Po majstrovských rokoch 2010 až 2013 si v Red Bulle len veľmi ťažko odvykali od pravidelnej dávky víťazného šampanského. Červení býci boli odhodlaní s tým niečo urobiť. Ich najväčším žolíkom sa vraj mal stať Mercedes, s ktorým bol podľa Helmuta Marka predbežne dohodnutý na odberaní motorov.
Nevím, jestli je to od Helmuta cílené, nebo je opravdu tak mimo.
Co se týče motorů Mercedes, tak tu někteří argumentují, jak na dálku ovlivňoval výkon u zákazníků (něco, jako gombiky u Helmuta), se divím, že by do toho Red Bull šel, když to údajně Mercedes dělal.
Další věc je přechod motorů u RBR a v té době STR
Na motor Hondy předcházelo první STR (asi aby když tak byla ostuda jen u B týmu), a předcházelo se v roce 2018, teda 4 sezónu Hondy v F1 s hybridama. To není odvážné rozhodnutí, tam už se čekalo, že konečně ty motory začnou nějak fungovat (i 2018 se tam objevilo několik problémů), pak až přešel RBR, na 5 sezónu Hondy. Kdyby přešli 2015, 16, tak ok, to by bylo odvážné, ale tohle je honění si trika. Co víc, tak Helmut se odkázal na Alovo radio z Japonska 2015, což znovu ukazuje, jak si chce jen ho-ni-t triko, jak jsou odvážní a udělali něco úžasnýho.
Ještě zpátky k Renaultu, ten byl paradoxně 2014 na tom lépe, než Ferrari, takže RBR bylo v pozici sbírat drobky v zaváhání u Mercedesu. Co víc, tak i přes ne dobrý vyvoj ten motor dokázal relativně obstát (17, 18 i 19 u továrního týmu), to potvrzuje. Nemělo by ani zapadnout to, kdy RBR roztrhání smlouvu s Renaultem, že je nechcou, ale pak nikdo nechtěl RBR, jako zákazníka. Tehda musel Bernie s FIA nařídit Renaultu dodávat motory, i přes naprosto šílené jednání RBR (to tu pak někdo může vypisovat, jak FIA šla proti RBR, kdyby to nenařídila, tak by vůbec nejezdili)
Marko potvrdil, že Alonsova krysí povaha byla třešničkou na dortu rozpadu vztahu mezi McLarenem a Hondou. A díky tomu přišel McLaren o několik budoucích titulů, které tak získal Redbull.
Náročné to bylo hlavně pro Hondu a McLaren když věděli že mají krysu v týmu.
Alonso byl vyhnán a dnes oba týmy sbírají jedno vítězství za druhým, narozdíl od Alonsa který se stále potácí v temnotě plný frustrace stejně jako jeho fanoušci.
Ale v roku 2010 boli iné motorové pravidlá = vývoj motorov bol od roku 2008 zmrazený. A práve Red Bull dával ako jeden z dôvodov prechodu k Honde, že na získanie titulu potrebujú byť továrenským tímom. Inak už v roku 2010 patril tím Renault zo 75% Genii Capital, tak aj s tým továrenským tímom v tomto roku je to trošku neisté.
Od roku 2011 už Renault továrenský tím nemal a Red Bull bol oficiálne jeho hlavným zákazníkom (teda de facto továrenským tímom).
Ale formálne je titul Red Bullu z roku 2010 posledným netovárenským titulom v F1.
Motory pre Red Bulll na rok 2016 boli zaujímavé, lenže Renault ani nemal inú možnosť. Vykopli Toro Rosso (ktoré si na poslednú chvíľu dohodlo rok starý motor Ferrari - ktorého zastavanie do šasi tým pádom nebolo ideálne), lenže Red Bullu už dodávať museli (ešte by podľa pravidiel pripadala do úvahy Honda, ale tá už McLarenu dodávala hneď niekoľko motorov na jedny preteky, takže reálne kapacity nemala…).
Pred sezónou 2017 už medzi RBR a Renault všetko dobré a 2 roky mali byť opäť spolu. Nakoniec to dodržal len Red Bull.
No jistě. McLaren odvrhnout Renault mohl, nicméně RB ne. Fuj, fuj RB. Do teď si pamatuju tu vaši demagogii když se rozcházeli RB a Renault, jak prý má RB držet hu bu a krok, protože přeci spolu vítězili v minulé éře.
Když pak od Renaultu potom postupně utekli všichni zákazníci, tak už jsem podobné řeči proti nim neslyšel. Zvláštní že?
To s tím sebe odvrhnutím Renaultu je takový vtípek na konec…i když pořád podle reality