Rwanda sa usiluje o usporiadanie pretekov F1, potvrdil prezident krajiny | Magazín F1 - F1online.sk

Formula 1 sa už dlho pokúša o návrat do Afriky. Rokovania s juhoafrickým Kyalami prebiehajú už niekoľko rokov a podujatie na tomto klasickom okruhu chvíľu vyzeralo veľmi nádejne. Aj keď rozhovory pokračujú, v tejto chvíli sa zdá, že uviazli na mŕtvom bode. Afrika však medzitým našla iného veľkého záujemcu o miesto v kalendári F1.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/183987/rwanda-sa-usiluje-o-usporiadanie-pretekov-f1-potvrdil-prezident-krajiny

Vobec netusim o co vsetkym zucastnenym stranam ide. Usporiadat f1 v tak chudobnej krajine. Mam pocit ze niekto potrebuje legalizovat velke mnozstvo krvavych penazi.

3 Likes

Ve Rwandě taky mimo jiné byla představena pravidla pro WRC od 2027.
Jestli jsem to správně pochopil, tak to zní zajímavě.

  • spalovací motor bude vycházet z dnešních wrc 2
  • základ auta bude pro každého stejný
    homologovaný rám
  • karoserii bude možno dát jakoukoliv (upravenou
    nějakého sériového auta jako to je dnes, nebo i
    jakýkoliv nevyráběný koncept)
  • cenový limit kolem 350.000€

Ale co mě ale zaujalo nejvíce, snad jsem to dobře pochopil:

  • můžou být použity libovolně spalovací motory,
    nebo hybridy, nebo čistě elektrika. Jen zatím
    není jasné, jaká technická omezení tam budou.

To by byla konstruktérská fantazie, navíc pravidla mají platit 10 let…

5 Likes

Ten posledný odsek ohľadne motorov vyzerá zaujímavo. Som zvedavý či to bude naozaj tak.

2 Likes

Mě nejvíce překvapil ten rám, který bude pro všechny stejný. To vypadá na KITovou sérii. Už žádný Stratos proti R5 Turbo, nebo Porsche Carrera.

Rám sa myslí proste survival cell okolo jazdca a navigátora. Plechy a zbytok auta môže byť hocičo.

Je napsáno, že rám je pro vše stejný a karoserii si může dát každý jakou chce, tak si myslím, že se nejedná pouze o ochranný rám.

Super napad. Chceme omezit uhlikovou stopu a tak pojdme litat jeste vice. Ja bych dal rocne 51 velkych cen a pravidlo jeden vikend jeden kontinent at to ma grady.

1 Like

@Ferda
Myslím, že to bude jednotný ochranný rám s podvozkovou částí, na který si každý dodá svoji pohyblivou mechaniku a imitaci karoserie nějakého sériového auta, nebo třeba nějaký abstraktní paskvil hipsterského designera :slightly_smiling_face:.
Ale to je můj výklad…

1 Like

Představuji si to úplně stejně, proto jsem napsal, že se jedná o KITovou sérii. Odhaduji, že kvůli kyselinám to budou velké monstra, takže ta nádhera svobodného rozhodování zas tak moc růžová být nemusí.

No oni chcú vytvoriť ďalšiu Group B, ale musia zakomponovať bezpečnosť preto ten rám

1 Like

Právě že by ta svoboda v rozhodování strategie, jestli spalovák, hybrid, nebo elektriku mohla být zajímavá a pokud budou nastavena pravidla smysluplně, tak by nám mohla dát odpověď na to, co je nejefektivnější.

Snad tam nebudou přílišné mocenské a ekologické loby :grinning:.

Musím sem chodit méně, páč to co jsem právě napsal je důkazem, že mi to tady silně pokřivuje zdravý úsudek a začínám psát hrozný naivity :roll_eyes:.

4 Likes

Za mnňa je malý zázrak už len to že sa udržia spalováky. Pánboh zaplať :grinning:. Aj keď niečo také ako bola Group B už nikdy neuvidíme. To bolo šialené a zároveň krásne. I keď jazda na tých delových guliach si vyžiadala svoju daň. Bohužiaľ :smirk:

1 Like

Rámy do závodních vozů dělají už přes půl století a nevidím žádný důvod proč by musel být rám unifikovaný.

Bez různých omezení to nepůjde. Mě by zajímalo jak chtějí doplňovat palivo-energie. Každou RZ sólo, nebo jedno tankování na celý den?
Pokud by si mohli dobíjet baterie po každé RZ, tak by nemohli nařizovat velikost restriktorů atd.
Nechtěl bych být zodpovědný za rozumné nastavení pravidel.

2 Likes

Par slov k

Rwanda je progresivne sa rozvijajuca africka krajina. Napriklad kym od roku 2020 slovenske GDP per capita stuplo o 9.17%, Rwanda narastla o 21.2%. Takyto rychlo rastuci trend mozno pozorovat uz poslednych 20 rokov, a momentalne ma vyborne nastartovnu ekonomiku pricom v tomto roku by mala patrit medzi top 10 najrychlejsie rastucich ekonomik sveta s rastom 7.0% (Slovensko 2.24% na 160 mieste). Takze kym my ideme bojovat o to, aby sme Cechom “vyfukli” MotoGP pri krachujucej ekonomike, Rwanda sa tiez snazi svoju krajinu posuvat vpred… :slight_smile:

3 Likes

Páč se to tím zásadně výrobně zlevní a administrativně zjednoduší.
Odpadne vývoj a hlavně homologační martyrium s crashtesty a pod.
To jsou věci nejen ukrutně drahé, ale taky pro soukromé týmy prakticky nemožné.

2 Likes

Už jsem to tu psal jednou, tak kopíruji níže, abych zmírnil tu romantiku dřívějších dob :grinning:

Triper

nov 10
Nechci vám brát iluze kluci a holky, skupina B byla asi krásná, ale co se týká rychlosti, tak by byla ve srovnání s dnešními rallye vozy k smíchu.

Ta nejrychlejší auta sk.B, byla přibližně na úrovni dnešních 1,6l dvoukolek.
Fábia R5 by jim dávala minimálně 2s/km a dnešní WRC další 2s/km…

Ale ano, asi to byly nebezpečné bestie.

1 Like

Samozrejme je to tak. To ma len prepadla nejaka nostalgia :smiley:

Taky to tak mám často.
Když si třeba vzpomenu na moji první pořádnou motorku ve 13 letech, tak jsem měl pocit že vzlétnu :slightly_smiling_face:.
Dneska takové mají kluci do 10 let.

1 Like