Prezident FIA: Mali by sme pouvažovať o návrate desaťvalcových motorov | Magazín F1 - F1online.sk

Prezident FIA si po viacerých nedávnych krokoch nespravil z fanúšikov svojich spojencov, no po jeho najnovších vyjadreniach by časť z nich mohol potešiť. Avizuje totiž, že Formula 1 by podľa neho mala zvážiť návrat k burácajúcim desaťvalcovým motorom.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/187414/prezident-fia-mali-by-sme-pouvazovat-o-navrate-desatvalcovych-motorov

Je to ostuda, kdyz zavod Porsche super cup zni lip nez zavod formule 1.

Lenže také Audi, RB, MERC a Cadillac budú zrejme plakať. Však merc chcel dokonca 4 valce pôvodne až kým Ferrari nevylobovalo aspoň 6 valec.

1 Like

Čtyři válce nechtěl Mercedes, ale FIA.

Áno, je to o tom byť pripravený na to, že automobilky šport opustia.

Na druhú stranu, dnes sú príjmy tímov nastavené tak, že nemusia byť dotované, čo bol problém pred 10 rokmi, takže by som sa toho nebál.

Prosto bude v F1 znova Cosworth, klasicky Ferrari a trebárs Red Bull Powertrains. A možno sa vráti aj Renault, resp. ich ladiči Mecachrome.


1 Like

to vravim uz 10 rokov. F1 nepotrebuje vyrobcov. Motor je ta najmenej podstatna cast, ktoru na 99% ani nie je vidno iba pocut. Mali nechat normalne hladke 8 ci 10 valce a vypoklonkovat Mercedes a Renault uz v roku 2013. Motory zmrazit a standardizovat. Cele by to bolo zaujimevjsie.
Navyse tym, ze F1 nema 10 vyrobcov tak su netovarenske stajne znevyhodnene este pred tym ako sa postavia na start.

1 Like

4 valce bola politicka taktika. Vsetci vedeli, ze 4 valce neprejdu. Ferrari nechcelo ani 6 valce ani turba ani dnesne hybridy. Najvacsi zastanca motorovej zmeny bol Todt a jeho kamarat Brawn, ktory vtedy robil velku rybu v Mercedese.

1 Like

My se chceme vracet do pravěku? :slightly_smiling_face:

První turba v F1 taky byly čtyřválce.

Jak vidíš, tak jo :sunglasses:

Kdyby aspoň teda obyč turbo bez elektriky, to bych ještě chápal. Ale atmosféry, to už je fakt dlouho zastaralá technologie :grinning:

Prečo trochárčime. Hviezdicový 14 valec si poprosím, ďakujem

Pravdepodobne sa len snaží nahnať si ľudí na svoju stranu, keďže z jeho popularitou to nevyzerá veľmi dobre. A takéto vyhlásenia sa väčšinou stretnú s kladným ohlasom.

Ja sa ale pýtam načo? Veď dnes máme takú úroveň výkonu a spoľahlivosti, o ktorej mohli kedysi len snívať. A meniť to celé je dosť veľký nezmysel. Tým narážam aj na ďalšiu sezónu.

A keď už sme pri tom tak prečo skôr neuvoľniť pravidlá? Limity na spoľahlivosť nechať tak ako sú ale viac menej všetko ostatné nech je na výrobcoch. Nech robia to čo je pre nich najlepšie. Tak nejak ako je to v dnešnom WEC, sú tam hybridy V4/V6 ale aj taký Aston Martin čo prišiel s V12.

3 Likes

Funguje skvěle :slightly_smiling_face:

Konecne nejaky dobry napad od vedenia FIA…Nechapem,ze v dobe,ked sa daju jasne produkovat zelene paliva,musia monoposty F jazdit ako vysavace!Pamatam si na 90 te roky,ked som osobne bol mnohokrat na GP Madarska a na rev motorov V12,V10 aj V8.Ferrari z roku 1995 malo najkrajsi zvuk na svete bolo to posledne z motorov V12.Kludne nech maju buduce monoposty motory od V8 az po V12,bude to daleko ekologickejsie a lepsie ako teraz.

vo WEC sa umelo vyrovnava vykonnost monopostov, bez toho by tam neboli tak rozdielne motory. Nevravim, ze to nie je pekne ale je otazka ci toto je cesta pre F1.

1 Like

Som rad ze sa pravidla zmenia. PJ pre poriadny monopost ma byt aspon V10! objem nenahradis!
Mame tu V6 s turbom a hybridnymi hlupostamii…Ak chcu byt zeleni tak nech tankuju zeleno a netreba ani turbo. Zvuk ide od motora cez zvody cez vyfukove potrubie o nasim usiam, to je ta spravna cesta. Bzuciace turba nech si pocuvaju v inych seriach…F1 by mala byt najhucnejsou kralovnou motorsportu!
Podla mna to chce Sulajem, maju zisky, no zvukom by mali este vyssie, ludia by sa trhali za rezervaciami na take preteky!

Desetiválce měly koule a taky zvuk. To do vrcholu motorsportu patří. Hybridy zas k osobním účelům ideální.

Turbo prinesl do F1 Renault a ten mel V6.