Trochu mi to občas pripomína rok 2008 či 2009, kedy boli Q tiež často divoké, preto ako boli tesné + faktor rôzneho množstva paliva pred štartom ešte ako fungovalo dotankovanie. Ale v pretekoch sa to už zvyklo utriasť.
Osobne na to obdobie nespomínam úplne s nadšením, lebo ako to zvyklo vyzerať zaujímavo v sobotu, tak v nedeľu to išlo tak trochu v zaužívaných koľajách. A to ešte vtedy bol tesný a zaujímavý boj o titul.
Vlastne keď nad tým uvažujem, 2002 je ešte lepší príklad, JPM tam mal 7x PP a šampionát vyzeral ako vyzeral. (Ešte pikoška, navzdory pomeru PP medzi jazdcami Williamsu 7:0, porazil JPM Ralfa ten rok v Q tuším len 9:8)
Inak na mieste nešťastníka Pereza bol vtedy v tom 2008om čiastočne Nick Heidfeld, ktorý s veľmi konkurencieschopným BMW často zametal koniec poradia Q3 a nezriedka vypadol aj v Q2 čo si tak spomínam aspoň 3-4x. Na body to ale nakoniec tak hrozné nebolo. Bohužiaľ na Checovu “obhajobu” - on má naj auto a vypadáva už pravidelne.
Takže all-in-all, veľmi pekná kvalifikácia, ale Max tam mal výkonnostnú rezervu (dnes by som na zaklade toho čo bolo vidieť zo záberov povedal, že o trochu viac kvalitou auta než osobným majstrovstvom, v Monaku či Rakúsku minule zase myslím opačne) a inak je stále vo vzduchu otázka či to len neurobí pár zaujímavých kôl po štarte než sa všetci zaradia a veľa si toho neposledujeme.
Mclarenu gratulujem, ak ukážu race pace aspoň ako minulý týždeň, tak klobúk dole. Je to paradoxne ten príklad výrazného upgradu, ktorý sa Mercedes zastrája, že chce priniesť už 1,5 roka ale akosi stále nič. Dal by sa spomenúť aj Alpine, ale načo to príliš rozpitvávať?
Trochu to ale asi poukazuje na to, že hoc robí Red Bull perfektnú prácu, trpíme skôr na neschopnosť Ferrari a Mercedesu sa na nich dotiahnuť, pri všetkej úcte k Astonu a teraz možno aj McLarenu.
Ešte viac sa to zdá byť rozdelené po jednotlivých tratiach, kde sú za RB raz tí, raz tamtí, ale oni sú takmer vždy bezpečne vpredu.
K mojím favoritom:
George zaslúži miernu pochvalu, pár slušných kôl v tej divokej Q1 a nakoniec tesne zdolal Lewisa. Bohužiaľ chýbalo pár stotiniek na preskočenie Ferrari, takže to zajtra na štarte bude chcieť veľmi dobrý výkon. Hlavne pri spomienkach na neštastný minulý rok. Ale snáď to ako pokračovanie konsolidácie po zahodenom Monaku, zbytočne Q skomplikovanej Barcelone, údesnej Kanade a síce efektívnom, ale čo sa týka pace nie úplne presvedčivom Rakúsku postačí.
Fernando tam podľa všetkého urobil v TOP kole chybu, ale ako vyzeral v Q1 veľmi silne na začiatku, tak Aston a trochu aj on na konci odpadávali. Zajtra bude pódium zase asi pridaľeko, tiež si treba dať pozor na štart, ktorý je v Silverstone často divoký a vpredu je veľa hladných dravcov.
Som si takmer istý, že Fernando zase maximalizuje výsledok v okne prijateľného rizika - ak sa ale Aston v Maďarsku nevráti hneď za RB, bude to aj poučenie, že asi to v tom Monaku chcelo ísť za hranu toho prijateľného rizika, inak už zostane n.33 v dosť náhodilých a nedostupných vodách.