Fotky, postřehy k nejslavnější off road Rally světa.
Jedno z ceskych zastoupeni
Loeb ma udajne po prvej etape 33 s naskok.
Vazeni pratele, po tom co byl Dakar zneuzit prezidentem Pavlem k politickym ucelum ve volebnim roce, odstupuji od sledovani tohoto rocniku. Dekuji za pochopeni.
Týpek si tam ide súkromne za svoje peniaze, tak ako ho využil?
Jirka Brož se hned první den Dakaru dostal do hlavní upoutávky…
A poslal už kamarádům nějaké dojmy?
Nene, neposlal a určitě minimálně do volného dne nepošle.
Zaprvé tam není většinou signál a zadruhé týmy nesmějí mít mobilní telefony kvůli případnému zneužití při navádění. Hodně se to kontroluje a trestá.
v bivoacu maju telefony aj signal, inak by sme sa nepozerali kazdy den na aktualne videa
To mě nenapadlo, no nic. Ale je to borec, jako ostatně všichni tam a na motorkách hlavně.
Dnes se jel představovací prolog. Skutečný závod začne až zítra a bude neskutečně dlouhý.
Všem hodně držím palce.
Přeloženo z oficiálního průvodce Dakaru.
Účastníci rallye Dakar během závodu obvykle nemají přístup k běžnému mobilnímu signálu na většině tras. Rallye se často koná v odlehlých oblastech, jako jsou pouště, hory nebo neobydlené oblasti, kde pokrytí mobilních sítí není k dispozici.
Navíc, organizátoři závodu omezují použití mobilních telefonů a jiných komunikačních prostředků za účelem zachování férovosti a bezpečnosti. Navigace je povolena pouze pomocí schváleného vybavení, jako je tzv. roadbook (tištěný nebo elektronický) a GPS přístroje poskytované organizátory, které jsou pouze na základní funkce.
Pokud účastníci potřebují komunikovat v nouzových situacích, mají k dispozici satelitní telefony nebo jiné systémy nouzové komunikace, které zajišťují spojení s organizátory a záchrannými složkami. Mobilní signál jako takový je však během závodu prakticky nepoužitelný.
to sa nevylucuje s tym co som napisal…
Nova Action se zrovna ve zpravodajství z Dakaru dostala k motorkám, tak uvidíme, jestli nám o Jirkovi Brožovi něco řeknou.
Na elektroniku jsou velmi přísné pravidla. Mobily zakázané jsou, ale pouze když je vozidlo v závodním režimu na trase. V bivaku pokud je signál můžou závodníci mobil i počítač používat bez omezení.
Je běžné, že jezdci posílají informace o etapách pomoci fuck booku. (atlasu hub)
Co se týče tripmasterů, roll booků a jiných elektronických pomůcek, tak všechno musí být schválené pořadateli Dakaru.
Samozřejmě je ve voze komunikační elektroniky tolik, že by si zasloužila samostatný článek. Třeba GPS pouze vysílá data o pozici vozidla a kvůli časomíře. Pak jsou ve vozidlech různé alarmy. Samozřejmě ty které signalizují havárii jsou nejdůležitější, ale existuje i alarm který signalizuje jezdcům, že za sebou mají rychlejší vozidlo a podle pravidel ho mají před sebe pustit.
Další zajímavá časomíra je záchranářská. Pokud někdo pomáhá s první pomoci, tak se zdržení v cíli odečte od celkového času.
Atd …