Preto ste vyplatili Péreza zo zmluvy? Horner nevedel, ako odpovedať na otázku o Lawsonovi | Magazín F1 - F1online.sk

Red Bull na tom v novej sezóne nie je tak zle, ako mu mnohí predpovedali. Výsledky a strata monopostu RB21 na McLareny sú celkom povzbudivé, ale večná otázka znie, do akej miery za to Christian Horner a spol. vďačia kúzlam Maxa Verstappena? Pohľad na druhú stranu garáže je totiž bolestivejší než kedykoľvek predtým.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/191678/preto-ste-vyplatili-pereza-zo-zmluvy-horner-nevedel-ako-odpovedat-na-otazku-o-lawsonovi

Týmto tempom žiadny z top tier mladých jazdcov nikdy nevkročí do akadémie Redbullu. Nutnosť spolupracovať s Markom a vedomosť, že ich auto je nešoférovateľné pre hocikoho okrem Maxa, odradí každého dobrého pilota v nižších kategóriách.

neodradi to nikoho. Mladych co sa chcu dostat do F1 a co na to maju su stovky.

4 Likes

Si Antonelli, klope ti na dvere Mercedes a Redbull… v tento moment nevyberieš Redbull.

Proč se novináři neptají Helmuta? Vždyť obsada jezdců je jeho práce za kterou dostává plat myslím 7 000 000 Euro.
Oprava:
Nejedná se o Eura, ale o Libry.

A co si vyberies? Mercedes kde bude 18 rocny Antonelli najblizsich 10 rokov robit noveho Verstappena? Myslim, ze to komplikujes.

1 Like

Že se začne sypat mladej dokážu pochopit, ale šéf týmu by měl odpovědi i na složitější otázky vysypat z rukávu, tím spíš, když se dají čekat. Všechno se dá zdůvodnit a od toho tam taky je. Nikdo by si neměl myslet, že tým tápe, a může to tak sebevíc vypadat. Už jenom proto, že to zvyšuje tlak na Lawsona.

Ono na tohle nemůže mít odpovědi :man_shrugging: Maj co chtěli.

1 Like

co ma na to povedat? Lawson je uplne mimo. Zo stvorky Gasly, Albon, Perez, Lawson, Liam jazdi o dve triedy horsie ako ten zvysok.
Ale to ide na triko tomu, kto to tam upiekol. To podla mna Horner nebol, ale mozno sa mylim.

Otázky úplne na mieste. Tím by mal verejne hovoriť o aute, nie o Lawsonovi.

Nevidím problém v jezdcích, ale v tom jaké vozy dostávají.
Letos není RB žádná elita a testování je hodně omezené, tak se holt musí testovat na voze týmové dvojky.
Možná že by rozdíly byly mezi jezdci podobné kdyby si vozy prohodili.

Nema co povedat. Lawson bol omyl, vsetci to teraz vidia a pohlavari v RB teraz riesia nie ci, ale kedy.

Co sa tyka auta tak su tam faktory, voci ktorym nie je imunna ziadna stajna.

  • odchody mnohych klucovych ludi
  • narocny suboj o titul minulu sezonu asi odcerpal nejake zdroje
  • interna politika
  • mozno aj ona pokuta za rozpoctovy strop si vybrala svoju dan

Co sa tyka jazdeckej otazky - do F1 sa tlacili Lawson a Hadjar, Cunoda jazdi koli honde ( a nie zle ), tlak na Perezov odchod bol velky. Dnes to vyzera zle, ale z pohladu 2-5 rokov to je OK. Stale je v zalohe Cunoda. Keby bolo na mne tak ich vymenim. Skusenosti nie su len o jazdeni, ale aj o zvladani tazkych situacii.

3 Likes

No co by, cokoliv. Odpověď by měl mít připravenou. Třeba - problémy s druhou sedačkou jsou u nás dlouhodobé, rychlé řešení není, musíme je už řešit s delší perspektivou. Liam je mladý a schopný se naučit všechno, co je třeba, což u Checa už neplatilo. Dáme mu tolik času, kolik budeme považovat za účelné. A je to.

2 Likes

Mojich 5-centov.

Ukazovali jeho kompletné kvalifikačné kolo, takže sa dalo čo-to odsledovať.

Môj záver by bol, že chlapec si v tom aute totálne neverí - neatakuje vrcholy zákrut tak ako by potreboval a vzhľadom na to, že balans auta bude zrejme kvôli Maxovi predná časť > zadná časť tak sa nemá ani o čo oprieť (podobne ako Checo) a z tých zákrut - typicky č. 2 (tá ľavotočivá po úvodnom slimákovi) a tuším 10-ta pred tou krátkou rovinkou - úplne vyplávava a má čo robiť aby trafil aspoň obrubník ako pri totálnej nedotáčovosti. Slabé zrýchlenie zo zákruty lebo slabá priamka.

A na rozdiel od Checa si nemyslím, že preferovaná nedotáčavosť je jeho chcený štýl. Ale IMHO a to už je na telemetrii buďto nevie prinútiť pneu tak pracovať aby sa o nich vo vrchole zákruty vedel oprieť tak ako Max, alebo jednoducho v detailoch si nie je istý a - radšej než riskovať, že urobí chybu a roztočí sa - ide ako námesačný a výsledok je potom vyše 1 sekunda dole oproti Maxovi. Čo zase by ešte 10-20 rokov dozadu nebola úplná katastrofa, ale pri dnešnej vyrovnanej F1 to je ako je.

Ak je to v zahrievaní, tam by ho mal tím vedieť ponavigovať, ale ak je to v dôvere a v schopnosti dostatočne jemne a rozhodne auto viesť v kritických momentoch miernej pretáčavosti (v čom je Max úplný TOP), tak tam si to musí Liam odmakať sám.

Pomohlo by dať mu jednoducho viac priestoru - opri sa do toho, a keď nevyjde, resp. sa vybúraš, prežijeme. To by mal povedať Horner - aspoň interne. Čo je mimochodom niečo, čo asi v Mercedese cíti, že má AKA - aj dnes na to myslím tlačil trochu viac ako by ešte zvládol, ale vie, že má ten priestor.

Psychologická doložka - vzhľadom na to ako sebavedomo vystupuje Liam mimo auta, by ma vôbec neprekvapilo, keby tam bolo trochu tej mladíckej pózeroviny. Že navonok je veľký drsňák, ale potom je posadený do situácie, že naozaj ide za majstrovský tím, za kolegu má majstra sveta, má byť na úrovni hneď a zrazu chlapčiatko nevie kudy-kam.

Ešte UPDATE
Lebo uznávam, chcelo to záver s jasným rozlíšením.

Perez chcel jazdiť podľa seba, čo je inak ako je RB stavaný a ako preferuje Max a preto to bola katastrofa. Perez nemal byť na to MS, ale ak by mu dali auto podľa jeho gusta, úroveň by bola slušná. Problém bol hlavne externý.

Lawson by aj oveľa viac preferoval jazdiť ako Max, chcel by jazdiť tak ako je RB stavaný. Problém je, že len je to kua ťažké a chlapec ako to zistil sa pod tým tlakom bortí. Liam asi tiež nemá na to byť MS, ale auto nie je fundamentálne mimo toho čo by chcel, len je to pre neho teraz priveľké sústo. Problém je hlavne interný.

Hocako sa to navonok môže javiť aj veľmi podobne.

6 Likes

Lawson by se měl obořit na svůj tým, tvrdě do nich, že tohle prostě není možný ani akceptovatelný. On prostě nemůže být tak špatný. Jezdí jak v nejhorším autě :man_shrugging:

1 Like

Taky isty problem mal aj Perez, ze neveril tomu autu a ked sa snazil napodobnit Verstappena, skoncilo to rozbitym autom. RBR by sa mal jednoducho na to auto pozriet, nemozu byt spokojni s tym, ze Verstappen s tym nieco ukaze a druhe auto je sekundu za nim.

Len tu sme zase pri otázke, či to auto spomalíš vo všeobecnosti aby dokázal s ním zajazdiť normálny čas hocikto alebo ho budeš hnať do extrému aby Max vedel aspoň niečo doniesť.

Pri dnešnom strope a novými pravidlami za dverami, si myslím, že je odpoveď jasná.

2 Likes

Ono se to pravděpodobně vyřeší časem. Dokud Max jezdil na titul (což se nedá zatím vyloučit ani letos!), bylo absurdní očekávat, že se auto začne “univerzalizovat”, aby vyhovovalo druhému jezdci. Zdá se, že ta etapa bezkonkurenční dominance skončila, takže se dřív nebo později začne znovu stavět auto tak, aby dotáhlo úplnou špici, a to s sebou vždycky nese určité změny v koncepci. Pak se uvidí.

3 Likes

Suhlasim s Evkou. Dokedy mal Verstappen na titul naozaj sa tazsie hladal dovod s autom nieco robit aby sa tam druhy pilot citil istejsie. Teraz ked uz to nestaci ani Verstappenovi je cas sa na to pozriet. Moze z toho byt plus aj pre Verstappena. Ak sa auto “univerzalne” zrychli, Verstappen ho stale moze hnat tam, kde si to druhy pilot nedovoli a bude stale o krok vpredu. Ale posuvat to auto do extremu, kde si ho dovoli hnat na hranu len Verstappen s tym, ze uz aj tak na vitaztva nemaju nema velky vyznam.

Ono celkovo ta situacia v RBR je nezavideniahodna. Marko druhemu pilotovi rovno povie, ze sa nema snazit rovnat Verstappenovi ale potrebuju od neho vysledky. Pri takomto pristupe mozu davat pilotom kontrakty na 5 VC a skusat az kym nenajdu takeho blazna, co s tym bude aspon trochu jazdit ako Verstappen.

2 Likes

Jaj, tomu chybi zakladni informace.