Stella: Výjazd safety caru bol nešťastný aj preto, že Norris bol taký rýchly | Magazín F1 - F1online.sk

McLaren na jednej strane nemal smolu s načasovaním výjazdu bezpečnostného vozidla, keďže v prípade rýchlych reakcií mohol stále stihnúť zastávku v boxoch, no na druhej strane tú smolu predsa len mal. Aj preto je Andrea Stella s výsledkom spokojný. Jeho stajňa vraj maximalizovala svoj bodový zápis.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/158453/stella-vyjazd-safety-caru-bol-nestastny-aj-preto-ze-norris-bol-taky-rychly

Naštěstí je FIA ještě zachránila.
Místo toho, aby s Landem čekal SC na SC čáře, tak rychle s Landem odjel kolo, aby si stihl vyměnit pneu. Jinak by byl mezi posledníma.
Byla to od FIA prasárna.

2 Likes

Jestli neporušil pravidla pro SC tak v tom nevidím problém, vždycky by měla být snaha ovlivnit závod co nejmíň. Nebo s teď bude vždycky sledovat, jestli SC jede pomaleji nebo rychleji než minule? Zase nehledejme všude spiknutí.

5 Likes

Na druhej strana sa ma McLaren aj Lando este co ucit aj po strategickej stranke. Bola blbost na to tak tlacit a ujst Maxovi o 9 sekund prave kvoli riziku SC.

RBR aj Mercedes to uz davno vedia, ze preteky sa nevyhravaju v prvom stinte, a preto svoj naskok do prvych zastavok casto vyrazne manazuju a drzia na urovni par sekund.

3 Likes

Úplný súhlas. Navyše ako už viackrát bolo spomínané, SC bol oznámený dostatočne skoro, bola to čisto chyba Landa a McLarenu, že nezastavili. SC sa mal chovať ako sa chová v každom závode, keď vyjde na trať. Inak hrozí precedens do budúcna…

1 Like

To je pravda, strategicky to moc nezvládli. Na druhou stranu vidíme a posloucháme při SC každou chvíli, že se snaží jet co nejrychleji, jezdci si stěžují na pomalou jízdu, ale on rychleji už nemůže atp. Teď jenom někdo potvrdil, že se opravdu snažil jet co nejrychleji, a už se z toho dělá další nesmyslná aféra.

2 Likes

Vy jste nemeli smulu, vy jste meli kliku. Malo casu jste meli? No tak to si nemyslim. Jak dlouho to trvalo od kolize? Tri minuty, nez se rozsvitil SC?

A o tom co predvedla FIA se bavit nebudeme. To jsem ani nevedel, ale i me bylo podezrele, ze se Lando vratil na treti pozici. Furt jsem si rikal, jak je to mozny.

Vyjezd SC nebyl nestastny, vy jste nestastny. Minimalne Lando z vas byl nestastny.

Preto by bolo dobre nastavit nejake pravidla aj pre SC. Napriklad kedy presne bude oznameny (napr. ak veduca skupinka az do vacsej casovej medzery prejde boxy) a ake min/max delty na kolo bude dodrziavat, aby sa nestalo to, co pise PUFF.

To by asi nefungovalo. SC je bezpečnostní prvek a má být oznámený ve chvíli, kdy nastaly podmínky pro jeho výjezd. Jak se začne přemýšlet, komu co prospěje, tak se dostáváme jinam. Pokud neporušil svoje vlastní podmínky tak se prostě nic nestalo.

2 Likes

Jde jen o to, ze FIA fakticky neustale rozhoduje podle momentalni situace. Sice muze jet SC asi jak chce rychle, ale kdyz uz daji flastr Perezovi za nebezpecnou jizdu a pak to Mylander napali tak to asi neni v poradku.

Nevim to jiste, ale mam pocit, ze kdyz vyjede SC, tak piloti nemaji deltu jako takovou, jen si musi po sjeti hlidat deltu za autem pred sebou ne? Takze Mylander mel co nejdrive nechat pole sjet.

Jde o to, co konkrétně Mylander porušil. Pokud nic, není co řešit. U Péreze je to to samé.

To neni podle me potreba. Tohle resi VSC. Je v poradku ze u SC si to resi FIA sama, ale je pravda, ze korekce rychlosti Mylandera by mela zohlednovat pouze bezpecnostni hledisko a ne zajmy teamu.

FIA se vubec strasne plete do politiky v F1. Furt jestli budou zavody super a jestli tam budes 10 nebo 11 teamu a mistri sveta se moc netrestaji a kdyz nekdo kveruluje, tak mu nalozime apod.

A pritom je tam od dodrzovani pravidel a hotovo. Je v tom binec.

At si tyhle veci resi Liberty a teamy. At reknou, chteli bychom at SC jede tak a tak, no a FIA by se mela, pokud to lze postarat. Ale melo by to byt konzistentni.

Myslim ze se to ani neresi. Alespon ja ne, ne ve smyslu, ze neco porusili. Jen reaguju na plac Stelli, kterej si stezuje na smulu, ale pritom ma nadavat na svuj mancaft. Pilot tam jede jak z partesu a kdyz se zepta inzenyra, tak ten snad hral pasians.

Se divim ze ho Lando neposlal nekam. Ale on je podle me krotkej od Sochi 2021. Bejt na jeho miste Max, asi by si GP neco vyslechl.

2 Likes

Jo, že to nezvládli je fakt. Jenom co píšeš k udílení trestů - je to ještě horší. Kdyby trochu šanovali mistry světa, tak se to dá svým způsobem pochopit, úplná objektivita neexistuje asi nikde a jméno by sice nemělo ovlivňovat rozhodování, ale může se stát. Oni se ale bojí uplatnit pravidla i na lidi jako Gasly nebo Magnussen, pokud by to vedlo k zákazu startu. To mi připadá už směšné. Dokud si tam neudělají pořádek, tak se můžeme jenom divit.

Tak SC by měl odchytit vedoucího závodníka a potom čekat na ostatní a zneutralizovat pole.
Vypadá to, že jel s Landem totální kudlu, aby měl nějaký repete.

A spiknutí nevím. Maylander je řidič SC 25 let, takže ví, co má dělat. Buďto si totálně ulítnul a bylo to z jeho hlavy nebo mu to někdo nařídil.

Naštěstí to je “jen” 9 závod, a ne poslední, takže to vypadá, že to ve finále nikomu nevadí.

1 Like

Tri minúty sa čakalo na ohlásenie SC. Inokedy to trvá desiatky sekúnd a zrazu tri minúty a ohlásia ho tesne pred Landom. Mercedes chcel strašne moc vyhrať

To je právě ten rozdíl mezi námi. Pro mě jel rychle, jak to šlo, mj. proto, že to je standardní požadavek, který na něho jezdci mají, takže není důvod to nedělat, standardně se o to snaží. Rychleji než může asi nejel, tak není co řešit. Nikdy se nezkoumá, jestli jel SC tuhle pomalu a támhle rychle. Pak je druhá možnost, hledat kdo mu nařídil, totálně ulítnul a podobně. Pořád nevím, co přesně porušil. Jestli něco takového existuje, ale bez “by měl”, tak ať to někdo konkrétně pojmenuje a ať ho FIA řeší.

2 Likes

Chce to přímý dotaz na ředitele závodu zda Mylander dostal pokyn ohledně jeho rychlosti v souvislosti toho že Lando nejel včas do boxů aby ho to ovlivnilo co nejméně. Pokud ano, otevře to diskuzi zda je to správně a pokud ne, tak ne nebo se na to příště už raději vyprdnou :smile: Ale transparentnost ohledně toho by byla fajn.

SC nikdy nečaká “na čáře” s formulami za zadkom. Vždy tam čaká kým nezachytí leadra a potom ide na maximum (okrem úseku, kde je nehoda / problém, samozrejme).

Zbytok poľa musí držať VSC deltu prvé kolá po ohlásení SC fázy, preto stratil Norris “len” 11 s za kolo.

Nemáš pravdu. SC jede vždy “totální kudlu”, ale aj tak je to neskutočne pomalé tempo na monoposty F1. Ak by to ešte Bernd Mayländer umelo spomalil, tak ohrozuje bezpečnosť jazdov - monoposty sú aj pri SC “kudle” na hrane s teplotami gúm, bŕzd, či naopak zníženého chladenia.