Sem môžete postovať všetko, čo nejak technicky súvisí s F1, nielen ohľadom sezóny ale celkovo.
Akýkoľvek offtopic bude striktne perzekuovany (ak by ale semtam chcel Bob pridať nejake dvojnohe kusy hardwaru tak ma vynimku, ale iba on)
Sem môžete postovať všetko, čo nejak technicky súvisí s F1, nielen ohľadom sezóny ale celkovo.
Akýkoľvek offtopic bude striktne perzekuovany (ak by ale semtam chcel Bob pridať nejake dvojnohe kusy hardwaru tak ma vynimku, ale iba on)
gumy na Suzuku
Tým ze Silverstonu doufá, že AM24 bude dostatečně konkurenceschopný, aby posunul Fernanda Alonsa a Lance Strolla blíže k vrcholu. Aston se v prvních třech kolech pohyboval kolem pátého nejrychlejšího týmu , který dokázal vyzvat Mercedes, ale daleko za Ferrari a Red Bull.
Aston Martin má se svým vozem pro rok 2024 některé silné kvality. Stejně jako loňský Red Bull se jim v kvalifikaci daří velmi dobře zatěžovat pneumatiky. AMR24 se však také více než jeho předchůdce potýká s managementem pneumatik a celkovým závodním tempem.
Ferrari má upravené zadní zavěšení. Od Imoly má přijít překvapení od Ferrari co se týče vyvoje, mluví se i o možnosti přechodu na pull zavěšení
Na těch obrázkách Ferrari má být něco nového nebo prostě jen obrázky?
tu je to dobre spracovane, v rychlosti som zatial nenasiel nejaky komplexnejsi clanok, ak najdem, poslem ho prelozeny sem
Z technického hlediska zde může Scuderia Ferrari najít úrodnou půdu pro práci. Trať v Suzuce má úseky, které se mohou dobře přizpůsobit vlastnostem SF-24. Právě na této trati přinesl loni červený vůz na podlahu aktualizaci, která dokázala odemknout užitečný potenciál pro vůz SF-23 a poskytla několik velmi důležitých potvrzení, která pomohla určit ideální cestu k mistrovství světa Formule 1 v roce 2024. První část se skládá ze známého “hada”, sekvence rychlých zatáček. Z aerodynamického hlediska se zdá, že červený vůz má vysoký přítlak a dobrou stabilitu.
Víme, že vyvíjetelný přítlak je funkcí světlé výšky, která během jízdy “trpí” různými změnami, přičemž úhly náklonu, náklonu a stáčení se proto mění. Červené auto by mělo být velmi silné v dlouhých, klopených zatáčkách, jako jsou 1 a 7. Se změnami směru je třeba zacházet správně, aby nedošlo ke ztrátě minimální rychlosti, jakmile jezdci Ferrari začnou řídit ve vysokých rychlostech. Tato slabina ve změnách směru je problémem, na kterém italský tým stále pracuje, což je vidět v této rané fázi šampionátu, což je aspekt, který se zásadně odvíjí od odlišné kinematiky předního zavěšení.
U zbytku můžeme říci, že přední část vozu SF-24 je vynikající. Proto očekáváme, že Charles Leclerc a Carlos Sainz dokážou přesně postavit kolo ve fázi zasunutí směrem k apexu. Z hlediska nastavení se inženýři vzpínajícího se koně snaží minimalizovat přetáčivost, což je charakteristika “žádoucí” pro ovladatelnost, která není obtěžující, pokud je zvládnuta, a naopak, pokud je správně řízena, zlepšuje rotaci. Z mechanického hlediska budou přední stabilizátory vyztuženy s cílem dosáhnout větší odezvy vpředu, což je faktor, na který je třeba být opatrný, protože může částečně omezit mechanické vyvážení zadní nápravy.
este k Redbullu:
Japonská trať je pro RB20 jako stvořená. Jeho silné stránky jsou ve vysokorychlostních zatáčkách, kterých je v Suzuce spousta. V prvním sektoru by mohli být vůči Mclarenu zranitelní i bezprostřední rivalové Ferrari, vzhledem k tomu, že silné stránky MCL38 jsou z velké části ve vysoké rychlosti.
Red Bull pokusí dostat před Scuderii. Nejnovější vylepšení z Milton Keynes, které bude debutovat v Japonsku, nejsou považovány za “drobné”.
Tyto aktualizace zahrnují novou podlahu, kterou Ferrari změní až v 7. kole. Tato makro komponenta je nezbytná pro generování aerodynamického zatížení a výkonu v moderních vozech F1. Red Bull navíc [nezmění koncept “zeropod”, navzdory tomu, co bylo dříve naznačováno.
Ten úchyt zrcátka by měl být zakázán.
Uchycení určitě není primární funkcí.
seda zona podla mna, ak by nechali len tu vonkajsiu lamelu, sami by sli za FIA, ze sa boja ze im to odpadne v rychlosti, a ci mozu dat este jednu
Říkali že půjdou po špinavém vzduchu, ale ukázalo se že jen u Astonu
Pokud by to nebylo jakoby nad vodorovnou částí zrcátka, tak je to ok.
Ale tohle nemůže nikdo myslet vážně.
Bohužel s tím zase budu muset umět žít.
jo ty myslis toto priamo, tak ono to nejak ma smerovat vzduch kam chcu asi, uprimne, pravidla na sezonu nemam zmaknute, co konkretne tam je problemove?
Měla by to být jako podpora pro zrcátko a nemělo by to mít další jiné funkce.
Samozřejmě, že to funkce má, a má to každý tým, ale tohle je až moc okatý.
Obzvlášť, když to je pod i nad.
Ale znovu, je to chyba FIA.
Měla s tím zamavat hned na začátku. Teď jim zase ujel vlak. Podobně jako různé vrtulky a odtrhy na podlahách.
A pak se divíme, že slibovaná jízda v závěsu za sebou… je rok od roku horší a horší.
Já to beru.
Kdyby to bylo pod tou vodorovnou lištou. Jako u všech…
Ale i nad? Nojo, škoda.
Jen to nechtěli seříznout, chyběj lidi když maj jen 56 zaměstnanců nebo kolik.
Jo tak… To zbylo, tak to tam dali.
Šetří to práci i zaměstnance.
Nah Newey minule sam cosi montoval do verstappenovho auta, v tom vysmatlanom triku a dzinsoch, tam problem nebude