V Red Bulle sa neobávajú McLarenu. Do Imoly privezú vylepšenia | Magazín F1 - F1online.sk

Môže sa Veľká cena Miami stať zlomom v tohtoročnej sezóne? Red Bull už nebol taký suverénny a blízko k nemu sa dostali hneď dva tímy – Ferrari s balíkom v podstate z predsezónnych testov a zásadne vylepšený McLaren. Zdá sa, že by sme sa v tejto sezóne mohli dočkať ešte niekoľkých pekných súbojov o víťazstvo, ale poradca Red Bullu Helmut Marko schladil očakávania optimistov.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/153621/v-red-bulle-sa-neobavaju-mclarenu-do-imoly-privezu-vylepsenia

Ještě jedna zásadní věc. Sprintový víkend. I v minulosti se často stávalo že při nich nebyl RB tak silný. Čím přesně to je, to je otázka.

2 Likes

Asi opatrnost. Ve sprintu se dá mnohdy více ztratit, než získat.

Ale oni bývají slabší celý sprintový víkend, aspoň myslím, že na to @Petr narážel.

3 Likes

Možná nechtějí své zaměstnance přetěžovat. RB je sice velký tým, ale třeba dávají větší důraz na vývoj vozu, než na počty zaměstnanců. Nebo je to třeba jen pouhá náhoda.
Nevidím žádný důvod o kterém bych si dovolit tvrdit, že zrovna tenhle je ten pravý.

Jo, to bude tím. Myslím, žes na to káp. Vůbec v celé F1 je nosná myšlenka “nepřetěžovat zaměstnance” :slight_smile:

Přímo takhle jsem to nemyslel, protože dril jaký jezdci musí mít, aby zvládli přezout vůz pod dvě sekundy musí být neskutečný.
Mít více lidí v boxech by bylo částečně výhodou, ale z mnoha důvodů týmy další lidi na rotaci nechtějí. Vždycky je lepší mít deset lidi užitečných, než dvacet lidí, kteří se počítají pouze na kusy. Stejně by se nikdy nedosáhlo toho, aby oba týmy byly stejně výkonné.
RB má taky hodně promo akcí a nevím jestli se o reklamu stará sólo parta, nebo kmenoví zaměstnanci.
Tohle jsou otázky spíše na Pepu Krále, než na mě.

Ferdo, prostě je RB slabší, když je sprint. Když je klasický víkend, tak si to přes noc spočítají na simulátorech a pak jsou nejlepší. To je celá ta myšlenka.

1 Like

Může být, ale podle mě to větší nároky na počet lidí nemá. Víkend je stejně dlouhý a oni stejně třeba pitstopy musejí trénovat i mimo závody, tak mi to o moc náročnější nepřipadá.

Že vy jste se nenamazali, než jste šli na sluníčko?

Jste měli s Ferdou rande u řeky a zapomněli jste krém? :stuck_out_tongue:

@PUFF
Problém nastává ve chvíli, když dojde ke kolizi právě ve sprintu. Tam je riziko kolize mnohem vyšší, než při běžném trenálu a právě tomu se chtějí všechny týmy vyhnout. Dokonce je tohle zvýšené riziko jedním z hlavních argumentů proč sprinty zrušit.

Já se většinou nemusím mazat ani na moři. Tím že jsem na sluníčku docela dost, tak mám proti spáleninám přirozenou imunitu i když k beduínům opravdu nepatřím.

To je jasné, že riziko kolize je při sprintu nepříjemné kvůli navazující kvaldě a závodu, ale to nesouvisí s počtem zaměstnanců v boxech ani s tím, proč mají zrovna v RB slabší celý sprintový víkend. Nebo je to na mě složité :smile: .

Už jsem napsal, že je to spíše otázka na Pepu Krále, který má o vnitřním chodu týmu mnohem přesnější informace. Když se tom jak probíhá závodní víkend pro zaměstnance nepíše, tak nemám z čeho čerpat.

1 Like

Třeba během FP1, FP2 začnou jezdit simultáně na simulátorech, dávají si stejné setupy nebo potom hledají třeba ještě lepší. Dělají analýzy jízd, hledají lepší průjezdy atd.
Pak do dalšího dne do FP3 najezdí simulatoroví jezdcí třeba 350-400 kol.
Čím víc dat, tím lépe připraví auto na Q nebo závod.

Když je jeden trénink a pak za pár hodin Q, tak RB není tak dominantní jako o normálním víkendu, kdy to přes noc nabouchají v továrně. I když teď už jsou pravidla parc fermé o hodně volnější.

2 Likes

Mimo téma. Koho to zajímá, tak právě odstartoval závod IMSA Laguna Seca. Free stream na imsa.com.

2 Likes

Když je sprint, tak je na přípravu vždy mnohem méně času a v nejednom případě tým ustřelí i když se jedná o suchý víkend.
Teď to bylo zřetelně vidět u Ricciho. Ve sprintu jezdil jak pomyslný mistr světa i s Visou, ale v závodě totální propadák.
Ještě horší to bývá, když je nestálé počasí. Déšť, noční závod, nebo studená fronta. Pak týmy musí riskovat, nebo raději sází na jistotu. Proto si myslím, že RB raději sází na jistotu, když ví, že případnou ztrátu lehce doženou v jiných závodech.

Díky, už koukám. :upside_down_face:
Laguna je parádní okruh.

1 Like

Nevím jestli to je jistota.

1 Like