Šialený nápad Komisie F1: Uvoľní každý z jazdcov aspoň raz miesto nováčikovi? | Magazín F1 - F1online.sk

Ako dať viac priestoru mladým pilotom? Formula 1 prichádza s rôznymi nápadmi, ako vydláždiť cestu mladíkom. Preniknúť do najvyššej motoristickej triedy je nesmierne náročné a častokrát potrebuje mladík šťastie alebo ideálne načasovanie. Čo sa s tým teda dá robiť? Podľa portálu Motorsport.com sa na poslednom zasadnutí Komisie F1 objavil šialený nápad inšpirovaný MotoGP.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/165202/sialeny-napad-komisie-f1-uvolni-kazdy-z-jazdcov-aspon-raz-miesto-novacikovi

Mam napad…

Co tak povolit vstup 2 novym timom? 4 volne miesta volaju :slight_smile:

7 Likes

ja nechcem v F1 mladikov nasilu, naco? Naopak isiel by som cestou spravit silnejsiu F2. Ak ma pilot F1 priemernu karieru 10 rokov tak sa v priemere uvolnia 2 sedacky za rok. Ak je to 15 rokov tak to su 3 sedacky za 2 roky. Sikovny 20 rocny mladik tu karieru bude mat 15 rokov, aj viac. Naco tam pchat viac mladikov? Aby sa povozili jeden vikend isli do prdele?

Proč jen jednou v sezoně? :smile:

1 Like

Tiez si myslim. Ak je niekto dobry, ako napr. Piastri tak si ho teamy zoberu aj same, nie nasilu. Dokonca ho chceli hned 2 teamy, on (s pomocou Webbera) dal Renaultu kosom. A tiez 1-2 novacikovia za sezonu stacia.

1 Like

Je dobře, že si vůbec komise všimla, že máme problém. Neustále zdokonalovaný systém omezení vygeneroval situaci, že týmy radši recyklují odložené jezdce, než by vzali mladíky. K tomu se přidávají čistí platiči, týmové strategie a výsledek je ten, že pokud někdo po polovině sezóny opravdu soutěží o titul, tak maximálně dva jezdci. Mladí jezdci se nemají kde vyjezdit a získat zkušenosti, pokud se nejedná o opravdu velký talent. Co s tím? Míst na roštu je málo a rozšíření týmy blokují, aby se nemusely dělit. Ostré testování je zakázané, výjimkou je řekněme tréning se staršími vozy, a ten se zase dostane jen výjimkám jako je teď Antonelli a dřív Piastri. Teď se dočkáme Ollieho a možná Kimiho, sláva! Jak to řešit těžko říct, je to systémový problém.

1 Like

Mám jednoduché riešenie: jeden univerzálny monopost dodaný niektorým z tímov, ktorý by zaplatila FIA a tímy rovným dielom, s vlastnou garážou a mladých tam striedať na každej GP, alebo dajme tomu na 20 vybraných GP sezóny, bol by to win -win pre všetkých…

Navrhujem zaviest 11. tim vo vlastnictve fia alebo vsetkych ostatnych timov f1. Jazdcami by boli majster a vicemajster f2 z predchadzajucej sezony (ak by prejavili zaujem). Umluva by bola na jeden rok, takze by mali celu jednu sezonu na oslovenie sefov inych timov. Ak by po toku nedostali zmluvu inde, museli by odist a prisli by majster a vicemajster z prave skoncenej sezony f2.

A aby sa nebodaj ine timy nebali o svoju poziciu, tak by sa vysledky tohto timu nezapocitavali do sampionatu ani jazdcov ani konstrukterov. Proste by s nimi superili, ale body by neziskavali.

Není snad na týmech koho si vezmou?

Buď na to máš nebo na to nemáš.

kombinacia oboch by bola perfektna. kazdy tim da dva sprinty (a dve sprintove kvaldy) rocne svojim juniorom. sprintov je 6, tak sa to tam pekne prestrieda s mladymi, priemerne traja novacci na sprint zaruci aj dostatok hviezd.

V ramci diskutovanej temy je to vyborny napad. :+1:

Sprintov ako takych sa asi nezbavime, pre divaka na okruhu maju fakt zmysel a ten program je vyborny, kedze treningy na okruhu su pomerne nudne (pre pravidelnych navstevnikov, ktori monoposty F1 nevidia prvykrat v zivote).

Zaroven vsak pre mna ako divaka by bolo zaujimavejsie vidiet v tych monopostoch juniorskych jazdcov a je uplne jedno, ci som na okurhu alebo pred telkou. Navyse by som vsak do sprintu pridal povinny pitstop. Bolo by to viac nevyspytatelne a zaroven dravejsie, kedze tych sprintov je par a pre juniora je to jedinecna moznost ako si vybojovat miesto v hlavnom time.

Takyto format sprintov by bol uzitocny aj pre timy, ktore by si vedeli porovnat rychlost juniorov so svojimi jazdcami. A pri takomto formate by mozno v F1 davno (nikdy) nebol taky Sargeant, Zhou a podobni platici platiaci svojou narodnostou.

Mi se tenhle nápad hodně líbí. Než jsem dočetl celý článek, tak se mi v hlavě vyrojilo tolik různých možností jak mladým jezdcům poskytnout šanci se svézt v ostrém závodě F1.
Třeba Liberty si přeje více závodů, ale týmy se brání argumentem, že by museli najmout více mechaniků.
Tihle mladíci by byli ideálním argumentem pro občasné třetí vozy a zároveň by se našel argument proč pár zaměstnanců na protáčení přijmout. Jelikož by týmy samozřejmě remcali, tak bych se dohodl s FIA, že kola může měnit pouze jeden mechanik a týmy a hned by bylo ix volných mechošů navíc.
Taky by se týmům mohla nabídnout úleva, že by mlaďoši jezdili s rok starými vozy i kdyby už nesplňovali současné pravidla. Ideální možnost jak se zbavit přebytečných skladových zásob bez hrozby FIA, že porušují rozpočtové stropy. Vlastně i rozpočtové stropy by se se k nátlaku na týmy použít daly.

Kde je vůle, tam je cesta. Stačí jen chtít.

Nvm… predstav si situaciu ze napr Mick pocas ,juniorskeho, sprintu spravi Totovi radost Bottasovkou = vyradi nejaky Red Bull a poskodi ho napr do tej miery ze jeden oficialny pilot by potom nemal auto…?

Ci tam je Perez alebo nie je, to je poslwsnu dobu jedno - ale spravit toto Verstappenovi, nvm si predstavit co by sa dialo. Netreba to silit asi.

1 Like

Tvůj nápad má jeden zásadní problém. Piloti z F2 jsou dávno smluvně vázáni s nějakým týmem nebo automobilkou. Tak třeba by tam příští rok jezdil Antonelli a Bearman. Jeden patří Mercedesu, druhý Ferrari. Takže všichni by sponzorovali těmto dvěma týmům, aby si jejich nováček rok zajezdil a ziskal zkušenosti. Ale nic by z toho sami neměli, právě naopak.

Nie, vrátiť na nejaké okruhy čo budú v rotácii non championship závody. Povedzme dáme 5 závodov ročne, ktoré budú non championship a bude tam povinnosť nasadiť aspoň jedno auto max dve a z toho jeden musí byť nováčik.

A kdo to bude platit? Fia?
Bude o to zájem? O přáteláky v jakémkoli sportu je zájem téměř 0.

1 Like

Moc otázek, tím se tam nemaj čas zaobírat :smile:

Na také nablblé experimenty ma moc neužije. Už vidím takých, ako je Verstappen alebo Hamilton, ako prenechávajú svoje miesto v kokpite na preteky dákému nováčikovi. Lepším nápadom by bolo rozšíriť štartové pole o ďalšie dva teamy. Ak FIA tvrdí, že to nejde, tak je to blbosť. Donedávna bolo v F1 12 tímov a 24 jazdcov. To by boli ďalšie 4 miesta pre nováčikov

Rozumiem a dobry point, preto som pisal, ze v ramci diskutovanej temy je to dobry napad, ked uz chceme nasilu davat miesta novacikom. Ako z divackeho hladiska by som prijal vidiet novacikov / rezervnych pilotov / juniorov (alebo ako ich nazvat) v F1 autach. Ale asi by tam bolo potrebne mat nejaky treti “spare” monopost pre pripad, ktory spominas ty. :slight_smile: