Red Bullu sa nezdajú flexibilné krídla súperov, FIA si vraj pred tým zakrýva oči | Magazín F1 - F1online.sk

Red Bull bol kedysi v padoku preslávený svojimi flexibilnými komponentmi, no časy sa menia. V zákulisí sa pomaly otvára nová kauza s flexibilnými krídlami, no tentoraz na ňu upozorňuje práve Red Bull, tvrdí reportér nemeckého AMuSu Michael Schmidt.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/158541/red-bullu-sa-nezdaju-flexibilne-kridla-superov-fia-si-vraj-pred-tym-zakryva-oci

Opat sa potvrdzuje,co pisem uz 2 roky,ze Red Bull ma aktivny monopost,minuly rok ho prvy odkopiroval Mclaren a teraz prakticky vsetci.Ked som minuly rok po GP Australie pisal,ze sa mi zda,ako RedBull niekedy meni vysku(hlavne ,ked som sa detailne pozrel na predne kridlo),tak tu sa mnohi tomu smiali…opat som mal pravdu.kedze F1 sledujem desiatky rokov.

1 Like

Jen smutně koukám jak Aston před rokem taky procházel statickými testy předních křídel, no tam to FIA nezastavilo a dokonce během sezony kvůli tomu měnili pravidla :confused:

1 Like

mozes napisat nejaky hlbsi rozbor teda?

Neboj Zorko nejsi sám.
Hodně lidí ví, že RB má aktivní prvky, které mění světlou výšku počas jízdy.

Ale je to zakázané slovo jako Voldemort.

Preco potom maju problem s obrubnikmi ked staci auto aktivne zdvihnut ci znizit? To ma aj ferrari potom aktivne zavesenie?

To nevím, proč se jim to letos nedaří.
Možná to bude změnou konceptu, ale najednou jsou týmy hned za nimi a je to fajn.
Ale časem to vyřeší a nůžky se zase roztáhnou.

Jasne, FIA zatvara oci ked treba :slight_smile: hlavne ze ked sa kridla ohybali Red Bullu tusim v 2021,tak sa po stvrtke sezony sprisnovali testy aby to nemohli nasadzovat :slight_smile:

Tomu sa povie ferovy pristup

5 Likes

Tak pises “hodne lidi vi” tak ma len zaujimalo nejake rozvinutie myslienky

2 Likes

Mozes nam prosim popisat funkciu a principy fungovania toho aktivneho monopostu Red Bullu? Rad by som podrobnejsie info.

Inak vies, ze svetla vyska na monopostoch nie je nikdy konstantna? Dosledkom zmien vo vyske monopostov bol par rokov porpoising, kedze auto menilo vysku od par centimetrov nad zemou az po nulu a teda narazalo do zeme? Mam to chapat tak, ze vsetci tie dva roky maju aktivne auto? :smiley:

6 Likes

Myslím, že se to tady dost řešilo.
Určitě si to pamatuješ.

V zaplave tych neustalych hadok sa to tazko hlada haha :smile:

Z tohto fora sa inak stava solidny Zem&Vek posledne tyzdne

Jezek asi zvoli hiatus zas na chvilku

3 Likes

Trosku tuto tezu zrealnim miernou upravou: “Hodne lidi si mysli, ze vi”.

A dost vypukle sa to prejavuje aj na tomto fore, hlavne u tych, ktori sami seba definuju ako clenovia skupiny, ktora “vi”. :wink:

6 Likes

Jedno s druhym… Newey delal celej podvozek po vzoru motokary. Jestli je pravdou, ze na tomhle konceptu nedelal. Tak se nikdo nemuze divit, ze to poradne nefunguje. Wacheho team stavi na zakladu, kterej vymyslel nekdo jinej, co uz s nima nic nedela a je odstrihnutej. Prirovnal bych to jako k remeslnikovi, co jde neco delat po jinym remeslnikovi. Slysis jenom nadavky :smiley: :smiley:

1 Like

To je tak vždycky, chrání se jen top týmy zřejmě

1 Like

dunning-kruger v priamom prenose

8 Likes

Ale to je v prdeli! :face_with_raised_eyebrow:

Nevím, jestli ve FIA tahají slámky, podle kterých budou vybírat, kdo z top týmů bude chráněnej, ale je tohle cyklus, kterej se nemění. Pak se diví, že se nikdo na top tymy nedotáhne

Touche! A rovno 15 x :wink:

1 Like

To tu předvádíš dlouhodobě, to víme moc dobře.
@PUFF se odvolává na to, co se tu několikrát řešilo a dávali se odkazy. Několikrát bylo vysvětleny, že pomocí aero prvků si pomůže tým s úpravy během jízdy, který jsou podle pravidel zakázány. Jenže problém vůbec tohle téma tady otevřít, protože F11 a ty tu předvádíte to co je tu vždycky: dehonestace uživatele, který s tím přijde. Ta snaha o zesměšnění je naprosto tragická, takhle v životě fungujete pokaždé, když nechápete nějaké téma nebo se vám nelíbí? Se pak nedivím, že vidíte jen v online prostředí.