Simulácie áut pre rok 2026: Jazdci sa točili na rovinkách. Inak by boli pomalší ako F2 | Magazín F1 - F1online.sk

Tvorcovia pravidiel na rok 2026 narazili na vážnu prekážku. Simulácie monopostov s aktívnou aerodynamikou ukázali, že ich ešte bude nutné prerobiť. V opačnom prípade hrozia nebezpečné situácie a piloti sa budú roztáčať dokonca aj na rovinkách.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/149900/simulacie-aut-pre-rok-2026-jazdci-sa-tocili-na-rovinkach-inak-by-boli-pomalsi-ako-f2

To je cílem ne? Dělat z toho Mario Kart místo technologického sportu

genialny nadpis clanku teda

1 Like

Ja som myslel, že to bol len hnusný lobing Redbullu.

Ahh

6 Likes

Však byl, se nepíše, kdo ty sinulace dělal :grinning:

O tom sa nemusi hovorit, staci jednoducha matematika.

Ani aktivne aero nepomoze. spalovak budu moct vypojit iba pocas niektych faz brzdenia kedy dosiahnu maximalny mozny energecky prijem cez kers. Inak to pojde stale. Zo zadnej napravy pri brzdeni budu vediet zrekuperovat iba zlomok kinetickej energie.

Hlavne, ze si vsetci utahovali z Hornera a Redbullu ked toto verejne povedali ako prvi. Evidentne vtedy este ostatni nemali urobene v podstate nic. Teraz to uz budu tvrdit vsetci.

Moj tip je, ze sa motorove pravidla este zmenia. Toto co navrhli je neudrzatelne. z 1000 koni 50% EV nie je fyzikalne mozne, jedine pocas urcitej fazy kvalifikacneho kola. pocas pretekov budu vediet vyuzit tak maximalne do 750 ako nie menej.

2 Likes

ako ked sa na to pozerame ako dalsi level v nejakej hre tak OK, niekomu dojde stava, niekto sa roztoci pretoze nebude mat ziadny pritlak. Moze to byt celkom zaujimava show, ale asi nie kazdemu po chuti. V kazdom pripade to bude uplne ine ako to bolo doteraz.

Hele za mne je tohle špatně. Od začátku do konce. F1 je královna motorsportu, technologický sport a oni z toho dělají směšnou frašku. A co víc, tak tymy můžou vyvíjet šasi s aero až od příštího roku, co se teda stane? Budeme mít monoposty F1, co se neudrží na trati, motory nebudou stíhat a my tomu máme tleskat nebo co?

3 Likes

Toto vsak uz nie je motorsport, ale arkadova hra, ktoru chces hrat zo zabavy.

4 Likes

Bude vtipne sledovat auta ktorym sa po mierno tukanci poskodi predne kridlo.

Honziku, v clanku sa pise, ze FIA navstivila tovarne timov v mnoznom cisle a zaver je, ze to treba prerobit. Ale o tom chybajucom chromozome uz vieme, tak to ber len ako kamaratske vyvedenie z omylu, ked citanie s porozumenim ti samotnemu nejde. :slight_smile:

rHapo píše o motorové části, ne šasi a aero ty chromozome :grinning:

A nesuvisi to nahodou spolu? Ze vsetko sa to odvija od toho, ze chcu mat 50% EV, tak potrebuju aktivne aero a su z toho problemy?

Co vím, tak aktivní aero zvažovali bez ohledu na motorovou část. Klidně to může souviset, to nevyvracím, ale zastupci FIA tvrdili, že o aktivni aero se zajimali už dřív a teď to chtějí implementovat, když bude velká změna pravidel.

Až řeknou v Brixworthu, že to je špatný, tak to bude opravdu špatný. Ostatní nemají žádnou relevanci.

Vychadzam z tohto:

V Brixworthe uz hovoria treti rok, ze je to spatny, ale v skutocnosti to spatny nie je, spatny to je len v Brixworthe. Takze aka relevancia? :smiley:

Nielen pohyblive, ale odprucam tie velke radlice ktore zaviedli v roku 2009 este zvacsit. V pripade snehovej pokryvky krasne vycistia trat. Co na tom, ze auto sucasne je totalne aerodynamicky citlive … ze zminimalizovanie predneho kridla pômôže jazdit v zavese, koho to zaujima …

na simulatore je zle vyvazenie a hned aka histeria. ved riesenie spominaju hned v clanku, aktivne predne spoilery a hned auto prestane byt pretacave. ak by to stale nestacilo, tak nastavia zadne kridlo, aby sa nezaklapalo uplne, ale nechalo si nejaky pritlak. pripadne je tam tisic deflektorov, ktore to za dva roky vedia vyrovnat.

takze nie, nemyslim si ze formule budu teraz vypadavat na rovinkach po desiatkach kusov kazdy zavod.

a co sa tyka slabej elektrickej casti motora, tipujem ze to bude chvilu tema, ako porpoising, ale o stvrt roka ziskaju tolko vykonu, ze sa to bude dat zvladnut.

No pokial tam bude aktivna aerodynamika,tak Newey je bezkonkurencny v tomto a ak zostane v Red Bulle,tak nebude mat Red Bull stale konkurenciu…cudujem sa,ze Ferrari,Mercedes a dalsie timy toto podporia,sami seba odpisu.