Sainz o Leclercovi: Stále sa na niečo sťažuje | Magazín F1 - F1online.sk

Charles Leclerc a Carlos Sainz boli očividne na inom predpretekovom brífingu. Zatiaľ čo podľa Monačana sa mali obaja snažiť šetriť pneumatiky, Sainz zamýšľal útočiť. Z toho vznikol aj vzájomný súboj a neskôr sťažnosti na adresu rodáka z Madridu. Nad nimi však len mávol rukou s dôvetkom, že Leclerc sa neustále sťažuje.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/159611/sainz-o-leclercovi-stale-sa-na-nieco-stazuje

Prepáč, ale niekedy mi tá tvoja obrana Leclerca pripomína ako keď miestna trojica obhajuje Alonsa - keď nemá čo, tak odveci vytiahne nejakú random štatistiku čo nikoho nezaujíma.

Štatistika je to síce pekná, Leclerc je vo všeobecnosti lepší pilot ako Sainz, to nikto nerozporuje, ale tu má Sainz pravdu, po štarte mali útočiť na Mercedes. Strata Leclerca 1.6s na Hamiltona v treťom kole bol nezmysel a Sainz správne na neho zaútočil a išiel útočiť na Mercedes. Jediné čo spravil zlé je to zavretie Leclerca. :slight_smile

3 Likes

Už dlouho mám pocit, že Leclerc je rychlý jezdec, ale sám se moc pevně v kramflecích necítí.

2 Likes

Však nič iné neurobil zle ja nepopieram, ale keď sa raz dohodneš po lap 1 držíme pozície a šetríme a zrazu zaútočiš, tak je to trochu meh ne?

1 Like

Lenže nikde som nečítal, že by sa dohodli, že po prvom kole držia pozície. Ty si to niekde čítal alebo je to len tvoja dedukcia?

Jediné, čo sa píše, že sa dohodli je, že budú šetriť pneu (čo je aj tak nezmysel) a tvrdí to len Leclerc, Sainz tvrdí opak (neviem komu veriť).

Ale aj tak sa pneu nešetrí tak, že už v treťom kole máš stratu 1.6s na monopost pred sebou (ktorý má tuším staršie pneu (Mercedes tuším nemal nové softy)), pričom všetci ostatní sa po štarte snažia vždy držať čo najdlhšie v DRS. Toto Leclercovi nežeriem, buď tam spravil chybu alebo v úvode nemal tempo.

Nie je nezmysel zo zaciatku setrit MAKKE gumy na PLNE natankovanom aute s mnozstvom UPGRADEov, hlavne ked to bola taktika timu,ktoru vypracovali na preteky. Jeden z dvojice pilotov to vsak po 2.kole vyhodi do kosa a rozhodne sa hrat na vlastne tricko. Toto nie je normalny a seriozny pristup k pretekom. Nikto pricetny by toto neschvaloval v ziadnom time, staci si spomenut na Monako a pilotov Alpine.

Nie je to nezmysel? Veď na štarte mali najlepšiu možnosť zdolať Mercedes. Keby Max šetrí pneu a nepredbehne Landa a potom hneď Russella, tak tie preteky v živote nevyhrá. To asi stačí ako dôkaz toho čo bolo správne. :slight_smile:

Navyše ako som popísal vyššie, pneu sa nešetria tak, že už po druhom kole si mimo DRS a buduješ si stratu na skupinu pred tebou. To je skrátka absencia tempa.

Start sa predsa vyvinul tak, ze Charles sa v1. zakrute zasekol za Norisom a v 2. zakrute ho predbehol Sir. O com tocis? Na starte sa nedostal dopredu a potom sa snazil dodrzat pretekovu taktiku. Ale ty ako najsamlepsi odbornik na taktiky iste vsetko lepsie vies ako inzinieri v time FER. Bez znalosti konkretnych dat a ich analyz, je tvoja taktika zostat v dosahu 1s a nicit si gumy, na beton vitazna, pricom analyza kvalifikacnych kol ukazala slabinu FER, co bol vyjazd zo 14.zakruty. Tam stracali 5-8 km/h, teda mali aj slabsie maximalky. Medveda by nedokazal predbehnut. Terazsi v suvislosti s nazormi na FER dost mimo.

Myslel som to tak, ze v uvodnych kolach, nie do prvej zakruty. Teda tak ako to spravil Max, ked mu v druhom kole povedali, nech ide po Russellovi, ze teraz ma najlepsiu sancu. Rovnaky pristup malo zvolit Ferrari. :slight_smile:

Podla Sainzovho vyjadrenia tuto taktiku Ferrari aj zvolilo, ale Leclerc tvrdi opak, bohvie kde je pravda.

Ferrari mělo nějaký menší zadní křídlo. Ve 14 zatáčce ztráceli proto, protože měli míň přítlaku a jezdci měli strach, takže tam dávali nohu z plynu víc než ostatní, třeba Ver tam je plný plyn…
Naopak top speedy měli díky křídlu nejvyšší.

Všetci piloti sa na niečo sťažujú.

Presne, lezú mi tým na nervy už niekedy. Fňuk vytlačil ma, mamíí.

1 Like

Ved to,ze oni tam nesli na plny plyn a nedokazali by sa dostatocne blizko udrzat za Medvedmi. S plnou nadrzou na zaciatku pretekov by ani predbiehat nevedeli. Taktika setrenia pneu bola dobra, len by ju Chilli nemal do_ebat zbytocnym agresivnym predbiehanim timoveho kolegu.

Sainzovi dam za pravdu v tom, že Charles sa poslednú dobu sťažuje na všetko. Pritom by mal zaťať zuby a plne sa sústrediť na svoj výkon. Je vidno, že začína byť dosť frustrovaný. Mercedes donesie posrane krídlo a zrazu sú v podstate pred nimi, McLaren ich vývojom doslova zadupal, nedivím sa jeho frustrácii. Ta mu ovšem v ničom nepomôže. Je potreba makať a prispieť tak k tomu aby sa posunuli ďalej.

Na druhú stranu Sainz opäť ukázal aký je to mimoň. Leclerc pracuje ďaleko lepšie s pneu a ak by sa potom nemusel 20 kôl voziť za tým hňupom, mohlo to dopadnúť inak. Sainz pravidelne prepali začiatok a tým aj pneu. Takže dnes klasika od Sainza.

1 Like

Rovnaky pristup FER nemohlo zvolit, lebo jednoducho na to nemali auto.
Co sa taktiky tyka, tak je tento rok zvykom,ze Chilli si na zaciatku odpali gumy a na konci uz nedokaze utocit. Teraz to znova dokazal a neposetril si gumy, aby v poslednom stinte mohol utocit s makkymi. Je mozne,ze on si vybral taku taktiku, ale nikam sa s nou nedopracoval.
Ja som bol rad, ked sa dostal do FER, ale tento rok dokazuje,ze nie je majstrovsky material a nie nahodou ho nechce ziaden top tim. A to mal sancu sa niekam dopracovat uz od zaciatku sezony.

Presne, stále len vyplakávajú a žiadajú tresty miesto tohi aby na to dupli a vybojovali si miesto na trati. Táto generácia jazdcov je strašne zhýčkaná

1 Like

Akože nemali? V prvom kole už vedeli, že budú horší ako Mercedes?

Keby nevedeli,tak si nevypracuju taktiku posetrenia gum,co jasne potvrdil Charles.

  1. Až tak zle na tom neboli v porovnaní s Mercedesmi. Keby nešetrili v prvom stinte, mohli zabojovať.

  2. Sainz tú dohodu o taktike práveže vyvrátil. Fred sa tiež Leclerca nezastal, že by to tam prehral. Takže kto vie kde je pravda.

  3. Aj keď šetríš gumy, tak úmyselne strácať v treťom kole 1.6s na auto pred tebou je hlúposť a nie taktika. Sainz už viackrát ukázal, že číta preteky lepšie ako Leclerc a aj ako tím.

  1. Chilli v 1.stinte bojoval az tak,ze sa dostal do DRS Sira a bolo mu to prd platne. Nakoniec musel ist do boxov ked G-boy a Charles az o 9 kol neskor.
  2. Charles sa v pretekoch po 1.stinte pytal, ci je plan A dobry a ci to netreba zmenit. Odooved bola jasna, ze ma pokracovat. Teda je jasne, ze ked ho zavolali o 9 kol neskor, tak plan bol setrit v 1.stinte, ktory mal natiahnut. Ten isty plan mal aj Lando, kedy tiez neutocil na G-boya a setril gumy.
  3. Vdaka postupnemu zatazovaniu pneu Charles dokazal pneu dlhsie udrzat gumy a posunut svoje pitstopy,cim sa na konci dokazal dostat na uroven G-boya.
    Tu prave Sainz ukazal nedostatocnu vyzretost. Mozno parkrat dokazal lepsie precitat oreteky, ale vacsinou je dost mimo a vcera bol tiez.
    +Charles v poslednom stinte stiahol na G-boya vyse 10s. Taktika fungovala.