Red Bull so sťažnosťami nepochodil, podľa FIA sú predné krídla súperov v poriadku | Magazín F1 - F1online.sk

Momentálne najdynamickejšie zákulisné bojisko nám po skončení letnej prestávky opäť vyplnilo časť mediálneho priestoru. Vo Formule 1 sa znovu hovorí o flexibilných krídlach ako o oblasti, v ktorej zvlášť dva tímy odskočili konkurentom. McLaren a Mercedes získali pozornosť súperov a hlavne Red Bullu.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/170551/red-bull-so-staznostami-nepochodil-podla-fia-su-predne-kridla-superov-v-poriadku

No jo, RBR musí začít závodit bez podpory FIA a už je to špatně…

1 Like

ale budme korektny, ak McLaren/Mercedes maju teraz kridla ktore len prechadzaju testami a inac sa prehybaju viac nez by mali, mali by byt zakazane, proste porusuju pravidla

a to im fandim a ako fanusik McLarenu a LH mi to vlastne vyhovuje… ale sutazik/vyhrat treba v prvom rade fer, bez vynimky, bodka.

1 Like

To měl i RBR 2010 a nikdo to neřešil

Akonahle mal RB nieco nelegalne, tak Wolff napisal mail a od dalsieho preteku to bolo zakazane :smiley: Alebo ked potreboval chudakovi Lewisovi vyriesit bolave krize. Ale ked nieco riesia ostatne teamy proti Mercedesu, tak su zmeny az od dalsej sezony. Vid teraz, alebo DAS, a pod.

2 Likes

Aj krídla RB v 2021 boli v poriadku, a predsa upravili pravidlá takmer z týždňa na týždeň podľa Wolffových prianí.

Tak isto aj Aston prechádzal testami minulý rok, a predsa mu nejaké flexi prvky zakázali uprostred sezóny.

Prečo vždy FIA upraví pravidlá sezóny uprostred sezóny, len keď z toho profituje Mercedes?

A keď je to naopak, tak sa pravidlá upravia až od ďalšej sezóny. Prečo, keď sú tie krídla podľa FIA v poriadku? Na čo teda upravovať pravidlá po sezóne?

1 Like

Psal jsem o RBR 2010, kde FIA pak v Belgii zavedla měření další k tomu, nic se nezakazalo. S Tim Wolffem máš asi problém, ale byl to RBR co si 21 stěžoval na zadní křídla Mercedesu, že se prohýbají, proto se to upravovalo v sezóně, to už se asi do krámu nehodí.
Jinak DAS byl konzultovaný s FIA před začátkem roku, zakázal se až po breku RBR a Ferrari

2 Likes

Klamstvo, klamstvo a zas dalsie klamstvo od teba hejterko.

Tu su opisane oba pripady:

Na tlačovej konferencii šéfov tímov sa podarilo dať dokopy veľmi zaujímavú dvojicu: Christiana Hornera a Tota Wolffa. A z tejto tlačovky budeme čerpať zaujímavé vyjadrenia ešte niekoľko dní. S výhľadom na aktuálny súťažný víkend v Katare si však najviac pozornosti vypýtala slovná výmena o zadnom krídle strieborných šípov.
Toto zadné krídlo má mať šikovnú vychytávku. V minulosti bolo bežné, že sa vďaka flexibilite zadného krídla dokázala prehnúť smerom dozadu vrchná klapka zadného krídla a tým znížiť odpor monopostu. To sa do veľkej miery podarilo odstrániť cez leto, keď FIA klepla po prstoch Red Bullu, čo bola reakcia na Mercedes, ktorý začal v tomto smere čeriť hladinu.
Teraz má pravidlá ohýbať sám Mercedes, no spôsobom, ktorý momentálne nikto nevie presne odhaliť, všetko je totižto pomerne dobre ukryté. Podľa špekulácii v padoku sa Red Bull od bývalého zamestnanca Mercedesu, ktorého vzal na palubu, dozvedel, že sa má prehýbať smerom dozadu a nadol nie vrchná, ale spodná klapka zadného krídla.

  1. Pravidla sa v 2021 upravovali na ziadost Wolffa proti legalnym kridlam RB.
  2. Neskor Mercedes pouzival nelegalne zadne kridla, ktore nasledne zacala FIA cez zltocierne staticke znacky monitorovat pocas jazd a Mercedes ich prestal pouzivat (je to take verejne tajomstvo, ze ich pouzivali, rovnako ako je verejne tajomstvo tajna dohoda Ferrari z 2019, kedy je kazdemu jasne, ze Ferrari motory boli v rozpore s pravidlami, len to FIA verejne nedokazala).

Nelegalne boli pre toto (presahovali maximalnu povolenu velkost):

Ak sa však spodná klapka zadného krídla dokáže prehýbať smerom nadol, štrbina sa prirodzene zväčší. Otázka je, či sa zväčší až natoľko, že presiahne povolených 15, resp. 85 milimetrov. Ak áno, auto Mercedesu by malo menší odpor, a tým pádom aj vyššiu maximálku.

1 Like

Je nějaké video, kde by ta flexibilita byla vidět?

Nemyslím tím vrchní element, který se prohýbá všem týmům.

Není, ale můžeš tu dostat vysvětlení, že flexi u RBR bylo legální, ale u konkurence je nelegální :grinning:

1 Like

Ale ja to myslím vážně.
Pořád někdo říká, ale video jsem fakt neviděl. Ani nevím, jak by měla vypadat a v čem je ten údajný trik. Je to něco jak Paní Colombová.

Viděl jsem onboard na tom křídle u McL v Monze, vrchní klapka ma pevnou část u nosu a pak “ohybnou” ke konci křídla, je rozdělena. Jenže já v tom nevidím problém, protože se ohyba u všech, jen McL si ten top element rozdělil na pevnou a flexi část

Komediant. Aj keď RB krídla boli považované za flexi, tak sa ohýbali všetkým, akurát niektorým viac a niektorým menej (tak ako aj teraz).

Keď sa máš baviť o F1, tak si ticho ty p0tkan zubatý, ako si ostal ticho aj vyššie, kde som ti presne z článku doložil, že klameš. Ale keď máš riešiť sra.čky, tak ideš stovky komentárov ako najatý.

3 Likes

Tak to má dělaný každý tým. Mají tam takový předěl destičkou, a tam se to prohýbá. Ale to je normální u všech od začátku.

Spíš si myslím, že to bude něco s nosem. Nějaká překroucená vlákna, která se při určitých rychlostech dokážou prohnout, a pak se při zpomalení zase vrátit.

Na F1 com počas tréningov bolo pár záberov s tých kamier, krídla sú v pohode u všetkých a u tých dvoch Mc a Mer. sa mne osobne zdá že majú skôr flexibilný koniec nosa ktorý sa ohýba smerom dole pri vyššej rýchlosti. Je to len môj postreh ale môže to byť skreslené v Telke ale fakt mi to prišlo že oni to majú vyriešené na tento spôsob, lenže tam nie su kamery aby som to videl ja alebo ostatný a možno je to len môj subjektívny pohľad ale pri tom sledovaní by som povedal že to majú tak vykúmane na 100%. Ak prešli nárazovým testom a vie sa ohýbať nos tak RB môže aj s FIA hladať kamerami na krídelkách aj dve sezóny a nezistia nič. Tak možno sa aj mýlim ale mne to tak prišlo že tam je pes zakopaný.

Mercedes vtedy hlásil veľkú nespokojnosť a FIA zmenila parametre testov uprostred sezóny. V tomto roku však k ničomu takému nedôjde.

Toto hovorí za všetko. K tomu môžeme len za posledné obdobie dopočítať ako sa musela prispôsobiť Mercedesu minimálna svetlosť ( kvôli bezpečnosti cha cha ) alebo ako bol len Mercedes informovaný a stabilizačných lankách podlahy. V živej pamäti máme zmenu zmesí pneu uprostred sezóny. Karta sa obrátila a čuduj sa svetu pravidlá sa uprostred sezóny meniť nedajú. A potom sem nabehne ret*rdovaná úderka s Fiarri a Fiabullom

4 Likes

já vím, že jsi hloupej a analytika jsi v životě nedělal, ale ty tvoje agrese na úrovni vypatlanců tě posouvají ještě níž. Bež brčet jinam

Nemá to oddělený každý tým, na to si právě Ferrari stěžuje a RBR vyplakává, stejně, jako tady Jos výše

https://x.com/JoaoCabrita/status/1830892668076859859

aspon bud teda korektny a proste uznaj, ze 2021 boli kridla RB jednoducho nelegalne, bodka.

A ano, ak to prehybanie kridel je teraz vacsie ako je povolene, maju byt zakazanie aj teraz v 2024 u Mercedesu a McLarenu, bodka. Kludne okamzite, uprostred sezony s okamzitou platnostou (inac DSQ).

A aby sme sa rozumeli, podla pravidiel je to nelegalne VZDY ked sa prehybaju viac ako je povolene (ista tolerancia tam musi byt, ved fyzika). Stat v pravidlach ohladom toho testu je doplnok k tomu, nie samotne pravidlo. Inymi slovami, ze to prejde blbym zatazovym testom FIA neznamena, ze je to legalne. Len chyba uchopitelny dokaz, ze sa tak naozaj deje (co je zial to najpodstatnejsie a teda to, s cim sa mozu obrazne povedane bit pravnici). A uprimne verim ze teraz s tymi kamerami sa konecne presne toto dosiahne, aj keby to znamenalo ze “moje kone” teraz na to doplatia a RB/Verstappen nakoniec ziskaju oba tituly s lahkostou a kopec race wins.

Je cas aby cele to saskovanie s obchadzanim zatazoveho testovania a umyselneho podvadzania skoncilo. A kto chce argumentovat opat tym ze “ved fyzika”, tak proste teamy nech zosilnia ten kus kridla a prehybat sa nebude. Akurat bude kusok tazsie… ale zabranit sa tomu da (v ramci rozumnej, ferovo nastavitelnej tolerancie)