Prepad Red Bullu je ozaj čudný, poznamenal Wolff | Magazín F1 - F1online.sk

V minulosti sme videli pár prípadov, keď víťazný či priam dominantný monopost prišiel o svoj náskok. V prípade Red Bullu však na to nemáme vysvetlenie my a ani samotný Red Bull. Toto Wolff komentuje úpadok konkurencieschopnosti červených býkov slovom “čudný”.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/170658/prepad-red-bullu-je-ozaj-cudny-poznamenal-wolff

Samozřejmě, že to smrdí, pro někoho je to přirozený vývoj, pro ostatní zainteresované s F1 to dost smrdí :slightly_smiling_face:

2 Likes

co ti na tom smrdi?

Tak masivní propad. Větší, než nastal u AM (a tam to bylo postupně).

masivny prepad je proti pravidlam?

Psal jsem, že propad je proti pravidlům?

tak co ti na tom smrdi?

… ze je nekdo “zarizl”? …

1 Like

Nejhorsi je, ze jedna vec je ztrata formy a druha je uvedomeni si priciny…. Bud nerikaji vsechno, je v tom politika… (sabotaz😁) nebo…. Tak ci onak me nepresvedcili, ze vi v cem je skutecny problem nebo …. Opravdu divne…. Na jedne strane raketovy narust formy MCL a na druhe raketovy propad RB

Sup sem kluci nejake konspirace :grin:

Nastal čas vše hodit na nejstarší aerotunel v F1.

2 Likes

Je jasne že boli zarezaný. A najlepšie na tom je že FIA od toho dava ruky preč. Nič nebolo proti RB. Ale realita je iná. Dobre to Horner dohodol s FIA. Len aby to medialne nejako prehrmelo. Len aby zas nebol RB za podvodníkov…

No jó no. Je třeba se smířit s tím, že se bude ještě muset pár desetiletí vyčkat, než se ajťákům podaří do tetrisů nacpat alespoň část Adrianového myšlení.

Keby boli “zarezani” uz davno by to vyplavalo na povrch,…proste prepadli sa, nie su momentalne dominatni…to vsak neznamena ze o 2 preteky nemoze nastat zmena a nezacnu zas dominovat…

1 Like

Kez by si mel pravdu. Obavam se, ze za 2 zavody budou radi kdyz zastavi propad natoz aby ziskali dominanci. MCL, Ferr, I Mer. Je uz predjeli o parnik…

1 Like

Tak ja fakt sem zmatenej. Kdyz napisu, ze Newey udelal spatny auto, dostanu ze prej udelal perfekni, ale Horner ho vyhodil a proto jdou dolu.

Kdyz rekne Wolf ze ten propad je divnej, ty stejny lidi napisou, ze to doted byl podvod a ze to smrdi.

Tak ted nevim. Na jednu stranu je prej genialni a udelal super karu, a na druhou je to obycejnej podvodnik kteryho FIA klepla pres prsty.

Nebo at mi nekdo vysvetli jak to vlastne je?

Protoze ja nabizim jednoduche vysvetleni. RBR i celej Newey se sekli o parnik. Na zacatku sezony se ostatni teamy jeste hledali. No a jak se nasli, tak to v RBR zkusili vylepsit, mozna s Newey (jeste furt je pod smlouvou), nebo bez nej. No a cim vic se snazej, tim vic jsou v loji. Jako Mercedes dva roky v kuse. Furt ta zkouseli a afurt to bylo horsi a horsi.

Vsimli jste si taky jak pro nektery lidi tady, Newey po celou svou karieru vlastne nepracoval pro RBR a nenavrhoval jim to podvodnicke auto a soucasne pro ty stejne lidi, byl naprosto nepostradatelnej a bez nej a jeho super auta by nebyli nikde?

Pro nektery lidi tady ma proste RBR dve auta.

Jedno plny aktivniho zaveseni, podvodne podlahy a flexibilnich prednich a zadnich kridel.

A pak druhy, absolutne dokonaly v souladu s pravidly, navrzene genialnim konstrukterem, ktere z podprumerneho pilota dela trojnasobneho mistra sveta.

To me nikdy nenapadlo, ze Toto Wolf se stane hlasem rozumu na techto strankach. Diky Toto.

4 Likes

Vše je naprosto jasné, je to o přítlaku na přední nápravě který dříve nepotřebovali. Proto teď kopou kolem sebe do předních křídel soupeřů.

Snazim sa citat vsetko, ale toto som tu veru nezachytil… :slight_smile:

1 Like

Za chvíli to bude označené, jako ironie, když se to ukáže, jako nesmysl. Stejně, jako když Timur psal o Haasu a Maxovi

Ja sa snazim vela veci co pise Timur brat s nadhladom, lebo je aj od neho zname, ze ma blizko k pribehom az rozpravkam, kde je zvelicovanie a fantazirovanie bezne, ale toto uz bol nadstandard :smiley:

3 Likes

Ked chce autor vkladat vlastne myslienky(alebo prelozit cudzie), mal by si to trochu nastudovat. Ked sa vratime do roku 2003 a k tomu, ze Raikkonen prisiel o titul, nebolo to az take jednoduche. MP4-18 bol Neweyho myslim druhy pokus o fukane difuzory. Auto v podstate bolo za istych okolnosti markantne rychlejsie ako vsetko ostatne, ale dochadzalo k nevysvetlitelnym nehodam a auto trpelo na prehrievanie vzadu. Oficialna verzia bola, ze bocnice boli priliz uzke, malo miesta na odvetravanie motora a zadok sa smazil, ale problemy boli uplne niekde inde. Newey naprojektoval fukany difuzor, co na jednej strane smazilo zadne zavesenie, ale co bolo horsie, bez spravneho mappingu motora to fungovalo len niekedy. Priblizne ako stare ground effect ventilatory-ked to nedrzi na trati, pridaj plyn. Aby fukany difuzor fungoval, potreboval vyfukove plyny. V momente ako pilot pustil plynovy pedal, prestalo to fungovat a auto letelo zo zakruty. A Wurz s de la Rosom odmietli s autom jazdit. Neviem ci Mercedes odmietol taketo hranie sa s mapami, ale nakoniec sa skrz toto Newey dohadal s Dennisom, ktory mu zakazal taketo radikalne navrhy, co potom vyustilo do odchodu. MP4-19 vyuzivala aerodynamicky packet 18tky, ktory vsak bez fukaneho difuzora skratka nefungoval a zlepsenie prislo az ked McLaren nasadil diely povodne planovane az pre MP4-20 na aute B verzie. Tak na par rokov Neweyho napad s fukanym difuzorom zanikol a obnovil to v RBR pri Vettelovi a Renaulte.

Spat do 2003, McLaren dlho vkladal nadeje do MP4-18 a pomerne slubnemu 17D sa dostavalo malo pozornosti a auto postupne zaostavalo a to je druhy dovod preco Raikkonen vtedy nevyhral. Newey tlacil nove auto a Dennis poskytol len limitovane zdroje do konvecne rieseneho auta, ktorym bola MP-417D.

Treti dovod preco Raikkonen vtedy prehral titul je Mercedes. Nasadzovali novu iteraciu motora a ked Raikkonen startoval na Nurburgringu na pole, cely team vedel, ze motor ten zavod nevydrzi, lebo na starsiu verziu nemali nahradne diely a vedeli, ze to treba vymenit. Myslim, ze to boli ventily alebo piestne kruzky. Raikkonenovi vtedy myslim chybali dva body na konci sezony.

Ponaucenie do dneska? Tieto informacie neboli dostupne ani v 2003 ani v 2004, Wurz sa o tom, preco Raikkonen prisiel o titul rozrozpraval len par rokov dozadu a aj tak je vela veci z tej doby nejasnych a informacie nepotvrdene. A dnes si tu ludia myslia, ze maju odpovede na to, co sa deje v tejto sezone :rofl:

7 Likes