Russell už stráca trpezlivosť s Pirelli: Musíme sa s nimi vážne porozprávať | Magazín F1 - F1online.sk

George Russell by mohol preteky v Baku rozdeliť na dve časti, ktoré sa od seba diametrálne líšili. V Mercedese si nevedia vysvetliť, ako je niečo také možné, ale vinníka už našli. Russell ukazuje prstom na dodávateľa pneumatík Pirelli, ktorý vraj ani netuší, čo vo svojich továrňach vyrába.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/171769/russell-uz-straca-trpezlivost-s-pirelli-musime-sa-s-nimi-vazne-porozpravat

@PUFF si bude stěžovat na random 3 místo?

Pirelli odvádí dlouhodobě naprosto tragickou práci.
Pravidelně na to upozorňuji. Geroge má pravdu. :slight_smile:

Minule přišel k výhře, dnes k 3. místu. Je to dítě štěstiny. :slight_smile:

1 Like

Tragickou práci odvádí někdo jinej, než Pirelli

1 Like

FIA? Nebo Aston?

Odpověď znáš, zbytečný otázky :grinning:

ojojoj zmena zmesí pneumatík uprostred sezóny v prospech Mercedesu, to sme tu už dlho nemali :thinking:

3 Likes

Chcelo by to nejake tajne testy.

4 Likes

Posledne ked Mercedes vyplakal zmenu v priebehu sezony, tak to pomohlo Redbullu, tak ja by som bol opatrny… :smiley:

1 Like

Kdy Mercedes vyplakval změnu pravidel? Myslíš to od RBR na Mercedes 2021?

Dnes to byl výživný a intenzivní den.
Závody dopadly víceméně výborně. Lépe než jsem čekal.

Jdu odpočívat a koukat na nějaký seriál.

Jo, jinak to je na Disney+, a teď mají akci, že je na 3 měsíce za 69kč. (3x69kč)
Perfektní cena…

Pirelli vyvinie take pneu, na ake dostane zadanie…nech gyorgi nekonspiruje ze ani nevedia co vyvinu

2 Likes

nie az tak uplne lebo ked robili gumy presne take ake od nich fia ziadala(na ziadost timov aby bola vacsia zabava) tak sa nasledne timy stazovali a bol proti pirelli neskutocny hejt a pritom robili len to co od nich f1 chcela, gumy aby boli nutne 2-3 zastavky a aby tie gumy ku koncu zivotnosti mali extra rychly prepad vykonu
no lenze timy sa s tymi gumami snazili dostat najlepsie na 1 zastavku a samozrejme bud museli jazdit potom velmi pomale tempo, alebo ked zatlacili tak isli za hranicu zivotnosti na aku boli gumy stavane

pirelli to vydrzalo ale dost dlho aj ked ten hejt bol zo strany timov a neinformovanych fanusikov obrovsky az si raz povedali, ze stacilo a zrazu bol pocet pitstopov vacsinou 1 za pretek aj to niekedy len preto, ze bol povinny

a to, ze na zltej moze byt auto pomale a na bielej rychle to nieje len gumami, to je aj autom tak ako dnesne gumy maju uzke pracovne okno tak ho rovnako maju aj dnesne auta

1 Like

Sranda že to povieš práve ty po dnešku keď Aston bojoval s Williamsom o pár bodov :grinning:

A nemohlo k tomu, že Džordžo bol zrazu o sekundu rýchlejší od Oscara, Charlesa, Checa aj to, že oni medzi sebou bojovali, zatiaľ čo Džordžo sa “len” vozil?
Podľa mňa by veľmi pomohlo keby okrem pirelli dodavl pneu ešte niekto iný, nech je konkurencia a súboj, takto keď má pirelli monopol tak si môžu robiť čo chcú

Ked mas monopol, co Pirelli ma, tak si mozes robit co chces. Tak si nedavajme ruzove okuliare, ze sa snazia. Kazdy minimalizuje naklady a dodava, “co musi”.

1 Like

To bojoval i Ham, tak co

Všetci majú zase plné ústa reči o tom, ako Russell k tomu prišiel ako slepé kura neviem čo.

Ok veď mal šťastie a určite dosť veľa…ak by sa nezrazili, jasné že tam nie je.

Ale na druhej strane, predbehol Maxa, dostal sa na to miesto kde bol.

V rámci možností urobil maximum, čo sa dalo. No a bol tam, aby tie chyby využil.

Čo sa týka kritiky Pirreli, ak by to povedalo pár iných, tak sa tu vytešujete ako nie sú roboti a majú gule to povedať.

Keď Russell tak keci …pritom z pozície šéfa GDPA, kto iný by to mal adresovať.

A faktom je, že Pirelli je beznádejne

2 Likes

v prvej casti mas pravdu, objednavka bola na 2-3 zastavkove gumy, ale mylis sa s tym prepadom, to ma byt uplne naopak, staci sa pozriet do minulosti (nielen F1) ako to vie fungovat

pretoze ak mas gumu ktora drzi, drzi stale “konstantne” a potom zrazu pride brutalny prepad, je to pre teamy totalny vabank ze kedy, ci a aky ten prepad bude, navyse Pirelli dlhodobo malo problem aj s tym, ze tam prepad nebol, len tie gumy bez varovania vybuchovali… to nie je nieco, co vies strategicky uchopit

spravne by to malo byt tak, ze ta guma straca vykonnost postupne a teda team laboruje s tym, ze kedy je teda ten spravny moment uz prezut, pretoze inac casova strata bude vacsia a toto cele malo byt navrhnute tak (s ohladom na rozne zmesy), aby stale boli tie 2-3 zastavky; lenze to sa doteraz nepodarilo, pretoze tie gumy bud nevydrzia absolutne nic (hlavne maksie zmesy), alebo vydrzia pridlho a prilis rovnomerne, co jednoducho nenuti teamy uvazovat o boxe navyse, obzvlast, ak povaha tychto aut je taka, ze sa tazko predbieha a teda pozicia na trati je casto dolezitejsia

inymi slovami, idealny scenar by bol, ak by tvrda sada dala casovo vyhodne maximalne tak 1/3 pretekov, samozrejme takticky mozne aj predlzit napr. na 1/2, ale uz s potencialne velmi velkou casovou stratou a ked toto je najtvrdsia, tak jednoduchou matematikou ti vyjdu povacsine 2 pitstopy ako (caosvo) vyrazne idealnejsia strategia, 1 velmi malokdy na par malo tratiach a obcas dokonca aj 3; to vsetko bez vonkajsich vplyvov ako SC a pod.; stale vsak plati, ze guma by mala degradovat postupne a nesmu nastat pripady ze to z nicoho nic buchne

ano lebo timy ich zatazovali nad ramec toho na co boli stavane
ono nieje vobec jednoduche vyrobit take gumy ake si fia ziadala
proste ta poziadavka fia bola nieco co tak trochu odporovalo tomu ako sa dovtedy pretekarske gumy vyrabali a kym timy naozaj isli s tym, ze sa pojdu preteky na 2-3 zastavky tak velky problem nebol, lenze oni zacali spekulovat, ze ci nebude lepsie ist na 1-2 zastavky a ono to bolo rychlejsie, lenze z casu na cas presvihli limit tych gum

kym pirelli robilo gumy ake chcela fia tak boli tie problemy s vybuchovanim a pod. lebo timy to hnali do extremov a skusali ist o 1 zastavku menej ako bolo idealne s tym, ze ak gumy vydrzia tak je to rychlejsie, ale nie vzdy sa to podarilo urcit tu hranicu

potom pirelli uz malo tej negativnej publicity dost a zacali vyrabat take gumy ktore su presne ako pises, ze odchadzaju postupne lenze to znamenalo, ze na vacsine trati sa ide na 1 pitstop a aj to niekedy len preto, ze je to povinne

fia proste dala pirelli protichodne poziadavky

pre zaujimave preteky nieje velmi idealne ak gumy degraduju postupne lebo vtedy spravnym manazovanim vytvoris velmi nudne preteky, lebo ked sa ten vpredu rozhodne, ze ide na 1 zastavku no tak bude manazovat tempo a ono to na tu 1 zastavku vacsinou vyjde, lebo presne budu vediet ake tempo nasadit aby tie gumy dali potrebny pocet kol