nie, nie je, rAstor ma pravdu
najkratsia vzdialenost mozno je viac vpravo, ale v Kanade sa vzdy a stale jazdilo takto a je na to hned niekolko dovodov:
- vyjazd zo sikany sa len velmi tazko/nebezpecne robi uplne rovno a teda paralelne so stenou, uz len z toho dovodu, ze po obrubniku je tam uzky pas travy; jazdci teda robia to iste ako napr. v Monze za sikanou Ascari, ked proste nechaju volant tak, nemenia vobec stopu, aby mali pneumatiky mensi valivy odpor a prirodzene teda prejdu kusok dolava
- vyhodne je to z toho dovodu, ze “rovinka” pokracuje miernym zahybom vpravo, este pred brzdnou zonou
- a prave brzdna zona ja hlavny dovod; kvoli tomu zahybu je totiz lepsie si to nadbehnut viac vlavo a nasledne akoby prekrizit trat a brzdit ovela viac v priamke; ak by jazdec siel najkratsou trajektoriou, plne brzdy by zacali prave v tom ohybe a to by znamenalo neustale blokovanie kolies
vseobecne plati, ze aj ked jazdci F1 su ti najelitnejsi na svete a maju najlepsi cit aj pre pokrocile techniky ako je trail-braking, stale sa snazia co najviac (hlavne ked treba tvrdo) brzdit v priamom smere, co je najefektivnejsie
a zaroven, v pripade ako je tento, jazda viac vlavo = posilnenie defenzivy do brzdenia, s cim proste musi utocnik ratat…
tl;dr
Lando, ak chcel, mal byt vedla Oscara ovela skor a to miesto by si vynutil a potom by mal realnu sancu skusat to na brzdy. Lenze bol daleko, ved Oscarovi vlastne zavadil o difuzor/kolesa, takze absolutne nemal pravo na ten priestor, ktory proste Oscar zavrel. Pepa to krasne povedal v eiskingu, toto je cisty race-craft na najvyssej urovni od Oscara a naopak, zial, od Landa po vsetkych smeroch dost prepadak