Riaditeľ pretekov Niels Wittich s okamžitou platnosťou odchádza | Magazín F1 - F1online.sk

Podle toho tempa by to ale skoro vypadalo, že by musel poslat fotku samotnému Sulayemovi :smile: .

1 Like

Tak to jsme za jedno. :+1::laughing::laughing::laughing: A Sulayem zjistil kdo je tady vetsi. :grin:

1 Like

Načasování skutečně ukazuje na nějaký velký třesk. Během pár dní se možná dozvíme více. Média si téhle situace určitě všimly a nepřestanou se v tom vrtat dokud pravda nevyjde najevo.
Myslím, že do závodu ve Vegas budeme mít o zábavu postaráno.

O podvodech se ale přece mluvilo především v technice a to zas tak moc za ředitelem závodu nejde. Techničtí komisaři jedou víceméně samostatně a dost pochybuji, že by měl ředitel ze své pozice možnost něco systematicky zametat.
A nemá zas tak extrémní pravomoci ani kolem penalizací při závodě atd., časy, kdy byl Whiting absolutní autoritou jsou pryč, Massi už byl trochu limitovaný a po AD21 se to dále rozvolnilo.
V podstatě dnes ředitel řeší hlavně safety car, redflag atd. a popravdě mne nenapadá kolem těchto věcí nějaký velký skandál, který by byl na okamžitý vyhazov. Jasně, v Brazílii dost zpackali to VSC na konci sprintu a sporná byla doba reakce do RF v Q2, ale zas to nebyl nějaký extrém, navíc to mediálně naprosto překryl extrémně dramatický závod.
Je to fakt nějak divné, tady musel někdo lobovat opravdu extrémně, ale vlastně mi vůbec není jasné, kdo by to měl být, nemám pocit, že by šli někomu na ruku nějak do extrému.

FIA není spokojená, jak vedl závod v Brazílii, kde čekal se SC a pak RF. Prý ignoroval zbytek vedení závodu, takže se rozhodoval podle sebe, protože ředitel závodů je ten, co má poslední slovo.

o RBR

To mi teda odlahlo ze to budes ty puff :joy::joy:

5 Likes

Puff je férovej, nepřipískaval by nikomu, ale přece jen, já bych byl lepší ředitel závodů :slight_smile:

Teraz mi uz naozaj spadol kamen zo srdca :joy:

3 Likes

Whiting byl jiný kalibr. Jeho pracovní doba byla nonstop a na ten zápřeh doplatil.
Týmy za ním chodily převážně za technickými radami a ptali se. Je tenhle postup legální? Můžeme nasadit takové křídlo? Můžeme použít takové vzpěry na zpětné zrcátka?
Na takové dotazy odpovídal neustále.

Co se mu dost vyčítalo, bylo že byl hodně opatrný. Třeba moc nepoužíval restarty z pevného místa, nebo na vodě se dlouho kroužilo a přitom už byla trať dostatečně suchá.
Ale vše co dělal mělo svůj řád i rytmus.
Dnes se ale rozhoduje každý závod úplně jinak. Jednou komisaři trestají traťové limity jako smyslu zbavení a hned další závod si jich nevšímají. Jednou vytlačování tolerují a hned další z něj dělají zločin. Třeba tohle byl velký problém minulých závodů. Nebo Magnum, toho vyloučili za totální blbost, které by si FIA vůbec nevšímala, kdyby ji spáchal jiný jezdec.

A tak by jsme mohli vzpomínat hodiny.

1 Like

Není důležité koho neposlouchal, ale jestli se rozhodl správně.

Po Suzuce 2014 jsou stanovený postupy, kdy zaszavit závod v dešti, nebo vyslat SC. Ne, že si vymyslí svoje rozhodnutí, když v monopostu neseděl.

Správné postupy jsme viděli jak FIA opentlila Gaslyho, že jel kolem bagru moc rychle.

To byl správný postup, když Gasly nedokázal držet ani limit rychlosti v dané situaci. Za to měl reálně dostat race ban

Zase špatně.
Při práci těžké techniky na trati měl být závod zastavený.

Však tam taky Gasly neměl co dělat :stuck_out_tongue:

Ano neměl, ale byla to chyba FIA, že vůbec nevěděla kde Gasly je.

Snad se to tam nebue stridat jak ponozky.

Ked sa sekne tento novy, tak bude cas zavolat naspat Masiho. Predsalen nikoho skusenejsieho nenajdu.

Já to klidně vezmu