V ťažkých časoch po smrti Mateschitza bol naším lídrom Max, vyhlásil Marko | Magazín F1 - F1online.sk

Kam kráčaš, Red Bull? Po štyroch jazdeckých a troch konštruktérskych tituloch by ste si pomysleli, že tento tím je na vrchole svojich síl a mieri ešte vyššie. Budú však obhajcovia titulu najväčším favoritom sezóny 2025? Mnohí si to nemyslia. Najväčšou zbraňou tohto tímu je Max Verstappen a Red Bull sa na ňom stal absolútne závislým. Svojimi slovami to v podstate potvrdil aj Helmut Marko.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/183773/v-tazkych-casoch-po-smrti-mateschitza-bol-nasim-lidrom-max-vyhlasil-marko

Chápu, že Helmut bude vychvalovat Maxe do nebes, ale tímhle reálně řekl, že v managementu není vůbec nikdo schopný to pevně převzít a vést. Na to by jim Jirka řekl, že by je nenechal vést ani cirkus

Ja sice nepochybuji o tom, ze je to trosku nadnesene, ale kazdopadne Marko si svoji hvezdu hyckat umi to zase jo.

3 Likes

Upřímně změna na pozici hlavního vlastníka velké firmy je obrovský problém vždy. Viz třeba v ČR dění v PPF po smrti Kellnera - taky se s tím hodně prali a teprve v poslední době se to plně usadilo (2-3 roky).
U RB je to ještě těžší v tom, že se jednak míchají dvě hodně odlišné větve vlastníků (rakouská a thajská) a u F1 týmu je všechno strašně medializované, což dění dále komplikuje.
Mě reálně přijde, že dění v RB F1 jde vlastně spíš dobře, dojem chaosu je daný vyloženě medializací (v nápojovém koncernu pak vyloženě vyřešeno). Jinak si ale po zhruba roce od smrti Didiho situace zřejmě sedá, což objektivně není špatný výkon.

Spíš nad nimi asi visí jako Damoklův meč riziko kolem již dříve rozjetého projektu RBPT, tam fakt těžko tipovat :frowning:

8 Likes

Suverénně nejzajímavější projekt jaký Red Bull F1 team spustil od svého vstupu do F1 je RBPT.

Nepochybně je to ta největší radost, motivace a vzrušení pro všechny zúčastněné a vášeň kterou žádný jiný tým nemůže zažívat.

A z nějakého, pro mě záhadného důvodu tady všichni píšete jaké je to strašné riziko, stres a brzda dalšího rozvoje…

Buď tady nepíší skuteční lidé a jste někde v Severní Korei špatně naprogramovaní boti, nebo bezpohlavní individua bez vášně a vizí.

Možná je ještě třetí možnost, ale na tu nechci ani pomyslet, páč vás nechci urazit, nebo naštvat :smiley:.

1 Like

No ale to jsou preci spojite nadoby ne. Vasen, vzruseni, riziko, stres. A zrovna ty by jsi to mel vedet lepe, nez kdokoliv z nas. :wink:

1 Like

Nevim jestli je Marko tehotny, ale podle tvych poslednich prispevku tady bych rekl, ze ty jsi březí. :wink:

6 Likes

Existuje pozitivní a negativní motivace, není dobré si to plést :slightly_smiling_face:.
A se stresem je to podobné.

Třeba zemřít rozsekaný na motorce je o mnoho lepší, než na ucpané cévy i když je to o mnoho dříve.

A takových “velemyšlenek” mám celou zásobu .

Jenže dáváš nesrovnatelné příměry, Red Bull racing byl přece vždy pod stejným managementem Hornera, který reportoval do hlavní společnosti Red Bullu. V RBR nedošlo ke změně v managementu, ale na reportingu v hlavní společnosti Red Bull, a jak sám píšeš, tak jejich hlavní business turbelence neměl a nemá. Takže očividně tu Helmut chce naznačit, že management pro F1 není tak dobrý

A velemyšlenka hodit sem foto z YT videa tvrdit, že jsi byl na tom místě, to je co za kategorii?:slightly_smiling_face:

1 Like

To urcite mas pravdu.

Tady to je pripad od pripadu. Frajer si pred lety pujcil u nas na autodromu Lamborghini a svezl hostesku co tam byla na brigade. Jel po silnici ktera je na navazce, hup je poslal mezi nalety. Auto zacalo horet, ven se nedostali. Videl jsem fotky a i se tam byl podivat.

Nechtel bych, to radsi ty ucpane cevy.

5 Likes

Skvělé, že si rozumíme :slightly_smiling_face:

1 Like

No řekněme že je lepší zemřít rozsekaný na motorce než se rozsekat na motorce a dál existovat bez vlastní vůle :frowning: .
Jinak varování pro všechny, kteří musíte na silnice v okolí Prahy - déšť se sněhem a kolem nuly, už dlouho jsem nebyla tak ukázněná.

2 Likes

To je jeho způsob hrdinství :smile:

1 Like

Každý nemůže být frajer jak ty a rozdávat kopačky do hlavy přes internet :no_mouth:

6 Likes

To nemůže, tak se tady nerozbreč :face_with_hand_over_mouth:

1 Like

Rozdíl je v tom, že na ucpané cévy nemusíš umřít ani v osmdesáti, kdežto na motorce umíráš mladý a plný elánu.

RBPT je zatím velká záhada. Ale taky je to větší krok, než založení nového týmu. Renault už výrobu motorů zabalil a u Audi se zdá, že by taky nejraději z celé F1 vycouval.

Na 2026 jsem hodně zvědavý i když elektrocentrály budou F1 degradovat.

1 Like

To si nemyslím - Didi reálně o dost koncepčních věcech rozhodoval (nejen pro F1, ale i obecně kolem sportovních aktivit RedBullu). Po jeho smrti si šéfové jednotlivých projektů zcela logicky vyjasňují pozice a to bez jistých sporů nejde - tak je to úplně vždy a všude.
Ona je u RB F1 navíc pořád trochu záhada kolem té aféry kolem Hornera na začátku roku - v podstatě se nikdy moc nevyjasnilo, o co v tom šlo a pravděpodobnost, že to někdo vyvolal víceméně uměle je nemalá. Nebýt této věci by nejspíš stabilizace pozic v RB F1 šla ještě o dost hladčeji.

7 Likes

Zajimave ze Marko nadhodil opet stastnou Brazilii, ktera byla celkove otresna, rozsekana a uspavala. No a rict ze pilot s dusi Erica Cartmana byl po smrti majitele leaderem teamu, ten tomu dal korunku, Red Bull je vazne pojizdnej cirkus, aspon se clovek zasmeje :sweat_smile:

Ad RBPT - on by to byl opravdu super projekt, který by byl odvážný a zajímavý, o tom žádná. Trochu blbé na tom je jen to, že s nimi v tomto trochu “vyj.bala” Honda, celé to vzniklo, když jasně oznámila odchod z F1, tak se to RB rozhodl řešit takto. Je celkem jisté, že kdyby věděli, že si to vzápětí rozmyslí, tak by do toho nešli, navíc jim to patrně omezilo přísun lidí, které chtěli získat atd.

Za mne to pořád vůbec nemusí dopadnout špatně a RB může být tím, kdo se směje jako poslední, ale že kolem toho panuje nervozita asi téma k diskusi není…