Poskakovanie už nie je problém, prehlásil Shovlin | Magazín F1 - F1online.sk

Formula 1 urobila v tejto sezóne veľký krok do novej éry. Po štyridsiatich rokoch zažívame renesanciu tzv. ground effectu. Trochu nečakaným vedľajším účinkom tohto konceptu boli problémy s poskakovaním monopostov. Dokonalým príkladom tohto javu bol v priebehu celej sezóny tím Mercedes a spôsobil tým nejednu roztržku. Teraz šéf traťových inžinierov stajne Andrew Shovlin hlási, že sa jeho tímu podarilo tento problém úplne odstrániť.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/73595/poskakovanie-uz-nie-je-problem-prehlasil-shovlin

Už sú rýchli, tak poskakovanie už nie je problém.

5 Likes

Mrdcedes bude mit zas naskok ve vyvoji pro pristi sezonu. Vedeli, ze jim cuckFIA ustoupi a zmeni pravidla. Doufam, ze ferrari poda zalobu, jak rikal Kral v eiskingu.

Ferrari muže být rádo, že Mercedes sám na ně nepodá žalobu za nelegální pohyblivou podlahu.

Nelegalni? Pokud vim, tak se jen zprisni nejaky testy ci co. Holt mrdcedes neudelal dobry auto tak se nahoru zkousi dostat jinak. To bylo i minulej rok. Testy zadnich kridel nebo uprava nejakych veci pri pit stopu, protoze je red bull umel rychlejc. O zmenach gum pocas sezony ani nemluvim. Zarazejici, ze to fia dela, asi ma Vlcak poradne sirokou hubu. A pokud tomu nekdo fandi, tak je to bezcharakterni ■■■■■■

Ano nelegální.
Ono totiž ta původně dřevěná podlaha vždycky měla za úkol hlídat výšku vozu a tím taky i poskakování vozu. Jednou dokonce Ferrari hrozilo, že je vyškrtnou z celé sezóny za to, že měli prohnutou podlahu.

Takže kdyby se dodržovaly pravidla i letos, tak by byl Mergl po vyškrtnutí Ferrari a RB s nepřekonatelným náskokem první.

1 Like

Nikde jsem nezaznamenal, ze by ferrari hrozila dsq a pokud mluvis o jiny sezone, tak to je mi uplne u riti. Uvidi se po prestavce, jak na tom ty blowjob experti z mrdcedesu budou.

Ferrari není třeba trestat. Na vyautování sebe si vystačí samo se zaručenou pomocí Binotta i častých plánů B ariéra.

Hlavne že bolo treba rýchlo meniť pravidlá na budúci rok. Každèmu bolo jasne že to tímy eventuálne vyrieša ale Mercedes príliš skoro a príliš hlasno vyplakával.

4 Likes

Poskakovanie uz nie je problem, pretoze nove pravidla su v podstate hotove.

3 Likes

Prehnuty a nelegálny si tu jedine ty, keď tú podlahu tak urobili vo Ferrari a aj v RB, tak to asi nebolo nelegálne, že 8 nasobný majstri nevedeli rozdeliť dosku na dva kusy a namontovať k sebe je ich problém, radšej si naštuduj o čo presne ide, potom tu skáč jak malý chlapec

Poskakovanie auta uz nieje problem. Ale poskakovanie antifans Mercedesu exponencialne narastlo :joy:

Vzdy to tak bolo. Kazda flexibilita aerodynamiky bola zakazana. Neviem co je na ohybajucej sa podlahe legalne.
Jediny rozdiel je v tom ze to bolo neviditelne a az Mercedes dokazal odhalit zneuzivanie sedej zony.
A namiesto kopirovania si najskor overi tuto moznost u FIA. Ak by bola dovolena, nezavadzali by sa nove testy a Mercedes by ju okamzite vyrobil.
Tak ako sa bude casom kopirovat zadne kridlo Aston Martin ak im to nezakazu.

Vsetky tími maju “povolene” flexi predne kridlo co plati pre vsetkych rovnako. A vsetci ho aj flexi maju.

Mercedes je v tomto velmi silny. Odhalit superove vychytavky v sedej zone. V Mercedese ked uz je nieco v sedej zone a kontroverzne aspon zvacsa riesia z FIA dopredu pred zavedenim do vyroby. (DAS, tohtorocne bocnice)

Ono, Wolf povedal doslova ze doska sa zasuva dovnutra.
Ako na to prisiel chlapec ?
Zasa to niekto musel vyniest z garaze, tak ako motorar ferrari v lete 2019 vysvetlil ako obchadzaju cidlo v prietoku paliva.
Neviditelne veci sa prásknu, inak nemas sancu.

Keby Mercedes neurobil dobré auto tak by teraz nejazdili tam kde jazdia a to zatiaľ žiadne pravidlá neboli zmenené ! Tak neplač. Vybrali sa len náročnejšou cestou, ktorá vyžaduje viac času na pochopenie a budem sa strašne smiať ak RedBull a Ferrari budú o rok kopírovať Mercedes. To sú tí “neschopáci” z Mrdcedesu kvôli ktorím zas začínaš plakať na fóre.

Doteraz si ich nikto nedovolil odpísať ani RB ani Ferrari (len ty lebo vraj zlé auto). Plus v druhej časti sezóny dosť zamieša karty aj spoľahlivosť ktorú majú zas “neschopáci” z Mrdcedesu najlepšiu. Tak uvidíme nechajme sa prekvapiť. :smiley:

Jo, tak proc kdyz maj tak dobry auto, tlaci na cuckFIA a kouri jim co to jde, aby na pristi rok zmenili pravidla? Samozrejme, ze nemaji nejhorsi auto, ale pro tyhle krysy je to zklamani a je to videt i na cuckoldech (fanousci mrdcedesu), jak pisou, ze chcou videt souboj tri tymu, ale ja se vsadim, ze kdyby byl mrdcedes dominantni, tak by nic takovyho nepsali. Klasicky pokrytectvi, ktery je ve vasich radach poznavaci znak.

uff, tak to je silná logika :joy: Takže ak dvaja robia niečo nelegálne, tak to už nelegálne nie je? :rofl:
A RB aj Ferrari (aj iné tímy) už aj v minulosti dokázali, že nelegálne používajú do okamihu odhalenia = spresnenia pravidiel/zabezpečenia monitorovania.

1 Like

Ja stále nechápem tie reči o nelegálnej podlahe. V prvom rade tá podlaha prechádza testami tak nelegálna asi nebude nie? Nachádza sa v šedej zóne a kvôli tomu zavádzajú testovanie aby to vedeli preukázať. Ale NELEGÁLNA bude až keď sa preukáže.

To je niečo ako krídla RB ktoré boli viac flexibilné. RB vyvíjal krídlo s tým že vedel ako testujú flexibilitu a podľa toho krídlo postavil. Testami prechádzalo ale v závode sa ohýbalo viac a tak zmenili testovanie a oni krídla upravili na nové testovanie. To je celé.

Nelegálnost musí byť preukázaná ako napríklad motor Ferrari (ktorý sa automaticky prepadol výkonovo) alebo zadné krídlo Mercedesu z Brazílie.

Každopádne mňa samého zaujíma ako to dopadne. Mercedes môže mať pravdu a môže to zamiešať s výkonnosťou ale aj nemusí. Belgicko napovie. Ale nebudem hneď vykrikovať ako je niečo nelegálne len preto že Toto to povie. Aj v normálnom práve keď ťa niekto z niečoho obviní si nevinný a vinu ti musia dokázať…

Jen vysvětlující videjko o co jde.

Vysvetlím ti ako to na F1online chodí.

Šedá zóna sa určuje na základe teamu ktorý ju využíva:

Mercedes a jej klienti (napr. AM) - ide o vrchol šikovnosti, inteligencie a vývoja a neexistuje dôvod aby takýto prvok bol prešetrovaný či nebodaj zamietnutý. Pojdem šedá zóna v tomto prípade neexistuje, všetci mali rovnakú štartovaciu čiaru akurát MB (prípadne zákazníci) boli proste šikovnejší. Pravidlá neboli dostatočné jednoznačné a teda je v poriadku niečo takéto využívať. Ideálny scenár je pozmeniť pravidlá tak, aby takýto prvok bol jasne definovaný ako “legálny” až po tom, čo MB má dostatočný náskok vo vývoji a po skúsenostiach s takýmto prvkom.

RB (a Ferrari v momente ak je "konkurencie schopné) - Ide o prachsportnú vypočítavosť a klamstvo či podvádzanie. Pojdem šedá zóna v tomto prípade neexistuje, ide o jednoznačné porušenie pravidiel bez potrebných dôkazov či napriek splneniu noriem. Pravidlá boli jednoznačné a teda nie je v poriadku niečo takéto využívať. Ideálny scenár je DQ z šampionátu a finančná pokuta. Zmena pravidiel musí nastať ideálne ešte v danom sútažnom víkende, najneskôr do následujúceho víkendu.

AT, Alpine etc. - Tieto teami buď neprichádzajú s nápadmi v šedej zóne, resp. nikto ich nerieši lebo niesú konkurentom MB. V momente kedy by sa tak udialo, dostávajú sa do kategórie vyššie viď. Ferrari tento rok.

1 Like