VC Azerbajdžanu: Red Bull má double, fanúšikovia Ferrari depresiu | Magazín F1 - F1online.sk

Veľká cena Azerbajdžanu napokon nepriniesla veľkú bitku medzi Ferrari a Red Bullom, akú sme čakali. Červení býci vyhrali poľahky a s veľkým prehľadom, keďže ich úhlavní nepriatelia ani nedošli do cieľa. Obaja piloti Scuderie vypadli. Verstappena s Pérezom na pódiu doplnil George Russell.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/67170/vc-azerbajdzanu-red-bull-ma-double-fanusikovia-ferrari-depresiu

Napriek teplému logu Mercedesu, Lewisovi chladla sedačka.
Pri srdiečku ho môže hriať aspoň titul jazdec dňa, i keď od kolegu dostal ďalšiu ľadovú sprchu.

1 Like

Hezký titulek, podařil se. :+1:

Pozitíva: Gasly Vettel Alonso, hlavne Seb z toho mohol vytrieskať P5 možno aj P4.
Negatíva: celková nuda, velmi slabé tempo Pereza, Russell dalšie podium zadarmo, Yuki a Zhou bez bodov po dobrých výkonoch
Ferrari nemá cenu komentovať

6 Likes

Divné je, že sa im auto začalo kaziť až v tejto fáze sezóny. Väčšiu logiku by to malo ak by kopírovali Red Bull. Tomu sa veci kazili na začiatku a problémy zjavne odstránili. Ferrari na začiatku šlo ako hodinky a zrazu toto.
A smiať sa môžu v Mercedese, ktorí takto dostávajú body, na ktoré rýchlosťou nemajú. Ale dokážu dôjsť do cieľa.

1 Like

Podla mna to suvisi s vylepseniami, ktore priviezli v Barcelone. Pravdepodobne sa snazili najst viac rychlosti tym, ze pojdu viac na ,hranu” a toto je vysledok. Do istej miery to bolo aj nevyhnutne, poslednych par pretekov pred Barcelonou boli bez naroku.

1 Like

Svým způsobem je pro Ferrari alarmující, že v PK je jejich náskok na Mercedes menší než jejich ztráta na Red Bull a v PJ Charles obdobně má větší manko na Maxe než je jeho náskok před 4. Russellem (tam je to dokonce matematicky hezky 34 bodů ztráty na MV a 17 bodů náskoku na GR).

1 Like

V stručnosti by som to vyjadril takto:

Ak má byť boj o titul do konca sezóny ešte zaujímavý, verím viac Mercedesu, že nejakým zázrakom “crackne” potenciál toho konceptu a vyšle tam Russella, ako Ferrari, že udrží tempo a nebude sa to skôr zhoršovať.

Napriek tomu, že zlepšenie Mercedesu ide proti všetkým skúsenostiam tímu, ktorý opustil dominanciu po zmene pravidiel (už jednu výraznú prežili veľmi dobre - 2017). Inak čo spomínam, tak od Williamsu v 1998, cez Ferrari v 2005, trochu aj Renault 2007 alebo posledne Red Bull 2014. Iste, takmer vždy sa dalo vyhovoriť na externý faktor - motor alebo pneu. Faktom ale zostáva, že sa vždy tú sezónu ešte nejako čakalo, že zázrakom sa ten tím dotiahne, ale napriek istým náznakom nedotiahol. Niekedy sa zlepšil rok potom, niekedy ani to.

Ale zase história neurčuje budúcnosť na 100%, tak uvidíme.

Nič to ale nemení na mojom pocite, že po odchode Jeana Todta sa ako keby výrazne oslabila reaktívna časť vývoja Ferrari.
Sú schopní v pokoji urobiť dobrú prácu a začiatok sezóny začať na úrovni, ale pri “stride by stride” vývoji ako keby jednoducho nestíhali a šampionát sa im rúca.
Málokto si už spomína, že napr. rok 2013 začali možno aj s najlepším autom a ako končil vieme.
Kým to neprelomia, vyzerá to podobne. Čo za čias Todta a Browna bolo občas opačne, že niekedy nechytili začiatok alebo boli príliš sebavedomí - napr. 1998 a 2003 či 2006, ale vedeli to dohnať a sezónu končili silne.
Od tých čias ale je Ferrari maximálne rado, ak udrží tempo - pričom v boji o titul sa to v podstate podarilo len ako tak pri zložitejšej situácii viacerých tímov. Akonáhle je oproti koncetrovaný jeden protivník, Ferrari skôr nestačí.

Netrúfam si povedať či je problém v manažmente, kultúre alebo všade kde. Ale ak to ani túto sezónu nebude inak a budeme končiť s Maxom ako šampiónom 2-3 GP pred koncom, už bude najvyšší čas sa pýtať.

1 Like

Pri Perezovi jednoducho treba byt realista. Je pravda, ze v kvalifikaciach sa Verstappen trapi a Perezovi sa dari byt mu tam vyrovnanym superom. No v pretekoch je rozdiel rovnaky, ako tomu bolo minuly rok. Jeho slabe tempo sa dnes dalo predpokladat, len vela novinarov hladajucich senzaciu z neho bezdovodne spravili v Monaku kandidata na boj o titul.

Myslím, že Max se zaťal a předvedl svou mentální sílu. I tehdy, kdy se necítí úplně komfortně, dokáže jet skvěle.

Nicméně pro Red Bull je Checo v momentální kondici solidní karta - Charles ho určitě musí brát na vědomí víc než Max Carlose Sainze. A pro Red Bull bude jedině dobře, pokud Ferrari bude nuceno brát Pereze vážně, protože to znamená strategickou výhodu. Zvláště když se Sergio ocitl v PJ před Charlesem, jakkoli je to až udivující (Charles: šest PP, rychlost v závodech má impozantní, a přitom je třetí, tohle si Ferrari prostě za rámeček dát nemůže).

Podle mě úplně Pereze nepodceňuje ani Max a výsledkem je dnešní velmi soustředěný výkon.

3 Likes

Ja by som to tak nevidel Max ho oredbehol a uz nemal zapotreby tomu nakladat ked vypadli obe Ferrari a pred Maxa by ho nepustily z jeho strany logicka jazda Max este moze doplatit na motory

Ako sa stalo, že Péro získal bod za najrýchlejšie kolo? Beťár jeden, žeby náznak neposlušnosti?

Tak zase kdyby se držel v kontaktu, vyslal by tím Verstappenovi určitý signál o své vlastní formě.

Ale podle mě je Max univerzálnější pilot.

Nicméně bodově Checo v šampionátu po Monaku v hře byl a po dnešku stále je. Byť za hlavní soupeře stále považuji dvojici Max - Charles, ale v některých závodech do toho může Perez vstoupit jako zajímavá proměnná.

Dobry postreh. Myslim si, ze vela ludi bolo skeptickych, ci Ferrari dokaze byt konkurencieschopne v priebehu celej sezony, no napriek tomu je pre mna prekvapive, ako rychlo zacalo Ferrari stracat podu pod nohami. Do sezony vstupili bezpochyby s najlepsim autom, no vyzera to tak, ze nezachytili uz prvu fazu vylepseni, ktore RB priniesol v Imole a to je velka slabota.

Este v Australii boli bezkonkurencne najlepsi, no odvtedy sa ich konkurencieschopnost obmedzila vylucne na kvalifikacie- ci uz kvoli nedostatocnemu pretekovemu tempu alebo technickym porucham. V tejto suvislosti by som vyzdvihol fakt, ze dnes ani co sa tempa tyka Ferrari neposobilo prilis silne.

Pre mna vela ukaze Kanada. Nebudem Ferrari odpisovat hned po takejto velkej porazke, to uz som urobil v pripade Verstappena po Australii. Dolezite bude, ako dokazu zareagovat.

Napriek tomu som skepticky a prirovnanie k sezone 2013 mi pride velmi trefne.

Aj ja si myslim, ze coskoro sa moze pred Ferrari ocitnut aj Russell, aj ked treba povedat, ze tam je rychlostny deficit mimoriadne vyrazny. No Russell odvadza dobru pracu a dari sa mu maximalizovat vysledky, takze nie je za Leclercom daleko. Casto su jeho vykony nenapadne a pozbiera body v poli nikoho, no je obdivuhodne, ze sa mu to dari kazdy vikend- trochu mi to pripomina Verstappena v roku 2019, ktory vdaka takymto vykonom na zaciatku sezony nakoniec dokazal zdolat obidve Ferrari, hoci boli na zaciatku roka ovela rychlejsie. No ja osobne vo vyrazne zlepsenie Mercedesu neverim.

Ja te už sleduji dlouho.Ja se kolikrat dívam jinam ale stále te vidím.!Ty jsi na najlepší ceste k Chocholouskovi.

1 Like

Možno bude niečo aj na slovách Pepu, podľa neho bol monopost Ferrari už od začiatku veľmi konzervatívny a nevidel v ňom zmysel.
Myslím si, že ich počiatočný monopost ukázal strop ich filozofie a už sa viac z neho dostať nedá. Teda dá, ale potom to dopadne ako dnes.

Suhlasim, myslim si, ze maloktory jazdec sa dokaze vzchopit po nevydarenych kvalifikaciach tak ako Verstappen, vo svojej kariere to dokazal uz velmi casto.

Podla mna to suvisi aj s tym, ze Verstappen nie je relativne ku svojim inym schopnostiam az taky silny kvalifikant. Vacsie kvality ma v preteku. Samozrejme, ze pri tom, na akej vysokej urovni jazdi, patri aj k najlepsim kvalifikantom v poli, no napriklad taky Leclerc ma na jedno kolo lepsiu rychlost a Verstappen mi pride zase lepsi v preteku.

Myslim si, ze aj Jos hovoril, ze v mladosti Verstappen v kvalifikaciach nebol dobry a zlepsil sa tam az po tazkom drille. A to sa podla mna aj teraz trochu ukazuje- ten prirodzeny talent ma Verstappen v preteku.

To ostatne potvrdzuju aj statistiky- Leclerc ma viac PP ako Verstappen, no ovela menej vitazstiev.

Neries ho, je to nejaky blbecek, co tuzi po troske pozornosti.

Cim viac ludi ho bude ignorovat, tym lepsie.

skoda ferrari. take vypadnutia zabolia. body mozu chybat, ale sezona je dlha, este sa toho moze zomliet vela. vidim, ze v mercedese uz s prehladom kto je teamova jednotka a kto dvojka.

tak, ale to si asi nepozeral, kedze ladovu sprchu dostal (opat) z garaze a nie od kolegu. V podstate dohanal iba to co mu v boxoch pokazili.