Villeneuve je presvedčený, že vysvetľovať bude aj Piastri: Zachoval sa trochu zákerne | Magazín F1 - F1online.sk

Kolízia McLarenov na Veľkej cene Kanady nemala žiadne kontroverzné vyústenie. Na rozdiel od nehody Mercedesov v Španielsku 2016 či Ferrari v Brazílii 2019 má kolízia jasného vinníka, ktorý svoju vinu priznal. Jacques Villeneuve si však napriek tomu myslí, že inak si v súboji mohol počínať aj Oscar Piastri.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/204676/villeneuve-je-presvedceny-ze-vysvetlovat-bude-aj-piastri-zachoval-sa-trochu-zakerne

Piastri doslova neudělal nic špatně.
Tyhle kecy už pak zavání aplikování nějaké formy týmové režie, a jelikož Mclaren chce jet bez TR, tak to jaksi nedává smysl.

6 Likes

Ale udělal.
Závodní stopa je vpravo a zbytečně to zavíral příliš doleva.

jasne tak nabuuduce sa nebude ani branit a pusti norrisa… a nech ho ani len nenapadne ho predbehnut nazad… to uz by bolo cez ciaru

4 Likes

Udělal to ve chvíli, kdy byl Norris za ním, ne vedle něj, za ním. Teda volil si závodní stopu. Ze měl Norris za ním zatmění neni Piatriho chyba.

7 Likes

Už jsem de bál, že letos blázen Jacques nevypustí nějakou blbost do éteru.

1 Like

Však jasný, že to byla Norrisova chyba.

Ale Villeneuve má trochu pravdu.
Zbytečně to zavřel příliš.

ako zbytocne? vsak si branil poziciu pred najvacsim superom o WDC.

5 Likes

Norris aj Piastri aj Russell jazdia doma vlavo…

Tak to se díváš asi na špatné závody.
Závodní lajna je jinde.

Jak, zbytečně :smile: Jako bránící jezdec zvolil defensivní stopu, to je minimum co může udělat :smiley:

6 Likes

nie, nie je, rAstor ma pravdu
najkratsia vzdialenost mozno je viac vpravo, ale v Kanade sa vzdy a stale jazdilo takto a je na to hned niekolko dovodov:

  • vyjazd zo sikany sa len velmi tazko/nebezpecne robi uplne rovno a teda paralelne so stenou, uz len z toho dovodu, ze po obrubniku je tam uzky pas travy; jazdci teda robia to iste ako napr. v Monze za sikanou Ascari, ked proste nechaju volant tak, nemenia vobec stopu, aby mali pneumatiky mensi valivy odpor a prirodzene teda prejdu kusok dolava
  • vyhodne je to z toho dovodu, ze “rovinka” pokracuje miernym zahybom vpravo, este pred brzdnou zonou
  • a prave brzdna zona ja hlavny dovod; kvoli tomu zahybu je totiz lepsie si to nadbehnut viac vlavo a nasledne akoby prekrizit trat a brzdit ovela viac v priamke; ak by jazdec siel najkratsou trajektoriou, plne brzdy by zacali prave v tom ohybe a to by znamenalo neustale blokovanie kolies

vseobecne plati, ze aj ked jazdci F1 su ti najelitnejsi na svete a maju najlepsi cit aj pre pokrocile techniky ako je trail-braking, stale sa snazia co najviac (hlavne ked treba tvrdo) brzdit v priamom smere, co je najefektivnejsie

a zaroven, v pripade ako je tento, jazda viac vlavo = posilnenie defenzivy do brzdenia, s cim proste musi utocnik ratat…

tl;dr
Lando, ak chcel, mal byt vedla Oscara ovela skor a to miesto by si vynutil a potom by mal realnu sancu skusat to na brzdy. Lenze bol daleko, ved Oscarovi vlastne zavadil o difuzor/kolesa, takze absolutne nemal pravo na ten priestor, ktory proste Oscar zavrel. Pepa to krasne povedal v eiskingu, toto je cisty race-craft na najvyssej urovni od Oscara a naopak, zial, od Landa po vsetkych smeroch dost prepadak

5 Likes

Nemajme ilúzie jasne že to nárokom zatváral ale rozdiel je v tom že na to mal právo. Už keď začínam mat pocit že Lando trochu dospel a ma sám seba pod kontrolou tak to niečim zabije. Piastri nedáva veľmi von svoje emócie ale maly Oscar tam vnutri oslavoval akoby stal na bedni keď videl že Lando ma DNF a on ide ďalej.

Člověče, málokdy je taková shoda na nějakém tématu :grin:

2 Likes

Však to se nevylučuje.
Má na to právo, ale zároveň mohl být ohleduplnější.

A keby bol tak napises, ze je prilis makky

Vy souhlasíte spolu.
Já souhlasím s Villeneuvem.

Úplně v pořádku. :+1:

1 Like

V závodním režimu se nenajíždí úplně zleva souběžně se zdí.
Řekněme, že pravé kolo je na středu tratě.

Přidám souhlas s Tebou i s Villeneuvem. Lando to zvoral, není o čem. Piastri je výborný pilot a asi to dotáhne daleko, ale moje srdcovka to není. Připadá mi, že není rovný, nemůžu si pomoct.

1 Like

Puffe sám víš, že je to nesmysl. Piastri byl v defenzivní stopě a neměnil pohyb, Lando si vybral stranu, kde nebyl prostor. Takhle se brání úplně běžně. Však před poslední zatáčkou na cílovku, tak Lando měl spoustu místa, měl závodní stopu, ale Piastri byl lepší na brzdách a zvolil si pak po právu stopu na cílovce, není co dál řešit