V kvalifikácii bol opäť na čele Verstappen, hviezdil však senzačný McLaren | Magazín F1 - F1online.sk

Kvalifikácia na Veľkú cenu Veľkej Británie potešila všetkých domácich fanúšikov McLarenu, ktorí už pätnásť rokov čakali na podobnú sobotu. Landovi Norrisovi sa pre McLaren podarilo vybojovať štart z prvého radu v Silverstone prvýkrát od roku 2008, pričom tento úžasný výsledok vyšperkoval Oscar Piastri tretím miestom. Meno muža na pole position by ste však uhádli aj bez našej pomoci: Nie je ním nik iný ako dominantný Max Verstappen.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/102282/v-kvalifikacii-bol-opat-na-cele-verstappen-hviezdil-vsak-senzacny-mclaren

Famózne! Ďakujem McLaren za super prekvapenie. Prvý krát od sezóny 2021 vo mne zaznel optimizmus. Len tak ďalej

4 Likes

Pereze to v RB nebavi a je to videt…

Trochu mi to občas pripomína rok 2008 či 2009, kedy boli Q tiež často divoké, preto ako boli tesné + faktor rôzneho množstva paliva pred štartom ešte ako fungovalo dotankovanie. Ale v pretekoch sa to už zvyklo utriasť.
Osobne na to obdobie nespomínam úplne s nadšením, lebo ako to zvyklo vyzerať zaujímavo v sobotu, tak v nedeľu to išlo tak trochu v zaužívaných koľajách. A to ešte vtedy bol tesný a zaujímavý boj o titul.
Vlastne keď nad tým uvažujem, 2002 je ešte lepší príklad, JPM tam mal 7x PP a šampionát vyzeral ako vyzeral. (Ešte pikoška, navzdory pomeru PP medzi jazdcami Williamsu 7:0, porazil JPM Ralfa ten rok v Q tuším len 9:8)

Inak na mieste nešťastníka Pereza bol vtedy v tom 2008om čiastočne Nick Heidfeld, ktorý s veľmi konkurencieschopným BMW často zametal koniec poradia Q3 a nezriedka vypadol aj v Q2 čo si tak spomínam aspoň 3-4x. Na body to ale nakoniec tak hrozné nebolo. Bohužiaľ na Checovu “obhajobu” - on má naj auto a vypadáva už pravidelne. :thinking:

Takže all-in-all, veľmi pekná kvalifikácia, ale Max tam mal výkonnostnú rezervu (dnes by som na zaklade toho čo bolo vidieť zo záberov povedal, že o trochu viac kvalitou auta než osobným majstrovstvom, v Monaku či Rakúsku minule zase myslím opačne) a inak je stále vo vzduchu otázka či to len neurobí pár zaujímavých kôl po štarte než sa všetci zaradia a veľa si toho neposledujeme.

Mclarenu gratulujem, ak ukážu race pace aspoň ako minulý týždeň, tak klobúk dole. Je to paradoxne ten príklad výrazného upgradu, ktorý sa Mercedes zastrája, že chce priniesť už 1,5 roka ale akosi stále nič. Dal by sa spomenúť aj Alpine, ale načo to príliš rozpitvávať?
Trochu to ale asi poukazuje na to, že hoc robí Red Bull perfektnú prácu, trpíme skôr na neschopnosť Ferrari a Mercedesu sa na nich dotiahnuť, pri všetkej úcte k Astonu a teraz možno aj McLarenu.
Ešte viac sa to zdá byť rozdelené po jednotlivých tratiach, kde sú za RB raz tí, raz tamtí, ale oni sú takmer vždy bezpečne vpredu.

K mojím favoritom:
George zaslúži miernu pochvalu, pár slušných kôl v tej divokej Q1 a nakoniec tesne zdolal Lewisa. Bohužiaľ chýbalo pár stotiniek na preskočenie Ferrari, takže to zajtra na štarte bude chcieť veľmi dobrý výkon. Hlavne pri spomienkach na neštastný minulý rok. Ale snáď to ako pokračovanie konsolidácie po zahodenom Monaku, zbytočne Q skomplikovanej Barcelone, údesnej Kanade a síce efektívnom, ale čo sa týka pace nie úplne presvedčivom Rakúsku postačí.

Fernando tam podľa všetkého urobil v TOP kole chybu, ale ako vyzeral v Q1 veľmi silne na začiatku, tak Aston a trochu aj on na konci odpadávali. Zajtra bude pódium zase asi pridaľeko, tiež si treba dať pozor na štart, ktorý je v Silverstone často divoký a vpredu je veľa hladných dravcov.
Som si takmer istý, že Fernando zase maximalizuje výsledok v okne prijateľného rizika - ak sa ale Aston v Maďarsku nevráti hneď za RB, bude to aj poučenie, že asi to v tom Monaku chcelo ísť za hranu toho prijateľného rizika, inak už zostane n.33 v dosť náhodilých a nedostupných vodách.

6 Likes

Zítra nicméně podle mě skončí McLareny za Ferrari a Mercedesy, možná před Astony.

Mclaren fantastický. Ďakujem verím a držím palce​:orange_heart::orange_heart::orange_heart::fist_right::fist_left:

3 Likes

Eééjha,7nasobneeho zadarmo majstra musii strašne hnevať že ostatný anglický jazdci vďaka ich šikovnosti skončili predniiim.A chudák Wolf musii teraz zas pracne prezmenu znižovat vykon ďalšieho motora Mercedes,AM už znižil výkon a teraz chudák McLaren,ach jaj,no ovečky do radu a začnite béêkať jak si vymyšlam

Ja budem mierny pesimista, a aj keď by som to Landovi s Piastrim želal, zajtra vidím pódium v zložení Ver - Ham - Rus. :slight_smile:

Ne! Ver-Nor-Lec, i když Mercedesy budou nebezpečné. Ale budu věřit.

4 Likes

Navíc oba McLareny mívají poměrně špatná první kola závodů.

Mne sa aj tak najviac páčilo keď Max rozj…l to predné krídlo je to proste kráľ

Nie skôr Heikki? Na Lewisa strácal veľmi veľa, aj o niečo viac ako Perez na Maxa. :slight_smile: Ako píšeš, Heidfeld to dokázal ešte ako tak ukočírovať na body.
Edit: Tak čo pozerám Heikki bol v kvaldách veľmi dobrý, beriem späť. Až v pretekoch to zlyhávalo.

1 Like

To by bolo až príliš dobré :smiley: .

2 Likes

Malý ten, kdo zná jen malý cíl :smile: .

1 Like

Hlavne Merc má obecne lepšie tempo v pretekoch, aj keď dokázal Lando stačiť Hamovi, tak bolo vidno, že Ham má tak o ždibec lepšie tempo. :slight_smile:

Tož, uvidíme :slight_smile: , hlavne aby Lando neblbol, lepšie doviesť body za P2/P3, ako blbnúť a potom skončiť s rozbitým autom a zahodenými pretekmi.

5 Likes

Jako jo, ale pokud to bude ta druhá možnost, tak se na něj nebudu moc zlobit. Zatím má pořád nárok na trochu ztřeštěnosti :slight_smile: .

#slzyvočiach :+1::+1::+1:

1 Like

Aj ja. Nie len ty🙂. A asi aj Lando kym nedal dole helmu🧡

Treba vsak povedat, ze Perezove auto je daleko lepsie nez to, ktore mal v roku 2008 BMW Sauber. Ak by som mal povedat nieco na Perezovu obranu, tak by som asi poukazal na nie uplne priaznive okolnosti.

To, ze je mimoriadne slaby na vode, najma v kvalifikacii, ide na jeho vrub, no na druhej strane sme tuto sezonu mali podla mojho nazoru nadpriemerne vela kvalifikacii v premenlivych podmienkach- Australia, Barcelona, Kanada, Silverstone. Myslim si, ze Perezovi by cez tieto vikendy velmi pomohlo, keby bolo sucho. V Monaku mal nestastnu havariu a v Rakusku doplatil na nezmyselne tratove limity. Potom sa to nazbiera. Na konci dna slabe vykony, ale vysledky aj tak vacsinou prinesie, za tretie, stvrte, piate miesta si sotva zasluzi vyznamenanie, na druhej strane Red Bull momentalne viac nepotrebuje. Dokonca je to pre nich lepsie takto, ako keby mal Perez vymyslat s nejakym bojom o titul. Cize prehnanu dramu by som z toho tiez nerobil. Red Bull ho aj tak nema kym nahradit.

Podpisujem, velmi trefna myslienka. Alpine za mna netreba komentovat, mam pocit, ze v tom time jednoducho chyba ambicia dosahovat lepsie vysledky nez solidny stred pola. Ale je pre mna pozoruhodne, ze timy ako Mercedes a Ferrari sa nedotahuju na celo a skor maju problem udrzat sa pred ostatnymi timami stredu pola. Na zaciatku roka to bol Aston Martin, obcas ich vedel potrapit Alpine a teraz aj McLaren. Mne to celkom vyhovuje, ako fanusik Verstappena mi jeho dominancia neprekaza a zaujimavy suboj za nim je fajn, ale samozrejme to zabija boj o titul.

4 Likes