V Red Bulle si skutočne mysleli, že direktíva im pomôže: Vytriezveli sme, priznal Marko | Magazín F1 - F1online.sk

Tím Red Bull prostredníctvom svojich zástupcov v priebehu tejto sezóny niekoľkokrát zopakoval, že nová technická direktíva môže zamiešať poradím v celkovom hodnotení. Samozrejme, neboli jediní, ktorí so zmenami spojili svoje nádeje, ale tie v Španielsku tleli prikrátko. Ako sa ukázalo, McLaren to ani trochu neovplyvnilo.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/203331/v-red-bulle-si-skutocne-mysleli-ze-direktiva-im-pomoze-vytriezveli-sme-priznal-marko

Opat musim Marka pochvalit za uprimnost a pravdive hodnotenia.

Do TD (Cina, Imola, najma Barcelona) vkladali nadeje viaceri, realitu uz pozname, uvidime co dalsi sezonny vyvoj :slight_smile:

Opakovane tiez triezvo hodnoti naskok McLarenu

To viacmenej zodpoveda (v priemere) realite, podla dat/statistik, vyjadreni aj inych predstavitelov F1 a nastastie nebluzni o 0,7s ci sekundovom naskoku…

Bude zaujimave sledovat, kolko a dokedy budu ochotni vlozit este do tohtosezonneho vyvoja a ako uspesne :slight_smile:
To, ze im v boji s McLarenom takmer “nezavadzaju” Mercedes a Ferrari (co je skoda, ze nemame 3-4suboj) a Lando s Oscarom si beru body, urcite na sanciach pridava a sezona je dlha…

2 Likes

Tak teď je na čase, aby McLaren konečně přivezl pořádný upgrade. :grin:

3 Likes

Celou dobu na tu TD tlačil Horny a spol.
Byla to cíleně zaměřené proti McL.
Mlaskal u toho jak mlsný kocour.

Alespoň ta spravedlnost ještě existuje.

3 Likes

Ja to nechci videt az odpiskaji v RB sezonu, mistr ztraci 50b, pocitam max dva vikendy pak se necha radeji vyhodit ze sampionatu.

2 Likes

A ved ono je to prijemne, ze uz nebude Max majster, vzdy to chce zmenu, 4x po sebe je viac nez dost, ludia frflali na Schumachera, Vettela, Hamiltona a teraz Verstappena, tak nech maju sancu aj ini.

2 Likes

K O N E Č N E !!! Na toto vyjadrenie som čakal!!! Pán doktor sa konečne vyjadril. Redbull od odchodu Neweyho a kľúčových inžinierov nedokázal prísť vôbec so žiadnymi vylepšeniami. Tápajú, nevedia sa pohnúť ďalej…snažia sa “vyžmýkať” z auta to, čo zostalo a čo je z neho schopný Verstappen dostať, preto sú tímové dvojky také neúspešné…pomaly už ani Verstappen nedokáže s týmto autom pracovať. Už nedokážu priniesť nič nové, nič čo by ich posunulo vpred, preto sa spoliehali na technickú direktívu. Ale nečakám, že toto bolo od Redbullu posledné slovo…ešte čakám v priebehu nasledujúcich týždňov, že sa obrátia na FIA znovu s nejakou žiadosťou aby si posvietili na Mclaren. (sťažnosť na legálne chladenie zadných pneumatík nepomohla, sťažnosť na vodu v pneumatikách nepomohla, sťažnosť na predné flexi krídla nepomohla, sťažnosť na mini DRS nepomohla), je časť prísť s niečím novým.

2 Likes

tak ale kocúr teraz mlaskl naprázdno. :smile:

1 Like

Ľudia frflali preto, že v mnohých prípadoch sa tí šampióni pre titul len doviezli. Špeciálne Hamilton si vybojoval až 1 titul zo 7, takže sa nie je čomu čudovať, že ľudia frflali, keď sa niekto vozil 20 sekúnd pred kolegom a minútu pred tretím v poradí. Max sa zatiaľ doviezol po 1 titul, zvyšok vymakal na trati, navyše v sezónach, kedy o win bojovali pokojne 3-4 stajne. Ak sa tu chceme baviť o nejakej akože dominancii tak táto Maxova epizóda bola rozhodne to najlepšie čo F1 ponúka. Navyše stále by som RBR neodpisoval, o reálnych šanciach sa môžeme začať baviť po letnej prestávke.

3 Likes

Nevim co by se muselo stat aby se veci změnili, pojdme si uzit krasnou sezonu bez Red Bullu, doufam ze kucii z Mercedesu a Ferrari priste zase vystenkrujou mamlasa a dostane race ban :sneezing_face:

2 Likes

Nebuď taký zlý, lebo niekto ťa tu za svoj názor označí, že robíš zlú krv. :smiley: :smiley:

2 Likes

Bolo to 44 bodov a pre víťazov zostávalo 250, takže 17,6%. Horšie to ale bolo po Monze, to síce strácal Vettel “len” 39 bodov, ale do konca sezóny už zostávalo len 175, takže strata bola 22,3%.

Napr. Maxova strata na Charlesa v roku 2022 bola po prvých 3 GP dokonca 46 bodov, ale k dispozícii bolo ešte 518 bodov, takže len 8,9% z možných.

Najväčší zvrat bol Kimi v roku 2007, keď 2 GP pred koncom strácal 17 bodov z 20 možných, teda 85%!

Tento rok nás čaká ešte 15 GP a 4 šprinty: to je 407 bodov pre víťaza, čiže Maxova strata na Oscara je 12% – v tejto časti sezóny stále riešiteľné.

1 Like

teoreticky ano, ale zatial to nevypada na to, ze by rb robil jednoznacne kroky dopredu vo vyvoji a oprave problemov ktore ma s autom
skor to vypada, ze nevedia kde je problem
vo velkom sa spoliehali na sprisnenie testovania flexibility, ale to ich k mclarenu nepriblizilo snad ani o tisicinu

1 Like

Jsem bezvyznamny mistni kecal. :yawning_face:

Abychom nepletli statistiku s pravdepodobnosti tak by bylo super, kdyby se o pomyslny trun popralo vice jezdcu nez Mcl vs Max. V tom pripade by bylo mozne i nemozne😜.

Nejaka srazka, DNF atd. Takhle to vypada, ze Max odpadne a zbyde uz jen “ souboj” Pia vs Nor.

Nu coz, jeste nejsme ani v polovine jak rika klasik. Nechme se prekvapit.

Aby si nebyl prvni komu bude Max chybět😉.
Prece si jen nemyslim, ze souboj pouze tymovych kolegu ( MCL) je lepsi nez kdyz jim tam Max obcas micha karty.

A bohuzel dnes to vypada, ze ani Ferr ci Mer nemaji na to, aby Mcl a jeho jezdce vyzvali k boji o P1.

Kdyz opominu, ze ne vse byli podane stiznosti k FIA , stejne tak ne zasadne vzdy jen RB a vezmeme li v uvahu, ze mini DRS tam bylo. Tak to co popisujes je uplne standartni postup v F1. Neustale jeden tym poukazuje na ten druhy. Ano , je to jako kdyz zlodej krici chytte zlodeje. Ale tak to vzdy bylo a bude.

Nejvetsi “ bubak” ktery dela vrasky vsem tymum vcetne RB je ( byl) jak Mcl dokaze chladit pneu na delsich stintech. Naposledy to bylo unikatnim provedenim brzdneho systemu.

Verim, ze nektere tymy dane vylepseni po lete prinesou take a snad uvidime zajimavejsi a vyrovnanejsi boj o prvni mista.

Ale jo, zas tak daleko nejsou.

Co to je za bullshit?!?!
Že Hamilton vybojoval 1 ze 7 titulů??? a Max že vybojoval 3 ze 4 titulů??? :rofl: :rofl: :rofl: :-1:
Max bojoval s Hamem, to ano, ale ten titul mu byl darován Masim aspol.
Další dva tituly se vozil s náskokem v nejlepším autě s pomalým týmovým kolegou, a až v 24 musel trochu máknout aby ho Lando nedohnal.
Hamík si řádně zabojoval v 2007 a 2008, a s Rosbergem 2014 až 2016, pak měl proti sobě v týmu slabšího Bottase, ale zase 2017 a 2018 měl po většinu sezon soupeření se Sebem. Lehčí roky měl Hamík 2019 a 2020.
Takže tvoje tvrzení je úplně mimo! :rofl: :-1:

4 Likes

Max je bojovník.

První titul mu dal Masi v největší krádeži v historii sportu.

Další 3 tituly s nejdominantnějším autem v historii F1, kde navíc vlastní kolega dostával horší techniku.

Takže asi tak.

3 Likes