Smernica o jazdeckých štandardoch 2024 | Magazín F1 - F1online.sk

Komisári majú pri rozhodovaní o rôznych sporných situáciách postupovať podľa Smernice o jazdeckých štandardoch. Ide o akúsi príručku či návod, ktorý rozoberá rôzne súboje na trati a určuje, kto má na čo právo a za akých podmienok. A pretože si Formula 1 zakladá na transparentnosti, verejnosti ju nesprístupnila. Prácu komisárov však napokon predsa len budeme môcť kontrolovať; obsah smernice sa objavil na zahraničných motoršportových portáloch.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/175957/smernica-o-jazdeckych-standardoch-2024

Kazdopadne od Maxa jasná prasačina.
Poslal to zamerne na hulvata, nevpratal sa do trate, vytlacil Landa prec a je to.

3 Likes

uz za uvodne kolo mal dostat trest kedze predbehol norrisa mimo trate a este ho aj poslal mimo trat

3 Likes

Názorná ukázka jak se ohýbají pravidla ve prospěch úplatných komisařů.

3 Likes

Co se týče předjíždění po vnějšku, řídit se jen apexem nepovažuji za dobrou metodu určení kdy se musí a nemusí nechat prostor. Myslím si že pokud už při nájezdu do zatáčky je přejíždějící vpředu, měl by mít nárok též na zatáčku.

Limity tratě jsou při souboji platné vždy, to se nemusíme bavit.

3 Likes

Limity tratě se nemění, je jedno, jestli je to po startu nebo poslední kolo, platí to furt. Proto nerozumím tomu, že když se vytlačí soupeř po startu, tak se to neřeší (nebo v některých případech), prostě je to vytlačení, tak hotovo 5s, není co dál řešit.
Co se týče předjíždění mimo trať, tak by se měla vracet pozice, pokud to bylo tak, že jezdec byl vytlačen a předjel ve chvíli, kdy jsou oba off, tak bych udělal proces (i když zbytečně dlouhý), že jezdec co předjel, tak vrátí pozici, ale na to musí ten, co vytlačil, tak darovat tu pozici zpátky (jednoduše proto, aby se nekalkulovalo s tím, kdo má kdy dostat pencli).

1 Like

Jinak si říkám, co přesně za vinu při předjíždění vnitřkem bylo dle těchto jezdeckých standardů u Silverstone 21? Jako po tom incidentu kde dostal Ham pentli jsem svou kebuli nastavil tak že při předjíždění vnitřkem máte “povinnost” držet se plně na vnitřku směrem k apexu. Jestli taková povinnost není, co je teda problém u toho případu?

Tam se trestal výsledek, nikoliv samotný incident.

Určitá benevolence v prvním kole je asi ok, ale vytlačení včetně opuštění trati za mě už určitě ne, to jsou porušený hned 2 nařízení, a ještě můpžeš připočíst získání pozice nad Landem, takže když mu za to všecko dáš 5s, neměl by říci ani popel.

No a to předjíždění mimo trať, vidím taky snahu toho zneužívat a rovnou to tam prát okolo, takže vracet pozice vždy (nebo trest), nakonec nemám problém, ale ten co vytlačil či se sám dokonce nevešel, tak to samé.

Ok to určitě není

Ano, proto píšu o vrácení pozice, ale ten co vytlačil, tak tu pozici musí dat tomu, kdo mu ji vrátil v takovém případě

1 Like

Tady souhlas, talhle získat pozici není fér ani v prvním kole.

1 Like

Presne tak, urobil to dvakrat.
Lando pri druhom raze sa mal dostat na vnutro zakruty, neviem preco naivne ostal na vonkajsku.
Prial by som mu titul ale chlapec akoby ho nechcel …

1 Like

Az na jednu malickost, apex nie je nikde v pravidlach zadefinovany. Takze si ho mozu komisari dat kam chcu

Ani jezdecký štandardy :thinking:

1 Like

Krasna ukazka toho, ze Max a RB maju asi tieto smernice nastudovane do detailov, a preto Max vedel, ze to tam moze poslat a bude sa to brat z jeho pohladu len ako opustenie trate (za co mu este penalizacia nehrozila, kedze nemal 3) a nie ako vytlacanie. Naposledy bol takyto majster pravidiel Vettel, ktory tiez presne vedel do detailu co kedy a ako moze.

Velmi pekne to popisal Pepa Kral v EisKingu. :+1:

1 Like

Nemohl se dost na vnitřek - zkoušel to ale max mu to zavíral tak využil vnějšek. Max by ho tam stejně nepustil i kdyby se tam víc tlačil …

1 Like

Martin Brundle mal celom zaujímavé vyjadrenie - kto bol ten, kto pri nájazde do zákruty predbiehal a kto sa bránil? Totiž, keď sa blížili k zákrute, Lando bol pred Maxom, a teda sa dá na celú vec pozrieť tak, že v momente incidentu bol Max ten, kto sa snažil toho druhého predstihnúť a do zákruty to hodil aby sa dostal na Landovu úroveň, čo ale nedokázal to ubrzdiť a Landa vytlačil z trate - teda rovnaký incident, ako keď Russel predbiehal a vytlačil Bottasa.

2 Likes

Už druhý článok, ktorý vlastne potvrdzuje, že komisári rozhodli podľa pravidiel. A mohli by sme túto tému už uzavrieť, aj keď niektorí jedinci tu obviňuju od nedele komisárov z nadržiavania, z korupcie a kadečoho… aspoň teraz by tu mohol zavládnuť v diskusii kľud… ak sa chceme na niečo sťažovať, tak na pravidlá, ktoré by sa mohli upraviť(aj keď je to veľmi ťažké)… každopádne, ak komisári rozhodujú podľa pravidiel, tak to musíme rešpektovať… snáď to niektorí tu zvládnete…

4 Likes

Na planetF1 tohle taky rozebírali v článku - tam to označili právě jako šedou zonu, neúplně vyřešenou věc, kdo je kdy jak vnímám - bránící vs útočící.

1 Like

OK z toto vyplyva jedno.

  1. Ides na vnutro, Maxo ta zavrie, nepredbehnes ho + mozna kolizia
  2. Ides na vonkajsok, Maxo ta na prasáka vytlaci z trate + legalne ho nepredbehnes
    Co z toho vyplyva ?
1 Like