Tajomstvo odhalené? Ferrari priviezlo do Austinu skryté vylepšenie predného krídla | Magazín F1 - F1online.sk

Ferrari svojou rýchlosťou prekvapilo celý austinský padok, no vzhľadom na to, že pred víkendom nedeklarovalo žiadne vylepšenie, si nikto nevedel presne vysvetliť, čo je za tým. Bol to zákaz flexibilných klapiek DRS, sprísnenie pravidiel parc fermé, nefungujúce vylepšenia súperov? Je možné, že aj tieto faktory prispeli, no významným činiteľom bola jedna novinka, ktorá ušla pozornosti expertov.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/176051/tajomstvo-odhalene-ferrari-priviezlo-do-austinu-skryte-vylepsenie-predneho-kridla

Tady k tomi dva body 1) jestli Ferrari opravdu testovalo nové upravené křídlo (jiný materiál) na testech Pirelli, tak je to za mě porušení pravidel, protože na těch testech musí být stejný monopost, jako z předchozích závodů (aby se vyhlo nesmyslné přestřelce, platí to u všech týmů, prostě pokud na testech Pirelli testují upravené díly, tak je to za mě porušení pravidel).
2) v Austinu bylo vícero faktorů, než jen nové přední křídlo Ferrari, to jim určitě pomohlo, o tom žádná. Ale myslím si, že hlavně McL nemaximalizoval svůj potencial skrze velký balíky vylepšení a ne úplně ideálního nastavení skrze jenom jeden volný trénink. Mexiko je hodně specifické, ale od Brazílie by mělo být vidět, jaký progres je u jednotlivých týmů po posledních upgrades.

2 Likes

Znamena podla teba upraveny dil aj diel ktory je parametrovo stejny len je z ineho materialu?

1 Like

Ano, i když je “jen” upravený materiál, tak je to za mě upravený díl, ale říkám, to má platit úplně pro všechny stejně

1 Like

Pravidla su derave jak cednik, ja to uz ani nejak neriesim

Kazdy tyzden po nejakej VC sa zistuje ze pravidla su tam skor aby teamy a piloti nasli nejake skulinky a osobne si nemyslim ze sa to s novou erou nejak markantne zmeni

Jedna věc jsou děravá pravidla, druhá věc je přístup FIA k dohlížení na dodržování pravidel, včetně nastavených testů, které jsou podle mě hodně zastaralé a špatné (viz statické testy při zkoumání ohebnosti dílů)

1 Like

Tak ja myslim ze aj ostatne teamy mozu vramci testovania pre Pirelli robit to, co robi Ferrari, preco to nerobia?

Hogr ty si taký múdry, prečo teda ostatné tímy neprotestujú?

2 Likes

Jsem přesvědčený, že není ani jednoho týmu, který by jízdami navíc nic nevyzkoušel. A je jedno jestli jsou to testy Pirelli, nebo filmovací dny.

No neviem Ferdousi, tu je vzdycky u ferrari a testov tolko nareku jaki su podvodnici, pritom filmovacie dni mozu mat vsetci

1 Like

Já ale netvrdím, že to nedělají. Teď se tu odkazuju na článek i to, co tu postoval sám Norďák, proto jsem psal, že jestli tomu tak bylo, ne, že tvrdím, jak tomu určitě bylo

Bude to zřejmě tím, že ostatní týmy nemají možnost kontrolovat ostatní při Pirelli testech, takže se nemají na co odkázat.

Filmovací dny jsou něco jiného, tam nosej i nové věci. Ovšem testy Pirelli? :thinking:

1 Like

Testy Pirelli taky můžou jezdit všichni. Ale chudobnější týmy o tyhle jízdy moc nemívají zájem, protože se jim z ekonomického hlediska nevyplatí. A taky často nemají co otestovat, proto ten nezájem.

1 Like

Kazdy by to robil keby mal moznost

Nooo, to zní zajímavě! Už věřím že se ferrari bude dařit po zbytek sezony! … ale …
Ferrari zdá se sednul okruh a naopak McLarenu ne, nakonec prý ani nenasadili ugrady s tréninku, takže já stále očekávám že i po nasazení vylepšení a nakonec i nové podlahy by měl být McLaren na čele. :+1: :orange_heart: … no ještě by se měl Oscar taky dostat do formy, až moc zaostává za Landem.
Ale pokud budou Ferrari hned za McLarenem, tak to bude super v souboji o titul jak v konstruktérech, tak hlavně v jezdcích, protože by max dojížděl na 5. až 8. místě ještě podle proměnlivé formy mercedesu. No a snad už ten vzdálený boj o titul nebudou ovlivňovat komisaři s tím nadržováním Maxe - je to ostuda!

2 Likes

Najviac sa mi páči, že Fred ukazuje prstom na ostatných, že podvádzajú, a pritom sám prinesie na preteky flexi krídlo a ešte sa tým chváli :grimacing:

2 Likes

Teď se budou auta vystřihávat z kartónu na FP1, a poté se to bude hezky testovat na Pirelli testech.

2 Likes

Je to cesta, rovnou třeba před garáž hodit 10 kartonových verzí, pak v Mugellu vše prozkoušet, vyzkoušet, a jedem dál :smile:

2 Likes

O čom melieš, ved rb a ferrari sa pytali fia na flexibilne predne kridla, a odpoved bola ze ak prejdu statickymi testami tak su v poriadku, tak preco by to ferrari nemohlo pouzit? Ci to moze len mclaren a mercedes?

5 Likes