Rok 2023 sa opakuje: Tímy a Pirelli sa dohodli na maximálnej dĺžke stintu v Katare | Magazín F1 - F1online.sk

Veľkú cenu Kataru opäť sprevádzajú obavy o bezpečnosť a riziko zlyhania konštrukcií pneumatík Pirelli. Rýchla trať a náročné podmienky opäť vyvolali obavy tímov, ktoré sa tak spolu s Pirelli dohodli, že podobne ako v roku 2023 stanovia maximálnu dĺžku stintu na jednej sade pneumatík.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/220181/rok-2023-sa-opakuje-timy-a-pirelli-sa-dohodli-na-maximalnej-dlzke-stintu-v-katare

Nechce se na to Pirelli už vykašlat?

2 Likes

Akoze smutne ze sa musi prustupit k obmedzovaniu, kvoli obavam. Ale moze (ale nemusi) to sposobit zaujimavu zapletku, tento externy faktor, este vzhladom na to ze je to sprint vikend, karty su rozdane o titul sa este zatial bojuje a teda bude nutne taktizovat aj s pneu do sprintu aj pretekov

To víš, údajná “královna motorsportu”. :joy:

Nechápu, proč to nenechají. Tak někomu bouchne pneu no. To je problém týmů.

2 Likes

15 roků monopolního postavení se projevuje dokonalou neschopností cokoliv vylepšovat.

Protože po událostech 2013 se ukázalo, že je snazší všechno hodit na Pirelli, než aby týmy nesly zodpovědnost.

1 Like

A co tímhle vlastně Pirelli říká? Vlastně tímhle o sobě pochybuje.
Měli vydat doporučení, že jsou obrubníky ostré, a že doporučují 2 pitstopy, že hrozí proříznutí pneumatiky, blablabla. Takže by to vlastně hodili na trať a bylo by.

2 Likes

A to ak bude pitlane zatvorená pre nehodu pri nájazde, tak všetci budú diskvalifikovaný? :eyes::thinking:

Jenže zase, doporučení byly už 2012, nevedlo to k ničemu a kritika byla stejně u Pirelli. Stěžuj si, že se týmy schovávají za Pirelli a neberou odpovědnost za riskovaní s pneu

Zavisi ako sa vyspia komisari a kto sa previni.

1 Like

Uvědomuješ si, že se dnes píše už rok léta páně 2025 a Pirelli je stále šrot?

Uvědomuješ si, že ti tam vysvětluji, jak to týmy hodily na Pirelli? Nikdo tě nenutí kupovat si Pirellky na auto.

Já pouze ukazuji prstem, že Pirelli má se svými gumami problémy už 15 roků.
Přitom F1 udělala ve prospěch Hadráků tak velký ústupek, že místo balónových třináctek přešla na nízkoprofilové pneumatiky, které jsou x násobně odolnější než původní třináctky.
Ani tak velká pomoc Hadrákům nestačila a stále vyrábí šmejdy.

Mimochodem proč připomínáš roky …

když tehdy se ještě v Kataru nejezdilo.

Kedy analyzovali tie pneumatiky z minuleho roka? Minuly tyzden? To nikto nehladal za rok riesenie? Ze dezen gum nic nevydrzi, to bola v podstate poziadavka, ale to ze zlyhava konstrukcia gumy je skor na vyrobcovi. Alebo je v tom politika, FIA nedovolila priviezt ine gumy co to znesu alebo tavoje*ci odmietli upravit okruh? Ci je to nenapadny test nutenych dvoch pitstopov hodeny na Pirelli?

Je trochu zarazajuce, ze Pirelli aj napriek vsetkemu zostava jediny dodavatel. Co tak skusit dotiahnut niekoho druheho?

1 Like

Hosi pravdu mate, zbytocne sa to reguluje. Pirelli by mali vydat odporucanie, ze pneu, ktore donesie su v Katare vhodne na max XY kol a malo by to byt vybavene.

Však to je zmatek a chaos. Proč dali 25 kol na sadu?
Proč teda nerozlišují barevnost?
Červená 25 kol, bílá 25 kol… Kocourkov.

Pirelli nemusí mít problém s dezénem, ale s bočnicemi, které můžou být pro všechny sady stejné.
Teoreticky by to mohlo znamenat, že problém nejsou obrubníky, ale gumy nezvládají boční odstředivé síly.

Myslím, že jim jde hlavně o ostré obrubníky.

Obrubníky schvaluje FIA. Může je je nechat zrušit, nebo zaměnit za vyhovující.