Verstappen zmluvne nebude môcť využiť Neweyho odchod, upokojuje Horner | Magazín F1 - F1online.sk

Môže nedávno oznámený odchod Adriana Neweyho spustiť dominový efekt v Red Bulle? V Milton Keynes sú presvedčení, že nič také nehrozí. Neboja sa ani o Maxa Verstappena, keďže Neweyho odchod mu nedáva do rúk žiadne zbrane, ktoré by mohol využiť.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/153136/verstappen-zmluvne-nebude-moct-vyuzit-neweyho-odchod-upokojuje-horner

Ak Max zisti ze s motorom pre rok 26 to nevyzera dobre a Jos bude nadalej prikurovat proti Hornerovi, myslim ze lahko odide cez Marka…

Ak vsak motor bude OK, nema moc dovod odchadzat (iba Neweyho odchod na vyraznejsi prepad RB nebude stacit).

sanca, ze motor bude OK alebo lepsie povedane bude konkurencieschopny voci motorom od ferrari, mercedesu a hondy je absolutne minimalna
tie nove motory su do velkej miery len evoluciou tych terajsich, cize ostatni maju oproti rb naskok niekolko rokov skusenosti s vyvojom tych motorov
v rb budu moct byt radi ak budu ako tak konkurencieschopny aspon voci renaultu

Ja si tiez myslim ze RB bude mat od 26 problem, najma pre motor…
Otazka je, ako to vnima Max a ak podobne, kedy odist.
Vzdat sa velkej sance na dalsi titul v 25 znie odveci, na druhu stranu prestupovat az po prepade a zmene pravidiel do noveho timu tiez nie je perspektivne…

vypada to tak, ze wolffik ho velmi chce a je ochotny pockat na neho do 2026, ale pochybujem, ze aj do 2027
resp. ak nebude mat v 2026 dobre auto tak ho zoberie aj potom, ale ak by sa mercedesu podarilo postavit vitazne auto v 2026 a jeho vtedajsi jazdci(asi russel a antonelli) vyjazdili titul tak aky zmysel by pre mercedes malo brat tam potom verstappena? obaja jazdci by boli z akademie mercedesu a z oboch by vedel mercedes spravit nove hviezdy a verstappen z trapiaceho sa redbullu by uz zrazu nebol pre mercedes tak potrebny

Vidim to podobne.
Kto vie co Maxovi radi Jos :smiley:
Aj ked Max je pre mna autenticky jazdec, moc sa mi nechce verit (kedze tvrdi ze mu na pocte titulov nezalezi), ze nezvazuje ambiciu vyhrat titul s viacerymi timami, ako to dosiahla vacsina velikanov…

Zmluvy v dnešnej F1 nie sú nič neprekonateľné, za správne peniaze sa určite dá všetko. Pozrime sa nedávno na Riciarda aj keď jeho sa skôr potreboval zbaviť Mclaren ako si ho udržať.

Lenze RBPT nabral kopu odbornikov v oblasti. To co ostatni museli roky skusat metodou pokus omyl, RBPT cast z toho dostane zrychlene bez omylov.

Ano, neverim tomu, ze sa vytasia s najlepsim motorom v poli, ale myslim si, ze take problemy ako mali s Renaultom ci ako mal McLaren s Hondou im nehrozia.

Bolo by dobre nabrat nejakych zakaznikov, ale ani moc nemaju akych…

5 Likes

Ona je ta představa, že RB bude mít nejslabší motor, upřímně naprosto na vodě. Je to klidně možné, ale zrovna tak to může zpackat i kdokoli jiný, je to hodně odlišný koncept, se kterým nemá zkušenost vlastně nikdo. Možná trochu Audi, které něco částečně podobného zkoušelo na Dakaru (se Sainzem st.), ale ani tam to není stejné, mají určitě dobře odladěné použití spalováku pro dobíjení, ale už ne tak docela souhru obojího.
Osobně si myslím, že rozdíly mezi motory budou ze začátku docela velké mezi více výrobci a vůbec bych si netroufl na někoho vsadit, tohle bude ještě hodně divoké. Bohužel nás dost pravděpodobně čeká, že minimálně jednu sezónu bude někdo dominovat podobně, jako Mercedes po nástupu hybridní éry, ale vůbec není jisté, kdo to bude.

4 Likes

Kazdy k tomu pristupi tak, ako sa mu da. Kazdy z vyrobcov co su tam ma hybridne sportiaky, vacsina aj masovo vyrabane cestne auta na hybridny pohon. Myslim, ze RBPT hlavne pre toto potreboval partnerstvo s Fordom, pre hybridnu cast. Paradoxne, zrovna Ford sportove auta s hybridmi nema pokial viem, takze ich schopnost asistovat pri vyvoji vysokovykonnej PU su limitovane. Snad na to niekoho zohnali.

1 Like

jo to som tvrdil uz davno, ze RB17ka, McL Solus GT, a aj AMG-GT One vznikli aj kvoli F1 … ale ktosi mi tu tvrdil, ze to su rozlicne firmy, tak ja uz neviem :smiley:

motory od '26 nemaju mat MGU-H ak sa nemylim.
Ostatne ostava ?

mgu-h nebude, ale tie motory budu vychadzat z terajsich
napr. pri spalovacom motore prichadza k minimalnym zmenam a najvacsia zmena bude to “eco palivo” tam to bude viac menej o prisposobeni spalovacej komory, ale drviva cast motora ostane rovnaka

Jasne ze hej. Napadol ma inak aj ten McLaren, ze oni maju tiez vela hybridnych aut, ale asi nemaju financie na rozbehnutie vlastneho projektu “motor pre F1”, ale v ich pripade by tiez uz podla mna nejaka expertiza v oblasti bola. Byt nimi, tak si nieco taketo minimalne skusim postavit vo forme par prototypov a hodit to na brzdu v 2026, ci to bude moc pozadu oproti Mercedesu…

Este jedna velka zmena bude, ze podla prepoctov ICE bude dobijat priamo baterie, to sa doteraz nerobilo.

toto je uplna formula s dverami proste :smiley:

image

ono McL podla mna smeruje s motormi na 2030 … teraz sa prave dostali zo srabu, s tunelom, vybavenim atd, eisiele spominal, ze jak mali s Hakkinenom tu show, tak im v zakulisi spominal, ze bol u McL v tovarni a ze tam uz konecne maju uplne vsetko spickove

ale bez MGU-H sa to o dost zjednodusi.
A ked nabrali ludi z oblasti co sa vyznaju, nemusi to byt az taka katastrofa.
Ale kto vie, do tohto fakt nevidim

ani taky genius ako newey by nevedel na zelenej luke postavit za 3 roky novy tim zo zamestnancov stiahnutych z inych timov a vyrobit auto konkurujuce top timom
to chce proste cas a skusenosti toho noveho timu priamo z pretekov
rovnaky problem bude mat aj audi

netaraj. Newey nastupil v 2006 a v 2010 bral prvy titul. keby mal Alonso v 2008 odvahu tak beru titul uz v 2009.

1 Like