Udržateľné palivá budú drahšie, než sa čakalo | Magazín F1 - F1online.sk

Pred sezónou 2026 budú musieť tímy siahnuť hlbšie do vrecka, než pôvodne predpokladali. Ukazuje sa totiž, že prechod na čisté biopalivá bude oveľa drahší. V padoku už teraz počuť hlasy o tom, že tieto náklady by mali byť zohľadnené v rozpočtovom strope.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/198209/udrzatelne-paliva-budu-drahsie-nez-sa-cakalo

Ještě by se v článku hodily nějaké konkrétní čísla. Takhle to je jen jedná bába povídala,

Nádhera.
Transery kamionmi na diesel a lietadlami na kerosín ostavaju nepovsimnute.
Pre koho to divadlo z ekopalivami robia ?

2 Likes

To by měli zavolat Porsche ať jim prodává syntetické palivo. I v té mini výrobě je to necelých 300 Kč za litr. Jestli od příštího roku budou vyrábět 55 milionů litrů ročně, tak to bude za hubičku.

Poddľľa mňa ide len o umelo nafúknutú cenu … Realita asi nebude až tak dramatická …

Tomu sa hovorí pokrytectvo to je jak máme F1 Academy pre podporu žien či FIA podporuje ľudské práva ale F1 jazdíme v krajinách ako Saudská Arábia, Katar, Bahrajn či SAE kde ženy sú brané ako druhoradý občania a umieranie v služobníctve je v pohode.

2 Likes

To je šokujúce, že niečo mega super šetrné a ekologické je totálna krepotina, zbytočnosť a ešte aj drahá. Taká istá fraška ako elektrické autíčka

6 500kč?

Pro některé zdejší né, protože to nejde z jejích kapsy.

Palivo je momentálne fraška. Ak by sa časom zaviedli parametre a proces výroby, ktoré má palivo spĺňať, neplytvalo by sa zdrojmi na ďalšie vylepšenia. A v neposlednom rade treba spomenúť účinnosť spaľovacích motorov. Elektrika je na tom už veľmi dobre. Je to technika konkurujúca spaľovaciemu motoru. Viem, tebe stačí kôň, lebo prechod na spaľovací motor bol vtedy drahý a infraštruktúra žiadna a ten koň sa nažral všade. :sweat_smile:

Kto chce, si kúpi, čo chce. Nemôžeš nikomu hovoriť, že tvoj kôň je najlepšia alternatíva dopravného prostriedku. Ak tebe stačí, OK. Tiež nepoužívaš pevnú linku, ale smartfón, ktorý môže explodovať. Stačí malé poškodenie batérie a začne horieť alebo vybuchne.

Myslíš, že zhruba třetinová účinnost oproti spalovákům je dostačující?

Chlape treba si to naštudovať. Nezhadzuj sa.

No právě. Skočit na špek reklamě nestačí.
Prosím zkus nahodit nějaký argument.

1 Like

Elektrický motor je obecně účinnější než spalovací motor, zejména pokud jde o přeměnu energie na pohyb. Elektrické motory mají účinnost až kolem 90 %, zatímco účinnost spalovacích motorů závisí na mnoha faktorech, jako je například typ motoru, provozní podmínky a věková kategorie.

Spalovací motory, jako jsou benzínové a dieselové motory, mají obecně účinnost mezi 20 a 50 %, což znamená, že většina energie, která se uvolní při spalování paliva, se ztrácí v podobě tepla a zvukových vln. Navíc, spalovací motory mají vysokou míru emisí škodlivých látek do ovzduší, jako jsou oxidy dusíku a oxid uhličitý.

Vzhledem k tomu, že elektrické motory nevyžadují spalování paliva, jsou čistší a ekologičtější než spalovací motory, a to i když zahrneme emise, které vznikají při výrobě elektřiny, kterou pohání elektrické motory.

Maš toho plny gogel !

Si fakt robíš prdel a ideš veriť, že elektrina nie je účinnejšia? Dúfam, že veríš aj v chemtrails.

Začni u výroby elektřiny. Celosvětový průměr účinností elektráren je 33% čímž se už tady dostáváme pod účinnost spalovacích motorů.
Myslet si, že výroba elektřiny žádné emise nedělá je hloupá představa na úrovni ekoteroristů.
Rychlonabíječka si vezme 17-18%.
Osvětlení, počítače, topení a klimatizace u elektroaut jde z baterek, kdežto spalovák si vyrábí teplo i elektřinu sám s mnohem menšími ztrátami než kyseliny.
Recyklace spalováku je běžným přetavením kovů, které náš svět používá už celé staletí.
Momentálně se recykluje pouze jedno procento kyselin, protože recyklace je dražší než výroba nových kyselin.

A tak se můžeme bavit dál, ale předem doporučuji, si něco o kompletních procesech elektroaut nastudovat a pak se na zjištěných poznatcích hluboce zamyslet.

Takto ti to napíšem: Choď si prečítať vierohodné články, nie Facebook. Očividne ťa posypal prášok z chemtrails.

Započítavaš výrobu elektriny, ale nemáš paru, čo obnáša proces výroby paliva.

Posielam ti jedno edukatívne video, čo obnáša mať palivo na pumpe.

A ešte k tvojej recyklácii, posielam ti video. Prosím, naštuduj si ho, aby si nebol za nevzdelanca.

Ak si ho pozrieš, zistíš, koľko % dokážu recyklovať a budeš prekvapený.

Tohle video mě dostalo. Spalování uhlí je správné, protože jsou elektrárny daleko od lidí a Lithium je zdraví prospěšné, protože se z něj vyrábí léky. Ještě tam mohli dát, že černé uhlí se používá proti průjmu.

Doporučuji si najít podobný článek o výrobě baterií, chemické složení baterií a jejích likvidaci.
Taky váhy kyselin použitá v jednom automobilu. Je to přes 500 kg v jednom autě. Koukni z okna kolik vozů vidíš a vynásob si to 500x.
Nebo se podívej kolik aut jezdí na Slovenku a představ si, že by se všechny tyhle kyseliny nalily do jednoho koryta. Jak velký by ten rybník musel být? Jak dlouho by trvalo, než by kyseliny z aut dokázaly zaplnit Zemplinskou Šíravu.

Není důležité kolik procent kyselin recyklovat dokážou, ale kolik jich skutečně recyklují.

A atlas hub? Ten skutečně nemám.

Si stratený prípad. Lebo všetci majú DPF. Lebo všetci starý olej odovzdávajú na bezpečnú recykláciu. Všetci, čo čistia DPF a motory na dvoroch vapkou a kyselinami, tak je bio eko. Aditíva, prísady, kadejaké pixle s chémiou sú samá mňamka.

Je mi ale jasné, že pre teba je elektro sci-fi a bohužiaľ sa tomu úplne nerozumieš a čo je najhoršie, nerozumieš ani spaľovakom a neuvedomuješ si, koľko sajrajtu je z toho za tie roky.

Prosím ťa, hoď svoj smartfón s lítiovou batériou do zberných surovín, lebo produkuješ kyseliny a ešte aj na internete produkuješ sra…ky.