhle teoreticky možná získat mohl. Takže asi tak.

No při delším SC…tak na to jsem zase regoval já. Protože sem si řikal jak ta faze SC byla právě dlouhá. Za mě byl bez šance na P2 v obou variantách.

V RB to však nie je zámer, ale vyplynulo to zo situácie ohľadom výkonnosti dvojky.

RB by bol určite rád keby druhý pilot bol konkurencieschopný, preto ich už toľko vystriedali. Takto je to strategicky väčšinou Max proti dvom pilotom súpera (2021, 2024, 2025). A to už ani nevravím o tom, že RB určite nie je rád za to, že kvôli výkonnosti dvojky sú v pohári konštruktérov automaticky odpísaný z boja o titul.

V RB by som to ani nenazval, že 1 a 2, keďže toto pomenovanie vzniklo preto, že 2ka má “pomáhať” 1ke, čo sa v RB nedeje, lebo 2ka nie je takmer nikdy dosť blízko ani na to, aby pomohla Maxovi, keď sa to hodí.

90% prípadov (bolo ich len pár), kedy 2 pomohla Maxovi je, keď bola o kolo pozadu. :sweat_smile:

2 Likes

Myslím, že s kritikou McLarenu se to už trochu přehání. V roce 2010 Red Bull do soupeření mezi MW a SV taky nijak přehnaně nevstupoval a vrátilo se jim to nejen v titulu, ale také v následném sebevědomí a výkonech SV. Stále je nutné nezapomínat, že piloti nejsou jednotky, které řídí tým na dálku, ale sportovci, kteří mají vlastní hlavu. Bez vůle Oscara Piastriho tým žádnou rošádu na trati zorganizovat nemohl a Oscar Piastri má support ze strany Marka Webbera, který za a) prošel školou neúspěchu (a Piastrim si to chce kompenzovat), za b) má hlavu Marka Webbera (tvrdá palice) a za c) jako manažer má v zákulisí své možnosti (vzpomeňte si, jak se říkalo, že Vettelovi škodí, že si svou agendu vyřizuje sám, že mít někoho jako Willy Webber, šéfové týmů by okolo něj našlapovali po šp-ič-kách a na nějakou TR v Malajsii by si nedovolili ani pomýšlet). Piastri není Massa ani Bottas a řekněte mi, že je to špatně.

Plus být pilotem v F1, rozhodně chci mít manažera jako Webber.

1 Like

No, ak by sme AD21 brali ako rozhodujúci zápas play off, tak tam Peréz ako dvojka výrazne pomohol Verstappenovi k titulu (samozrejme ak si odmyslíme Masiho) pri obrane pozície na trati pred Hamiltonom.

1 Like

Ano, to je ten vynimocny pripad, ale opat plati, ze mu pomohol vdaka tomu, ze bol velmi vzadu a nie ze by bol vpredu a ponukal RB strategicke moznosti vysachovat Hamiltona, ako to casto mal k dispozicii roky Mercedes ked s dvoma jazdcami (Hamilton, Bottas) mohli strategicky porazit supera.

@Evap ze se nestydis chlape, velke fuj.

Hamiltonovi nebo Alonsovi pomáhaly týmové dvojky mnohem víc. Red Bull ve skutečnosti na dvojky nikdy moc nehrál, jejich “jedničky” (V + V) se prostě etablovaly rozdílem třídy, aniž by se jim musel ten druhý nějak podřizovat. Bottas a Massa byli připraveni obětovat se prakticky kdykoli na povel. To Pérez se naopak dožadoval, aby se vývoj auta řídil jeho potřebami.

2 Likes

Pekne zhrnuté. :slight_smile:

Zabudol si ale ešte na najobetavejšiu dvojku v histórii F1.

Pozri na tú radosť. No nie je to úžasné vyhrať na slabšom aute?

image

1 Like

Tuhle “vítěznou” ubohost nikdo nepřekoná. Ale Ferny si to teda užíval, výhra podvodem je pořád výhra, že? :grin:

Bylo mi líto Rosberga. Nebýt tehdy idiotského pravidla o uzavření pitlane v době SC, býval by to po tom Piquetovic crashi vyhrál on. Jenže musel tankovat, takže vyfasoval trest a na pódiu se tlemil Alonso (údajně nic nevěděl - ha ha ha).

1 Like

Či vedel alebo nie nejdem súdiť. Hanbou však je, že túto výhru drží stále on a nebol dodatočne diskvalifikovaný. Na šampionát by to aj tak vplyv nemalo, takže nie je o čom, tam malo ísť hneď DSQ.

2 Likes