Red Bull sa pýtal na zadné krídlo McLarenu, podľa FIA je všetko v poriadku | Magazín F1 - F1online.sk

Možno si ešte spomeniete na Veľkú cenu Azerbajdžanu v roku 2021, keď všetko smerovalo k tesnému boju o titul medzi Mercedesom a Red Bullom. Práve na trati v Baku vtedy prepukla kauza flexibilných krídel, ktorá napokon viedla k zmenám parametrov záťažových testov uprostred sezóny. V tomto roku sa po pretekoch v Baku opäť riešia flexibilné krídla a FIA na situáciu reagovala oficiálnym stanoviskom.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/172172/red-bull-sa-pytal-na-zadne-kridlo-mclarenu-podla-fia-je-vsetko-v-poriadku

Od dnes oficialne McFIA :white_check_mark:

1 Like

FIA si vyhradzuje právo na zmeny v priebehu sezóny, ak niekto bude ohrozovať protežovaný tím. :face_vomiting:

Ja som si myslel ze spára medzi hornym a spodnym kridlom ma mat svoje konstatne nemenne parametre. Urcitu maximalnu sirku, ktoru vsetky teamy logicky atakuju. V minulosti boli merania a sankcie ak bola vacsia. Dnes sa ukazuje, ze nie, môze byt vacsia …

Musime fia doverovat, je to predsa najvassi kontrolny organ f1…

1 Like

Takže McL není nelegální a nebude se nic zakazovat? What a surprise

To bola sarkasticka poznamka

uvidime ako sa im to bude ohybat dalsie zavody…

Uvidíme to spíše až v Las Vegas.

právo kdykoli během sezóny požádat týmy o úpravy

… proč to tedy neudělá? :thinking:

3 Likes

toto je uzasne :slight_smile:

uviedol nemenovaný šéf, ktorý svojím spôsobom vyjadrovania a skladbou viet pripomínal Christiana Hornera.

ale u RedBullu je badat pokrok. Uz neziadaju Aston aby sa stazoval na miesto nich.
Uz sa stazuju sami hoci hovorca RedBullu to nepotvrdi :slight_smile:

3 Likes

McL ohýbá křídla, RBR ohýbal pravidla, to si moc nevybereš

… a Aston zastavili hned ačkoliv jejich testy plnil :angry:

1 Like

Všetky merania sú statické a vždy aj boli. FIA maximálne upravovala sily pôsobiace pri statických záťažových testoch, či miesta pôsobenia (a tímy podľa meraní prispôsobujú ohyb krídel).

Súčasnými statickými testami prechádzajú všetky monoposty.

1 Like

Inymi slovami je to v poriadku, ale ked to prinesu RB a Ferrari tak je mozne ze zmenime pravidla ako v minulosti :DD

4 Likes

alebo to proste uplne uvolnit, nech sa kridlo ohyba kolko chce, pokojne az do roviny. a v zakrute nech sa dvihne kludne pol metra nad auto, ked to tak dokazu spravit. a maju vystarano. timy budu na vikend nosit bud tuhsie alebo volnejsie kusy. sponzori budu nadseni, ze vzdy pri brzdeni vyskoci ich logo hore, ako vyskakujuce okno.

sak flexibilitu kridel riesia od casov franka wiliamsa, kedy po nich tusim patrick head skakal, aby dokazal, ze u superov sa to ohyba. a odvtedy je to jeden a ten isty, stale nevyrieseny problem, jak keby f1 nemala aj realne veci, co by bolo treba riesit.

Samozrejme ze nie je mozne merat pri 300 km/h :slight_smile:
Akurat som predpokladal ze po zatvoreni DRS musi byt spara po celej dlzke konstantna.
No a nemusi :slight_smile:

1 Like

Musí být do 15mm

Pre RB a Ferrari musi. Musi byt do 15mm a nesmie sa hybat voci celemu kridlu (nesmie menit uhol).

Pre McLaren nemusi. Moze byt viac ako 15mm a moze lubovolne menit uhol voci celemu kridlu.

Som zvedavy ako by FIA zareagovala, keby to RB priniesol do Austinu este viac vyhrotene (aj predne aj zadne kridlo) a zrazu by dominoval ako v 2023. Normalne by som si rad pozrel reakciu FIA a McLarenu keby to RB tak vyhrotil, ze sa im ta klapka pri zavretom DRS uplne ohne alebo pootvori. Ved predsa z kameroveho zaznamu sa neda dokazat, ze medzera presiahla 15mm. :clown_face:

1 Like

Da sa to dokazat z kameroveho systemu.
A ako pises, môze sa to zvrhnut a maju to pod kontrolou ? …