Vasseur skladá tím snov: Hamiltonov príchod som mal už dlho v hlave | Magazín F1 - F1online.sk

Frédéric Vasseur sa stal šéfom tímu len pred rokom, no už teraz vidieť zmeny a na obzore ďalšie posily. Francúzsky manažér postupne pretvára taliansku stajňu na svoj obraz tak, ako si to vysníval už dávnejšie. Súčasťou toho je aj angažovanie Lewisa Hamiltona, od ktorého má vysoké očakávania.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/153695/vasseur-sklada-tim-snov-hamiltonov-prichod-som-mal-uz-dlho-v-hlave

Pár šikovných lidí ještě s Hamíkem přijde a když připočítáme Adriana, tak by z Ferrari skutečný tým vzniknout mohl.

To ano s tym, ze je ukazkovo viditelne, kto sa z potapajucej lode mercedesu snazi dostat prec. Mali tam vsetci ostat a pomôct im dostat spat na vrchol ne ? Uz len cakam na titulok : Toto Wolf konci vo vedeni Mercedesu, nahradza ho James Vowles.

1 Like

Rotace inženýrů mezi týmy probíhá neustále, takže právě teď prožívá Mercedes dietní roky. Ferrari je právě přežilo a RB je teprve čekají.
Nejsem si jistý, že by vykopnutí Tota Merglu zrovna moc pomohlo.

Ani ja, ale nepovazujem Wolfa za Rona Dennisa.
Co sa týka výdrže a dlzky statia u kormidla.
Môzem sa mylit samozrejme.
Neviem ci Tota môzu vykopnut, ked vlastni tretinu teamu, uz to vlastnictvo od zaciatku prislo mnohym divne.
Jasne ze jeho vymena nepomôze, odislo mu desiatky top ludi ktorych nahradil menej kvalitnymi a uz nema bezodny rozpocet s nekonecnymi upgradami.

1 Like

Ron chtěl především výsledky. Zisky byly částečně podružné. U Tota to bude obráceně.

no vzhladom na to, ze od mercedesu uteka viac a to vyrazne viac kvalitnych ludi z tych najvyssich technickych pozicii tak sa da celkom bez problemov povedat, ze wolff nieje sef do zlych casov. uzival si slavu v dobrych casoch kym fungoval tim podla toho ako ho nastavil este brawn. no lenze casom postupne ti ludia odchadzali a wolff na to dostatocne rychlo nereagoval a vysledok sa dostavil

vykopnut ho mozu kedze rozhoduje vacsina
tie akcie dostal ako zamestnanecky benefit s tym, ze je dopredu dane co sa s tymi akciami stane ak kontrakt skonci. on nemoze jednoducho tie akcie predat kedy si zmysli a komukolvek. akcie timu mal aj lauda
v tej dobe vlastnictvo akcii timu nebolo nijak lukrativne, ved ten tim bolo treba rocne dotovat desiatkami milionov. a bez suhlasu daimleru by nikto tie akcie ani nekupil lebo by mu boli zbytocne, kedze ta firma mala hodnotu len vtedy ak za nou stal daimler ochotni do timu vrazat 80-100mil. rocne
akcie timov sa stali lukrativne az zavedenim rozpoctoveho stropu, lebo vtedy velke timy zrazu zacali vytvarat zisk, dovtedy boli vsetky timy s vynimkou ferrari a par rokov williams vysoko stratove

aj u wolffa to bolo rovnake, ved az do rozpoctoveho stropu bol mercedes stratovy a bez dotacii od daimleru by neprezil.

Ferrari, RB a Renault taky. Renault asi bude ztrátový dodnes.

To mas pravdu, kadzopadne ako manazer a biznismen je Wolf extremne efektivny.
Si zober ze hodnota jeho akcii Mercedesu je dnes takmer miliarda.
Vysla mu zivotna investicia, a to nespominam dalsie ine.

1 Like

a vojde sa to do rozpoctu ?

Keby to tak bolo,zdrhne uz po 2022. Myslim ze este bol Hamilton s Mercedesom nad mieru trpezlivy.

1 Like

ferrari stratove nebolo, uz par rokov pred rozpoctovym stropom bolo v zisku

Samozřejmě, že všechny týmy které přežily byly v zisku. Sice třeba neuspěly v F1, ale reklama z F1 se jim vrátila z jiného směru. I reklamní čas v telce se počítá.

Atentát na FICA

to, ze je niekto manazer a biznismen neznamena automaticky, ze je extremne efektivny hlavne nie v takom biznise akym bola f1

ano vyslo mu to, ale

  1. prisiel k tomu ako slepe kura k zrnu a len vdaka maldonadovmu vitazstvu. vtedy daimler zacal uvazovat o nom, lenze on na tom vitazstve mal doslova nulovy podiel, on prebral tim po vynutenom odchode parra, ktoreho vystval bernie a dostal dobre auto na striebornom podnose. on neprijal ziadne zmeny v tim, neprijal do vitazstva maldonada jedineho inziniera, on proste sa na tom poste vyskytol z hodou nahod. no a potom rovnako uz nie ale na striebornom, ale na zlatom podnose dostal tim ktory vyskladal brawn a s tym aj dominantne auto
  2. cena akcii stupla vyrazne nie vdaka wolffovi, ale napriek wolffovi(a nie len jemu), lebo rozpoctovy strop zaviedla fia aj proti voli top timov. ved nikto z top timov nechcel rozpoctovy strop a dlhe roky sa tomu branili a bez rozpoctoveho stropu by hodnoty timov tak nikdy vysoko nevystrelili lebo by to boli stale stratove firmy

no on napr. investoval aj do automobilky aston martin(nie timu) a odvtedy tie akcie stratili 70% hodnoty a to minimalne lebo to som pozer cenu v case oznamenia tej kupy a ktovie ci to kupoval tyzden pred, alebo par mesiacov pred a vtedy isli tie akcie raketovo dole. ak kupil akcie na zaciatku roka tak by strata bola az niekde na urovni 85-90%

ale ano, na vstupe do mercedesu zarobil, ono sa velmo ani nedalo prerobit, lebo oni mu tie akcie predavali hlboko pod cenu a aj keby mercedes ten tim preda po napr. hypotetickom fiasku v 2014 tak cena akcii by bola vyssia za aku to kupoval wolff

tak definujme si co je to zisk timu/firmy
tie firmy boli v cervenych cislach cize boli stratove, nieco ine je kolko to prinieslo ich akcionarom vo forme reklamy

a preto, ze f1 sa dala prevadzkovat uz pomaly vyhradne ako reklamny biznis tak v nej skoncili vsetky nezavisle timy za ktorymi nestali nadnarodne korporacie ktore to dokazali spenazit cez reklamu

Zisky a ztrátovosti jednotlivých týmů těžko můžu posoudit.
Třeba vývoj motorů by fungoval i bez F1. Jen by se nejspíše přesměroval někde jinde. Měl by pak motorář zisky větší, nebo by ztrátovost stoupla?
Nebo tým sice klesl v tabulce, ale na propuštěných zaměstnancích vydělal dvojnásobek.
Takhle vypadají počty úředníků, ale my se díváme na zisky počty bodů v tabulce a v těch třeba Renault momentálně krachuje.

Škoda, že toho zm.da nezabil.

1 Like

Ještě bych nestahoval kalhoty :grin:

Co ale bude dál? Křišťálové noci?