Rally Dakar 2025

Fotky, postřehy k nejslavnější off road Rally světa.

Ford Raptor T1 2025

1 Like

Jedno z ceskych zastoupeni

Loeb ma udajne po prvej etape 33 s naskok.

1 Like

19 rocny Edgar Canet vo svojej prvej etape na Dakare treti.

2 Likes

Live timing, kdyby někdo hledal.
Rallye du Maroc - Přímý přenos ze závodu

Vazeni pratele, po tom co byl Dakar zneuzit prezidentem Pavlem k politickym ucelum ve volebnim roce, odstupuji od sledovani tohoto rocniku. Dekuji za pochopeni.

Týpek si tam ide súkromne za svoje peniaze, tak ako ho využil?

@X45
https://x.com/dakar/status/1875212776395723009

1 Like

Jirka Brož se hned první den Dakaru dostal do hlavní upoutávky…:love_you_gesture:

https://vm.tiktok.com/ZNewT7WEU/

2 Likes

A poslal už kamarádům nějaké dojmy?

Nene, neposlal a určitě minimálně do volného dne nepošle.
Zaprvé tam není většinou signál a zadruhé týmy nesmějí mít mobilní telefony kvůli případnému zneužití při navádění. Hodně se to kontroluje a trestá.

v bivoacu maju telefony aj signal, inak by sme sa nepozerali kazdy den na aktualne videa

To mě nenapadlo, no nic. Ale je to borec, jako ostatně všichni tam a na motorkách hlavně.

Dnes se jel představovací prolog. Skutečný závod začne až zítra a bude neskutečně dlouhý.
Všem hodně držím palce. :muscle:

Přeloženo z oficiálního průvodce Dakaru.

Účastníci rallye Dakar během závodu obvykle nemají přístup k běžnému mobilnímu signálu na většině tras. Rallye se často koná v odlehlých oblastech, jako jsou pouště, hory nebo neobydlené oblasti, kde pokrytí mobilních sítí není k dispozici.

Navíc, organizátoři závodu omezují použití mobilních telefonů a jiných komunikačních prostředků za účelem zachování férovosti a bezpečnosti. Navigace je povolena pouze pomocí schváleného vybavení, jako je tzv. roadbook (tištěný nebo elektronický) a GPS přístroje poskytované organizátory, které jsou pouze na základní funkce.

Pokud účastníci potřebují komunikovat v nouzových situacích, mají k dispozici satelitní telefony nebo jiné systémy nouzové komunikace, které zajišťují spojení s organizátory a záchrannými složkami. Mobilní signál jako takový je však během závodu prakticky nepoužitelný.

to sa nevylucuje s tym co som napisal…

1 Like

Nova Action se zrovna ve zpravodajství z Dakaru dostala k motorkám, tak uvidíme, jestli nám o Jirkovi Brožovi něco řeknou.

Na elektroniku jsou velmi přísné pravidla. Mobily zakázané jsou, ale pouze když je vozidlo v závodním režimu na trase. V bivaku pokud je signál můžou závodníci mobil i počítač používat bez omezení.
Je běžné, že jezdci posílají informace o etapách pomoci fuck booku. (atlasu hub)
Co se týče tripmasterů, roll booků a jiných elektronických pomůcek, tak všechno musí být schválené pořadateli Dakaru.
Samozřejmě je ve voze komunikační elektroniky tolik, že by si zasloužila samostatný článek. Třeba GPS pouze vysílá data o pozici vozidla a kvůli časomíře. Pak jsou ve vozidlech různé alarmy. Samozřejmě ty které signalizují havárii jsou nejdůležitější, ale existuje i alarm který signalizuje jezdcům, že za sebou mají rychlejší vozidlo a podle pravidel ho mají před sebe pustit.
Další zajímavá časomíra je záchranářská. Pokud někdo pomáhá s první pomoci, tak se zdržení v cíli odečte od celkového času.
Atd …

2 Likes