v prvej casti mas pravdu, objednavka bola na 2-3 zastavkove gumy, ale mylis sa s tym prepadom, to ma byt uplne naopak, staci sa pozriet do minulosti (nielen F1) ako to vie fungovat
pretoze ak mas gumu ktora drzi, drzi stale “konstantne” a potom zrazu pride brutalny prepad, je to pre teamy totalny vabank ze kedy, ci a aky ten prepad bude, navyse Pirelli dlhodobo malo problem aj s tym, ze tam prepad nebol, len tie gumy bez varovania vybuchovali… to nie je nieco, co vies strategicky uchopit
spravne by to malo byt tak, ze ta guma straca vykonnost postupne a teda team laboruje s tym, ze kedy je teda ten spravny moment uz prezut, pretoze inac casova strata bude vacsia a toto cele malo byt navrhnute tak (s ohladom na rozne zmesy), aby stale boli tie 2-3 zastavky; lenze to sa doteraz nepodarilo, pretoze tie gumy bud nevydrzia absolutne nic (hlavne maksie zmesy), alebo vydrzia pridlho a prilis rovnomerne, co jednoducho nenuti teamy uvazovat o boxe navyse, obzvlast, ak povaha tychto aut je taka, ze sa tazko predbieha a teda pozicia na trati je casto dolezitejsia
inymi slovami, idealny scenar by bol, ak by tvrda sada dala casovo vyhodne maximalne tak 1/3 pretekov, samozrejme takticky mozne aj predlzit napr. na 1/2, ale uz s potencialne velmi velkou casovou stratou a ked toto je najtvrdsia, tak jednoduchou matematikou ti vyjdu povacsine 2 pitstopy ako (caosvo) vyrazne idealnejsia strategia, 1 velmi malokdy na par malo tratiach a obcas dokonca aj 3; to vsetko bez vonkajsich vplyvov ako SC a pod.; stale vsak plati, ze guma by mala degradovat postupne a nesmu nastat pripady ze to z nicoho nic buchne