Nebudeme si klamať, ďalšia budúcnosť Júkiho Cunodu nebola nijak istá už pred štartom tejto sezóny. Japonský pretekár sa do sedačky vo Formule 1 dostal v prvom rade vďaka Honde, ktorá končí spoluprácu s Red Bullom. Pre mnohých bol posun do hlavného tímu Júkiho poslednou nádejou. Nedokázal sa jej však chopiť a jeho trápenie sa prehlbuje.
Bylo do něj vkládáno mnoho nadějí ale bohužel pokračuje jako většina ostatních před ním!
Jasně, Yuki není úplný top pilot, ale je považován už teď za schopného pilota doručit výsledek …
ale v druhé sedačce RB to prostě není možné. Očividně je auto vyvýjeno extrémně specificky na Maxovi požadavky, takže pro ostatní je neříditelné.
Však se podívejme na nové piloty v ostatních týmech - Ham se trápí ve Ferrari, Sainz taky ve Williamsu … a to jsou top piloti a jejich kolegové a jejich monoposty asi nejsou tak jezdecky vyhrocené jako u RB.
Možná by bylo lepší pro RB úplně zrušit druhé auto a ušetřené peníze rvát do Maxe a jeho káry … ale to asi zakazují smlouvy.
Ale za všechno toto si může vlastně jen a jen RB. Od vypuzením Ricciho, až po bezohledné masakrování nováčků a nezkušených pilotů na druhé a podle mne opomíjené a zanedbávané sedačce.
No a jestli jim i Max uteče, tak budou v RB opravdu v pér*eli pane hrábě!
OK … a ještě je Max zvýhodňován týmem pomocí strategií kdy je dobrý příkladem Španělsko 2016 kdy na úkor Ricciarda zvýhodnil tým Maxe (neboli zařezal Ricciho) aby mohl vyhrát první závod za RB. Spokojený pane Jos?
Překvapuješ mne, to že Maxův zbožňovač upozorní na protěžování svého miláčka je chválihodné!!!
V Rakousku bylo obrovské vedro. McLaren díky práci s pneu v jiné lize.
V Silverstone bude 20 stupňů možná déšť.
RedBull se vrátí do hry. Okruh a teploty budou hrát v jejich prospěch.
S Mercedesem taky počítám do nějakého souboje o podium. Tam jim to šlo každý rok.
Uvidime, co Ferrari a jestli bude nové zavěšení.
U nich očekávám malinko slabší výkon než v Rakousku. Čistě teoreticky by jim Silverstone sedět extra neměl.
Myslis, ze Max je s tymto autom spokojny, nic by na nom nemenil, plne mu vyhovuje a je teda vyvyjane specificky podla jeho poziadaviek? Lebo ja teda z Maxa vobec nemam pocit, ze by aj on bol s tymto autom nejako zvlast v pohode. Len ho zvlada lepsie ukocirovat, ale myslim ze o spokojnosti z jeho strany teda nemozno nejako zvlast hovorit.
Suhlas, ze urcite to vzdy nie je med lizat, maloktory jazdec chvali a je vyslovene spokojny, casto sa skor prehana resp. stazuje, tak niekedy to tazko len z vyjadreni posudit z vonka a aj tie sa casom menia.
Napriklad ked sa stazoval Lando, dostal tu vysmech, len aby sa nezabudlo
A v Spanielsku Max hlasil broken car a zajazdil FL.
Ono aj jeho, ci Helmutove vyjadrenia sa dost lisia, staci si precitat vyjadrenia napr. po testoch, Suzuke, Imole a teraz.
Co je aj pochopitelne, je to zavisle od toho ako to komu sadne a ked je teplo a degradacia vyssia, tak sa vacsinou trapia, inak su blizko cela, ziadny Haas
Vidíš to, to je jedna z metodik RBR. Druhá metoda, která tady zmiňovali kluci odborníci, byla, že @Helmut_Marko dálkovým ovladačem zpomaluje a bourá s auty druhých jezdců do bariéry
Suhlasim, ked je to auto dobre, maloktory jazdec ho pochvali, proste to beru ako samozrejmost, to su jednoducho piloti (jedine Nandov vyrok “This car is lovely to drive” trochu z toho vycnieva ). Co je ale pre mna v tomto smere podstatne je to, co vidim v priebehu pretekov a ja teda vidim, ze s tym autom poriadne bojuje aj Max, aby bol skor na tom s.p.i.c.i ako na “Haas urovni”. Je pravda, ze na “chladnejsich” okruhoch sa vyhoda McL straca, ale zase tam je rychly aj Mer, nie je to len o McL a RB. Otazka je, kolko usilia a talentu musi ten-ktory pilot vynalozit, aby na tej urovni bol.
Suhlasim a aj ina otazka sa teda natiska: ktore auto je tuto sezonu zatial druhe naj po McLarene?
Ak to nie je RB, ale Mercedes ci Ferrari, ktore statistiky a tvrdenia to potvrdzuju?
Klame neustale Marko, ktory opakovane hovori o strate cca 0,25s (nie len on) a ze jasne ze su lepsi nez Visa?
A nedorucuju teda Charles a George vysledky, ak maju lepsie auto, ale napriek 2 “vypadnutiam” Maxa (jedno spanielske zatmenie a jedno smola na torpedo v nedelu) su za Maxom v “stredopolovom zlom” aute?
Toto je uz ale podla mna na subjektivnom pocite o pomere medzi jazdcovymi schopnostami a vykonnostou auta. Ak je pilot jedneho timu ziska na svojho kolegu 0,5 sekundy na kolo znamena to, ze je ten pilot rychlejsi (lepsie zvlada vdaka svojim schopnostism auto), alebo je to setup-om auta, ktore nie je vhodne nastavene pre casti trate, ktore rozhoduju o tom rozdiele? Na tot myslim nikto z nas nepozna 100% odpoved a tak musime vychadzat z toho, co vidime na trati - ako pilot s monopostom “bojuje”, ako sa pri jazde auto sprava k pneumatikam atd.
Už teď jsou v Red Bullu s výměnami jezdců všem za šašky, tak proč se před celým světem ještě více ztrapňovat s další likvidaci nějakého jezdce, když mu stejně nedají vůz podle jeho potřeb.
Spokojny bol Lando tento vikend, spokojny bol Max takmer celu sezonu 2023.
Konecne to niekto napisal. To nie je ziadne RB divadlo, ze v piatok su strateni a v sobotu ide bojovat o PP. To je o tom, ze to auto je extremne citlive a niekedy sa im to podari ako tak skrotit, inokedy nie.
A aj vtedy ked to ako tak skrotia, tak vidiet na tej jazde, ze Max s tym casto v zakrutach musi bojovat, zatial co McLaren ide ako po kolajniciach a je to viac menej len o tom, ci piloti trafia brzdne body do zakrut.
Aj v Rakusku by mal Max cas asi az na P2 bez Gaslyho hodin, no to kolo bol z jeho strany boj. Uz v Q1 bolo vidiet, ze musi robit casto korekcie.
–
Skoda, ze sa spekuluje o Maxovom odchode zrovna ked koncia pravidla, lebo buduci rok to uz budu uplne ine auta, a tak sa nikdy nedozvieme ako by si v sucasnom RB pocinal iny top pilot (Leclerc / Russell) a ako by vyzeral Max v inom time so sucasnou generaciou aut, v ktorej je bez debaty najlepsi.
Ak Max ostane v RB, tak som zvedavy, ci aj nadalej bude mat tak obrovsky naskok pred kolegom (ci uz to bude Tsunoda alebo niekto iny). A ak Max odide, tak som aj tak velmi zvedavy na jeho vykony a porovnanie s kolegom v inom time.