Vettel by to dnes spravil inak: Tak úzkostlivo by som sa nedržal klauzúl | Magazín F1 - F1online.sk

O Sebastianovi Vettelovi sa na začiatku minulého desaťročia hovorilo ako o nástupcovi Michaela Schumachera. V roku 2014 boli aj preto nemeckí fanúšikovia vo vytržení, keď štvornásobný šampión oznámil, že prestupuje do Ferrari. Nemec však na toto obdobie spomína aj s istou dávkou sklamania z toho, ako prebiehala jeho rozlúčka s Red Bullom.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/207876/vettel-by-to-dnes-spravil-inak-tak-uzkostlivo-by-som-sa-nedrzal-klauzul

On bol za mňa dosť preceňovaný jazdec, nemôžem si pomôcť. S Alonsom by v 2018 bol titul. Ako keby bez tých fúkaných difúzorov to už nebol ten Vettel, to nebolo len iným autom, viď. 2014. Vyprášil ho jazdec, ktorý je dneska označovaný za skôr slabšieho (čo ale v Ricciho prípade určite nie je pravda).

3 Likes

Na Ferrari spatne spomina vela spickovych jazdcov. Ked si to normalne vezmes tak kdo ziskal titul za poslednych priblizne 40 rokov ? MSCH a to tam vsetko klapalo ako hodinky. A to tam mali spickovych strategov a sefov timov . A potom Kimi Raikonen ktory mal stastie. A po nom tam boli jazdci ako FA, SV , CH Leclerc a teraz LH. A ten team nie a nie to do seba vsetko zapadnut. Vo Ferrari je to ine ako v RB alebo v Mercedese. Vedenie sa tam meni castejsie ako v Mercedese ponozky a to tak potom aj vyzera . To nie je o jazdcoch ale o spravnom zapadnuti si do seba vsetkych koliecok v ramci teamu. To neznamena ze ked Vettela porazil Riciardo alebo Leclerc tak je to precenovany jazdec . Tak isto si vezmi ze LH prehral 2022 a 2024 s GR a neznamena to ze je precenovany . Tak isto aj FA prehrava s Lancom Strolom v bodovani a neznamena to ze je Stroll lepsi jazdec. Jednoducho ty najlepsi jazdci ktory uz maju tie tituli a boli nauceni na auta ktore im sedeli a dostanu auta ktore im nesedia tak nevedia sa tak dobre prisposobit slabsim autam. To je tak povedat ze zhyckanost. Alonzo tam vo Ferrari bol 5 rokov a titul neziskal. Mozno ze jazdil dobre ale nevedel motivovat ludi v tovarni ako maju postavit auto. Vsetko sa da nejako prekrutit. Zalezi koho chces zhodit

2 Likes

Souhlas. Vettel není 4 násobným mistrem náhodou! Je navíc známo, že se snažil i do práce Ferrari implementovat drahocenné zkušenosti systému fungování mistrovského týmu jako byl Redbull a oni na to zvysoka kašlali! Přeci nikdo nebude takový tým jako je Ferrari poučovat, jak má fungovat, že ano?! :slightly_smiling_face: Všichni si pamatujeme jaké strategické blbosti bylo Ferari spáchat prakticky v každém druhém závodě. Tak není divu, že to vzalo i Sebastianovi tak potřebnou sílu a nadšení. V Redbullu se mohl spolehnout na 100% fungující podporu v průběhu závodu i mimo závod. Tady to byl svým způsobem náraz do zdi. Ferrari prostě není cca 20 let bez titulu náhodou a pokud se něco zásadního nezmění, tak ani tak brzy nebude. Vettel vyhrál za ně úctyhodných 14 závodů. i když bez titulu.Jejich nový klenot-Hamilton bude rád když urve se štěstím 1-2 závody.

2 Likes
  1. Alonso 292 b
  2. Stroll 118 b

…a Stroll ho v posledních 24 kvalifikací nedokázal porazit. Ale jinak krásnej příklad.
:sweat_smile:

2 Likes

Člověče, pokud tohle chceš tvrdit, tak nedávej příklad Alonsa, který i se šrotem dokázal tahat body. To, že v současnosti prohrává na body se Strollem neukazuje na žádný výkonnostní problém nebo problém s přizpůsobením se monopostu. Stačí sledovat celou sezónu s kontextem a to nemluvím o těch min 6b z Monaca, o které přišel skrze technické DNF

2 Likes

A co začít porovnávat porovnatelné? Vettel byl ve Ferrari 6 let. Ham je u Ferrari půl sezóny. Vettel měl v letech 2017 a 2018 top techniku (půl sezóny nejrychlejší monopost). Ferrari letos má dost daleko do toho být nejrychlejší.

Opravdu mám pocit, že někteří fans splácají všechno dohromady, jen aby si kopli do toho, koho nemají rádi a zároveň obhajovali toho, koho mají rádi

2 Likes

fanoušci Vettela splácají vše jen aby okecali ty jeho chyby a zahozené přiležitosti. Však Sebastian to chtěl amatéry ve Ferrari jen naučit a oni ho neposlouchali. :frowning: A vůbec největší nepřítel je Bino, protože Vettela určil jako týmovou jedničku ještě před sezonou s Leclercem.

2 Likes

Tak tomu nemůže věřit nikdo, že Vettel chtěl něco naučit Ferrari a oni byli proti. Faktem je ten, že Vettel možnosti k titulu měl, všichni víme, jak to dopadlo. Házet něco na Ferrari nebo Binotta mi přijde už jen jako křeč. A Fernando měl pravdu

2 Likes

ten ironický úsměv na konci, Alonso to prostě věděl, jen to čekalo na potvrzení no… :sweat_smile:

2 Likes

Já tvrdím o Hamiltonovi v budoucím čase a sice, že nevěřím, že dosáhne ve Ferrku alespoňto co Vettel.To za prvé a za druhé je k diskusi ten TOP vůz Ferrari v 2017-2018. Reálně neměl vůči Mercedesu žádnou šanci a navíc, hlavně na to nemělo Ferrari jako tým. To by museli být daleko na vyšší úrovni ve fungování týmu jako celku. Vždyď jsem to napsal. Není problém si to prověřit-prakticky v každém závodě spáchalo Ferrko dost zásadní kiks ve strategii a to by otrávilo i mrtvého. Navíc dneska pokud nemá tým absolutní převahu, jako měl Mercedes, nebo momentálně Mclarren, tak pokud chce vážně přemýšlet o titulu, musí jít na jednoho pilota a k tomu se Ferrari neodhodlaloatd,atd Já se Vettla nezastávám, ale považovat ho za nemehlo a mimoně je zcela mimo :wink: Možná nepatřil mezi nejuniverzálnější piloty a nepřizpůsobil se nejlíp novým podmínkám, ale ve své době to byl absolutní TOP pilot a to je bez diskuse!!!

4 Likes

Nemáš pravdu, a data to dokazují. Bodově Vettel v 2018 sice ztratil strašně moc, asi 100 bodů nebo kolik, jenže když sečteš jen jeho chyby tak v tom boji byl. Bylo to doloženo několikrát :man_shrugging: Píšeš že Ferrari téměř v každém závodě spáchalo zásadní kiks, zkus se ale taky zaměřit na kiksy Vettela.

2 Likes

Největší kiks spáchalo Ferrari v té době, že mělo speciálně upravený “cinknutý” motor. xdd No Vettelovi to nestačilo…ztratit téměř 100 bodů je too much. :man_shrugging:t2:

3 Likes

… nic se nedá doložit, prezident FIA Todt se o to postaral :+1:

2 Likes

Ferrari, ale strategicky často vyšachovalo Mercedes, já fakt nevím, odkud se berou tyhle skreslené pohledy, vždyť si stačí vzpomenout na Austrálii 2017 nebo Austin 2018. Jinak o otrávení i mrtvého, tak nevím, ale Alo měl daleko horší techniku 2012, přesto s tím jel o titul až do konce a to i přes strategické chyby Ferrari v Barceloně i Kanadě 2012, v Kanadě Alonso ztratil 3 místo a spadl na 5, což reálně znamenalo ztrátu titulu, no nevšiml jsem si toho, že by to Alo u Ferrari zabalil viz jeho poslední sezóna u Ferrari a 3 násobek bodů nad Raikkonenem a 2 pódia.

No je otázka co bereš za Vettelovu dobu? Období 2010-2013? To můžeš tvrdit, technika mu to dovolila. Od 2014 to bylo postupně horší, hlavně předváděl naprosté šílenosti, kdy v Mexiku 2016 nadával řediteli závodů, nebo 2017 v Baku, kde mu přeplo a najel do Hama před restartem za SC. Vettel využil top techniky od Neweyho, o tom nikdo nepochybuje, no bez top techniky už to nebylo tak dobré.

2 Likes

Přitom si na grepové čmoudíky pamatují všichni.

2 Likes

To používali jen speciální voňavku :slightly_smiling_face: Motorový Aroma Difuzér :ok_hand:

2 Likes

Speciální voňavku 3 sezóny :face_with_spiral_eyes:

2 Likes

Své si odseděli :smile:

2 Likes

@HellHogr
To byly ty olejíčky, které každý závodní víkend zázračně zvyšovaly výkon. To ale bylo tehdy povolené a podobným způsobem si pomáhali i jiní výrobci.
Ferrari se s tímto dodatečným palivem nespokojil a začal podvádět s palivoměrem.
No a když se na to přišlo, tak celý podvod FIA obešla neveřejným trestem.

2 Likes