Tímy čaká ďalšia výzva: Kto sa popáli na novom asfalte v Monze? | Magazín F1 - F1online.sk

Okruh v Monze si od uplynulej sezóny prešiel viacerými zmenami. Niektoré sú z jazdeckého pohľadu skôr kozmetické, no iné môžu premiešať poradie v štartovom poli. Na pozore by sa mal mať najmä Mercedes, ktorého môže popáliť nový asfaltový povrch.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/168968/timy-caka-dalsia-vyzva-kto-sa-popali-na-novom-asfalte-v-monze

Lewis si zopakuje vypadnutie v Q2

Nechápem prečo Pepa Král povedal v štúdiu po preteku v Holandsku, že v Monze očakáva silný Mercedes, lebo tam bude teplo a aj na maximálke sú silní…
Sa pomýlil, alebo čo??? Veď predsa stále sa hovorí o tom, že Mercedes funguje iba v chladnejších podmienkach a stačí oteplenie o pár stupňov a forma je fuč…
A aj maximálku majú dlhodobo slabšiu, lebo majú väčší odpor ako ostatní. V poslednej dobe sa asi zlepšili, ale celkovo túto aj minulú sezónu trpeli na maximálku.
A teraz keď budú v Monze horúčavy a ešte aj nový tmavší asfalt, tak fakt rátam že Lewis bude rád za postup do Q3. Skôr tam vidím Albona alebo Gaslyho.

Aj Pepa je len človek

1 Like

Takže to znamená, že sa opäť môžeme tešiť na nepredvídateľné preteky :grin:

Na Gaslyho v Monze raději moc nesázej. Tam nebude záležet na kvalitě jezdce, ale na rychlosti vozu.
Ještě bych byl hodně obezřetný ohledně Mercedesu a Ferrari, které trpí poskakováním.
Rychlý by mohl být Williams.

To bude možná právě ten důvod, proč si to Král myslí.
Mají větší odpor, tak předpokládá, že bude-li teplo, bude hustota vzduchu nižší a proto jejich vyšší aerodynamický odpor bude mít menší až žádný negativní vliv.

Páč: hustota plynu je nepřímo úměrná teplotě při konstantním tlaku.

Neviděl bych to s těma top speedama zle.
Letos je mají velmi dobré, a s nějakým velkým odporem taky extra netrpí.
Trpí na práci s pneu a na chlazení. Když je teplo, tak jsou v řiti.

dufam, ze ten asfalt robia v spolupraci s niekym z F, nech to sedi ich autu :smiley:

Fíha to zachádzaš riadne do detailov. Rozdiel teploty o 10C (a teda 10K) spraví rozdiel tlaku asi 3%. A teda asi aj odpor a prítlak sa o toľko zmenia. Pre všetkých. Mercedes má väčší odpor povedzme o 10% oproti ostatným. Teda na súperov budú strácať menej 3% z 10% = 0,3% aerodynamického odporu. Pričom sa zdá, že Mercedesu vyššie teploty skôr nevyhovujú. V každom prípade dobrá úvaha.

Bezva, že tomu rozumíš.

Ono se to nezdá, ale dám příklad:

  • oholený cyklista je na 40 km trati
    rychlejší o 70s oproti stejnému
    neoholenému…

I rozpláclé mouchy na chladičích se počítají .

Zdá sa, že preteky v Monze budú zaujímavé, lebo asi nebudeme tušiť, kto bude mať akú formu na tejto vynovenej trati. Ale to sa uvidí hádam už počas piatkových tréningov … :slight_smile:

Už si vytváříš výmluvu pro Gaslyho? :stuck_out_tongue:

Mercedes a dobrej top speed? Puffe, ty zase trolluješ?

Ferrari na objednávku? :grin:

Gasly rychlost vozu nijak neovlivní. Že Gaslymu Monza sedí jsme už viděli, takže záleží pouze na Renaultu jak rychlý vůz dokáže vymyslet.

Mimochodem. Už jsi slyšel tu fámu, že by Adrian nemusel podepsat s Astonem, ale s Renaultem?

Četl před tydnen, stejný zdroj tvrdil, že Alpina podepsala Micka na 2025 a 26

Pokud vím, tak Mick jezdí za Alpine už teď.

Mick je závodní jezdec Alpiny?