Stella s FIA prebral vyvesenie žltej vlajky: Takáto situácia nemala nastať | Magazín F1 - F1online.sk

Ak je jeden pilot po prvom pokusu suverenne v top3 a druhy mimo top15, tak to nemozes hadzat na tim, aj ked ho nestastne posle do premavky. A aj v premavke musi zajazdit s top autom kolo, ktore ho dostane do Q2. Z tohto nemozes vynit tim. Ak by ho vyradila takato zlta vlajka, tak ano, vtedy mozme vinit RB.

Tu ide o to, ze v pripade McLarenu je to vikend co vikend v poslednej dobe. Dnes Lando out v Q1, v Monze Lando sa necha predbehnut a potom aj kvoli timu im ujde vitazstvo, v Holandsku Lando start tragedia, Belgicko Lando az za Maxom, Madarsko bolo ok z hladiska timu, ale z hladiska Landa mizerny start, Silverstone opat utopili Piastriho strategiou a Lando sam seba (spolu s timom) volbou pneu. Toto nie je smola. Preto uz sa z kazdej chyby robia z nich klauni, lebo uz je toho moc. :slight_smile:

Ano, RB pokazil auto, ale co sa tyka pretekov, tak az na par pokazenych pitstopov (napadaju mi dva pri Maxovi), maju realizaciu pretekov dlhodobo najlepsiu v F1.

Nezhadzujem, kritizujem a nie som jediny. To, ci je alebo nie je niekto babrak, nie je o aute. A Max pojde tam, kde mu ponuknu najlepsie auto (alebo bude v nom vidiet najlepsi potencial).

No vidis, ze si nasiel aj v RB pripad babractva, mozes byt rad, tolko ti to trvalo, az si musel ist do roku 2018. Ale tam to ide skor na Maxove tricko ako na timove. :smiley:

Pereza uz nejdem komentovat.
Za to, v akom je stave moze aj RB, ako pomaha ci nepomaha aj jemu…

Prepac, toto je vyslovene smiesne. Uvadzas priklady babractva timu (a aj tych je na 16VC par) aki su klauni a pritom jasna vacsina su chyby jazdcov :smiley: Aplikuj rovnaku metodu na RB a na oboch jazdcov a diskusia skoncila…

Neviem preco mi to “tolko trvalo” kedze som tomu venoval doslova par sekund, nakolko som isiel “az” na tu istu VC ktoru mame teraz, Baku…
Myslim, ze je lahsie (nie lahke) manazovat nezrazenie sa svojich jazdcov, co je najvacsi mozny fail, ako predikovat a pokryvat vsetky moznosti zltych vlajok ci podobne…

Uz ma ta tema fakt nebavi, lebo od zaciatku pisem, ze ide o pripad robit z komara somara a prehananie a argumenty sa len opakuju.

Tak na zaver mam uz len jednu otazku/prosbu.
Kde sa pls na zaver Q1 vo vztahu k Landovi na trati nachadzali napriklad taky Hamilton a Sainz a ako v Q1 skoncili? Uved prosim aj kde sa pozicne nachadzali pred poslednym pokusom a po nom. A su klauni aj v Mercedese a Ferrari?

1 Like

Baku - chyba timu v Q
Monza - chyba timu v neaplikovani timovej rezie a chyba timu v strategii (mali ich rozdelit), a preto im usiel Leclerc a vyhral
Silverstone - totalna klauniada v podani timu pri strategii Piastriho, chyba pri volbe pneu pri Norrisovi

A to je len posledne obdobie. Keby toto robilo Ferrari, tak sa z nich smeje cely svet. :slight_smile:

Zopakujem sa - ked mas auto s potencialom na PP a tebe po prvych pokusoch v Q1 spadnu postupne obaja piloti do zony vypadnutia a nasledne ti jeden vypadne, pricom ten, ktory ide na titul, tak toto nie je robenie z komara somara, ale tragedia v podani timu.

Hamilton a Sainz boli maximalne v pohode. Pozri sa na obrazok vyssie. :slight_smile:

4 Likes


Sainz az v takej pohode nebol :smiley:

2 Likes

Tady mas jasme pravdu. Vubec nechapu proc to @Matti obhajuje.

V cem uplne nemas pravdu je bezchybnost, nebo spicovosr RBR. Letos spickove vykony nepredvadi. Rakousko, Spa a i jinak jsou jejich strategie vetsinou konzervativne impotentni.

Ale porad jsou druzi nejlepsi. Po Mercedesu. Ten predvadi vinikajici vykon. Jeho jezdci ne.

Co se tyce McLarenu, je to jasne chyba teamu. Neco tu svadet na FIA, kde vyvesi vlajku na skoro zastavujiciho Ocona, nelze. To je na uvazeni FIA a to se nam nemusi libit, ale je to jejich ukol a kompetence.

Argument @Matti je sice platnej, ale v pripade kdy by Landovi zruinovalo kolo neco podobneho minutu, nebo dve pred koncem, muzeme se bavit o smule, ale tohle byl hazard a to je hloupost. Oni ho poslali v naprosto sibenicnim case, jakoby slo o Q3. Chyba.

Lando je zlatej, ze se drzi. Me by z nich drblo. Takhle si nechalo Ferrari zkolabovat Charlese. A ten se z toho vyhrabaval skoro celej minulej rok.

At je to jak chce v tomhle je RBR a Mercedes uplne jinde.

4 Likes

Super, cize 3VC (z toho 2 kde o Landov titul) zo 17VC = kazdy jeden vikend, problem vyrieseny…

Zopakujem naposledy tieto otazky a poprosim na ne konkretne a fakticke odpovede, nie demagogiu fotkou, ktora sa ti hodi, ale bez odpovedi na to co som sa pytal,
Ak budes pokracovat v demagogii, zacnem ta brat inak…

1 Like

Vies co Jos, ani vlastne neodpovedaj, doslo mi normalne zle z demagogie, ze Sainz, ktory bol v case zaveru svojho posledneho pokusu 15sty, bol maximalne v pohode, doslova neuveritelne, skoncil som…

1 Like

Jestli byl Sainz v pohodě, tak to nevím, kde měl byt, aby nebyl v pohodě? 20?

Správná poznámka s Charlesem, a to měl mocné ochránce jak v Nicolasi Todtovi, tak v samotném Elkannovi. Připadá mi, že Landa teď vůbec nikdo nechrání, a to je hodně špatné. Nevím, kdo je jeho manažer, ale moc dobrou práci zjevně neodvádí.

3 Likes

A uplna ironia je, ze Max, ktory mal byt tak ukazkovo vypusteny, mal vo svojom poslednom kole tiez zlte vlajky, no pre jeho stastie bol v prvom sektore a zlte boli kratko v druhom, stacilo malo a smolu mohol mat on a to by sa pisali uplne ine argumenty…

Kazdopadne nic nezmeni fakt, ze Hamilton a Sainz boli za Landom o cca 15s a tych uz Landove zlte vlajky nepoznacili a on jediny na ne doplatil, aj ked nesiel ako posledny, mal proste velku smolu…

2 Likes


Já nevím, ale bavit se o tom, jak RBR je geniální a McL riskoval a nezvadl je zvláštní, když Max byl za obouma McL v době, kdy vypršel limit Q1

Za nima? Určitě nebyl náhodou před nima? Nebo asi myslíš, že byl původně v horší pozici. To jo, ale vyjel dřív než oni, to je snad jasné.

2 Likes

@Matti @Neutron mate pravdu so Sainzom, bol P15 chvilu, to som si nevsimol, sorry, takze Sainz v pohode nebol. Ak by vypadol, tak je Ferrari za babrakov rovnako ako McLaren pri Norrisovi. Zvysok toho, co som pisal plati, a teda >>> McLaren su babraci za Q1 dnes. :slight_smile:

Neprekrucaj moje slova. Kazdy jeden vikend za poslednu dobu a je to myslene celkovo, ze raz spravi chybu Norris, inokedy McLaren, ale furt daco. A hlavne ked uz pride chyba timu, tak su to len vyhovorky, rovnako ako dnes. Cista klauniada. Rovnako ako predvadzalo Ferrari za Binotta velmi casto. Neobhajitelne kixy robia. :slight_smile:

1 Like

Vidíš. Leclerc v boxech, Russell, Péro…
Odjeli maximum, nic nešpekulovali… v suchým.

Myslím v pozici s časem, ne na trati. I Max jel v době, kdy byl limit času pryč a žlutá nebo červená byla pro něj risk, tohle k Baku patří

Max celou kvalifikaci tápal a opravdu jezdil na svoje poměry špatně, to se potom do mezní pozice dostává snadno. Pro McLaren vzhledem k současné formě byla povinnost postoupit s oběma auty v pohodě, ne je tam nejdřív poslat na starých gumách a dopustit tenhle stres.

Tak zrovna v Baku McL celkem tápal, rozhodně neměli výhodu nad ostatními, každopádně to byla rozhazená kvalifikace, McL bych nevyčítal to, že to jezdci neposklásali dřív

1 Like

Takže podle Tebe McLaren neměl výhodu nad ostatními, ale přesto bys jim nevyčítal, že tam nejdřív poslali oba na starých gumách a potom na poslední chvíli? Buď to nemyslíš vážně, nebo jim snad tu strategii děláš osobně.

4 Likes

Kdybych jim dělal strategii, tak nenechám Piastriho kroužit na mokru se suchyma pneu, nepovolovám Landa do boxu v Maďarsku dřív, než Piastriho, který vedl. Ale k Baku - vzhledem k tomi, jak trať neustále zrychlovala, tak vyjet daleko dřív i na nových pneu by znamenalo, že ti za nima by se znovu výrazně zlepšili, v tomhle ohledu ten timing u McL se dá pochopit a ne jen u nich, Max i Sainz to stejný. Problém vidím v tom, že oba piloti McL, Max, Sainz nebo i Alo to neposkladali, jak měli. Budou top týmy měnit přístup k Q: vyjet po chvíli na začátku Q frekvence a potom čekat ke konci? Pochybuju, i když se to vymstilo x pilotům za posledních 14 let.

1 Like

To jsou výmluvy, při Q1 nebyl naprosto důvod vyjíždět takhle úplně na konci. Kromě toho, oni to oba “poskládali”, byli na tom zhruba stejně (Lando trochu líp), chtělo to lepší pneu a vyjet na jistotu. Ale nechme si každý svůj názor.

1 Like